sK3LeTvM - INSYA (ft KFO)

M'n favorieten nog eens aan het beluisteren, zo jaloers op de vocals!!

Mooi retro nummer. Knap gemaakt. :okdan:
Had af en toe wat meer dynamiek en emotie bij de zanger willen horen.
Zo zie je maar weer. De een vind de stem te neuzig, de ander te weinig dynamiek en iemand anders vind het dan weer top.
Feit is dat de zanger eigenlijk een toetsenist is. Als een geluk dat ik het niet heb gezongen. Dan had ik het wellicht ook niet gepost. :D
Het stukje van 2:48 tot 3:15 vind ik heerlijk!
Dank u zeer. Klinkske vind het dan weer wat kazig. Gek genoeg leer je meer van de goed geargumenteerde kritiek dan van waardering.
 
Erg goede track, hoor een paar dingen productietechnisch
De coupletten zijn lekker ingetogen, maar de prechorus en chorus ontbreken beide kracht, het contrast is de klein.
Komt IMHO door 2 zaken:
1 - de zanger is een beetje nasaal, knijpt door z'n neus, hij mist de keel die open moet gaan bij de opbouw van de prechorus, waardoor die ook in het refrein IMHO te "kneuterig" overkomt, beetje alsof Boer Peter van "boer zoek vrouw" staat te zingen.
2. - Er had vanaf de prechorus nog weel een 2e distorted gitaar bij gemogen, beetje U2 edge achtige vibe met veel chorus/delay.

Dan was die helemaal af geweest. Met de huidige zang zeker zo goed mogelijk gedaan, maar ik mis de 1 & 2 hierboven.
1. Intussen blijkt dat er wel voor - en tegenstanders zijn van hoe de zang nu is. Eerder had ik al gezegd dat gezien de lyrics het ook de bedoeling was dat het wat weemoedig en ingetogen moest blijven. De tekst gaat eigenlijk over de zanger zijn moeder die werkelijk veel te jong gestorven is. We hebben 2de stem geprobeerd om het toch wat meer open te trekken, maar dat was echt lelijk en deed meer fout dan goed.
2. Grappig dat je dat zegt want was tijdens de mix een punt van discussie. Initiëel stond er veel behoorlijk wat fuzz en leslie op de gitaar, maar de zanger vond dat het klonk als een dronken gitaar, terwijl ik vond dat het net wat meer underground klonk.
Zo zie je maar weer...'les gouts et les couleurs ne se discuntent pas...' en soms moet je water bij de wijn doen als je met 2 aan een track werkt.
(mss een mix 'contest' houden in samenspraak met SF, want alle tracks zijn gortdroog beschikbaar)
 
Yep, het is ook een vibe die je zoekt en moet passen, de zanger is niet het type die los gaat, gaat het instrumentarium dan 2 versnellingen hoger dan zet hij de rem erop.
Dus ik begrijp je keuze en compromis, maar het is voor mij nog steeds wel een compromis, te veel aangepast aan de zanger.
Voor de coupletten goed, maar de refreinen had hij meer mogen bleren IMHO. Het liedje is nu in dienst van de zanger, terwijl de zanger in dienst van het liedje hoort te zijn.
Ook naar de geest van het liedje, de ratio in de het couplet, het verliezen in het refrein, maar hij verliest zich dus niet. Weet niet het hoe het beter uit leggen.
Ik denk iets meer King of Leon, maar dan zonder de koortjes. en rock
 
Het liedje is nu in dienst van de zanger, terwijl de zanger in dienst van het liedje hoort te zijn.
Imho zijn beiden zijn muziek en zang complementair aan elkaar en in het meest ideale scenario gaan beiden hand in hand en schrijf je zanglijn, tekst en muziek op hetzelfde tijdstip. In deze was dat dus niet het geval en ward de zanglijn na de muziek geschreven. Maar anderzijds kan ik ook jouw mening bijtreden in die zin dat ook daar beide gevallen kunnen lukken. Hat hangt er allemaal maar van af.
Feit is dat zodra je de track 150 keer na elkaar hebt gehoord, je het gewoon zelf niet meer weet.
Ik heb om die reden een (gekende) BE producer aangesproken in de hoop dat hij in zijn studio met zijn mix soelaas zou brengen, maar dat liep helaas al helemaal op een sisser af! (de zang werd trouwens in pro studio opgenomen met begeleiding - zo zie je maar...)
 
Alles wordt goed gedaan in dit lekker in het gehoor liggende nummer. Ook de zangarrangementen zijn OK. De leadzang vind ik echter iets te vlak, net iets te weinig emotie. Maar uiteraard weer een prima werkstuk!
 
OMD, Human League, Depeche Mode, The Cure, weet ik veel wat ik er nog meer in hoor, het klinkt in elk geval heel erg als synthpop/new wave uit Engeland in de vroege '80s. Afgezien van wat moderner klinkende synths dan zo af en toe. Goeie track hoor!
 
80's vibe, Brit sound, terug naar de 20e eeuw...
Ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat alles wat drums, synths (electronic) was, teveel gecompressed/levelled is.
De stem, gitaar en bas klinkt naar mijn oren "er bovenop" en wijder, dynamischer.
Tja... ik ben waarschijnlijk aan het muggenziften :D

Cheers,
Exo. :mega:
 
80's vibe, Brit sound, terug naar de 20e eeuw...
Ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat alles wat drums, synths (electronic) was, teveel gecompressed/levelled is.
De stem, gitaar en bas klinkt naar mijn oren "er bovenop" en wijder, dynamischer.
Tja... ik ben waarschijnlijk aan het muggenziften :D

Cheers,
Exo. :mega:
Van mij mag je de hele kerk bij elkaar neuzelen, zolang je maar stemt! (op mij dan bedoel ik)
:dubbel:
Nee ff ernstig. Zo een mix maken is zoals ik al eerder zei, steeds zoeken naar compromissen. Snare luider of zachter, beetje links of mss meer rechts. Meer of minder FX...tot je tot de vastelling komt dat je het zelf helemaal niet meer weet. Je kent toch het fenomeen dat als je een track vajezelf 6 maand later opnieuw hoort, je steevast vind dat het anders had gemoeten...?
Toch dank voor het eerlijk advies.
Alles wordt goed gedaan in dit lekker in het gehoor liggende nummer. Ook de zangarrangementen zijn OK. De leadzang vind ik echter iets te vlak, net iets te weinig emotie. Maar uiteraard weer een prima werkstuk!
Merci.
OMD, Human League, Depeche Mode, The Cure, weet ik veel wat ik er nog meer in hoor, het klinkt in elk geval heel erg als synthpop/new wave uit Engeland in de vroege '80s. Afgezien van wat moderner klinkende synths dan zo af en toe. Goeie track hoor!
Dankuwel !
heerlijk nummer, vinkje bij de favorieten
:okdan: Thanks !
 
Het verbaast me niks dat je met jouw achtergrond en ervaring dergelijke productie neerzet :okdan:. Hier valt niet veel op aan te merken. De mix is top, de zang blend perfect met de muziek. Alleen zou de snare misschien wat meer hoog mogen hebben (het eerder vernoemde missen van "zing").

Maar voor het overige alleen maar lof :halleluja . Wie weet is het drie op een rij ;) :) ?

:doei:
 
Muzikaal gezien gewoon belachelijk goed natuurlijk. Ver boven mijn elektonisch pruts nivo. Het voelt bijna alsof we categorieën moeten gaan maken in de contest. Hoe weeg je dit nou af tegen andere platen die misschien minder geproduceerd zijn maar je beter liggen qua stijl? Lastig hoor. Maar samengevat: vet!
 
Het verbaast me niks dat je met jouw achtergrond en ervaring dergelijke productie neerzet :okdan:. Hier valt niet veel op aan te merken. De mix is top, de zang blend perfect met de muziek. Alleen zou de snare misschien wat meer hoog mogen hebben (het eerder vernoemde missen van "zing").

Maar voor het overige alleen maar lof :halleluja . Wie weet is het drie op een rij ;) :) ?

:doei:
Look who's talking... :-) Den Danny wet anders ook waar 'm mee bezig is...lol. Merci maat. Much appreciated. Jouw bijdrage is anders ook weer top !

Muzikaal gezien gewoon belachelijk goed natuurlijk. Ver boven mijn elektonisch pruts nivo. Het voelt bijna alsof we categorieën moeten gaan maken in de contest. Hoe weeg je dit nou af tegen andere platen die misschien minder geproduceerd zijn maar je beter liggen qua stijl? Lastig hoor. Maar samengevat: vet!
Geweldig bedankt. Doet deugd ! Enneuh, je idee van categoriën is nog zo slecht niet. Maar ipv stijl categoriën te maken is het mss een idee om in 'levels' te denken : Een categorie 'beginners', eentje 'mid-level' en 'expert'. En je kiest zelf in welke categorie je wil gaan deelnemen waarbij een jury bepaald of je track in de juiste categorie zit....En dan is het natuurlijk zo dat er voor de beginners een zeer milde beoordeling moet zijn, en bij de expert klasse mag er keihard gevonnist worden. Zo iets ? Feit is dan wel dat je 3 winnaars krijgt en dat de 'beginners' toch ook kans maken om in al het contest-geweld te winnen ... Ma ja, is al gebleken dat SF niet geheel open staat om iets aan de SFSC te wijzigen. Maybe one day...
 
Een categorie 'beginners', eentje 'mid-level' en 'expert'.
Ja, dit was ook het idee inderdaad. Maarja, wie beoordeelt de maatstaf? Indelen in genre's zou ook niet gek zijn, alleen dat zijn er nogal wat. Mensen zijn het er ook vaak roerend over oneens waar iets in valt. Sws barst het hier van de kruisbestuiving. Je zou wél onderscheid kunnen maken tussen alles voor de dansvloer vs. luistermuziek.

Of denk ik weer te moeilijk? Ik zit gewoon een beetje met het gevecht: "dit vind ik lekker klinken omdat ik van de stijl hou" vs. "dit is knap geproduceerd maar ik zou het nooit zelf opzoeken". En wat dan de doorslag moet geven.
 
Tja, prachtig nummer. Als ik uit alle inzendingen mocht kiezen welk nummer ik zelf het liefst had gemaakt, dan was het deze track geworden. Je geluidskeuze is zo goed en de sfeer van het nummer staat als een huis. Met het instrumentale stuk vanaf 2m48s pak je me helemaal in, dat is precies waar ik van houd, mooie melodie en harmonie. Het zou me niet verbazen als je dit jaar je derde ster krijgt. Mocht dat zo zijn, dan moet je volgend jaar maar een keertje overslaan, wel zo eerlijk :okdan:.
 
Catchy tune.
Heerlijke vibe.
Orginaliteit een plus.
:okdan:
Heerlijk. Dank je !
Tja, prachtig nummer. Als ik uit alle inzendingen mocht kiezen welk nummer ik zelf het liefst had gemaakt, dan was het deze track geworden. Je geluidskeuze is zo goed en de sfeer van het nummer staat als een huis. Met het instrumentale stuk vanaf 2m48s pak je me helemaal in, dat is precies waar ik van houd, mooie melodie en harmonie. Het zou me niet verbazen als je dit jaar je derde ster krijgt. Mocht dat zo zijn, dan moet je volgend jaar maar een keertje overslaan, wel zo eerlijk :okdan:.
Ik krijg het warm ! :halleluja
 
Lekker nummertje! Mooie 80's sfeer. Ik hoor van alles wat me daaraan doet denken. Fraai stukkie werk.
 
Eindelijk bij de inzending van @sKeLeTvM aangekomen. Een van de 3 deelnemers waar ik telkens het meest naar uitkijk. De track staat als een huis, laat ik daarmee beginnen. De stijl spreekt me wat minder aan dan die van je eerdere inzendingen. Ik ben geen groot fan van al te poppy songs met bijbehorende beats. De vocal had wellicht iets harder in de mix gekund en op een enkel punt wat gecorrigeerd mogen worden. En ik mis een scheurende gitaar voor wat contrast.

Dat gezegd hebbende, het geheel staat als huis dus. De structuur klopt als een bus, de lijntjes lopen heerlijk door de track, de opbouw is goed (hoewel het intro me even een andere richting op stuurde), catchy en herkenbare synthlickjes. Afronding is ook heel netjes. Mix uiteraard prima, hoewel wat veel hoog in de snare (of alles op de tweede tel). De kwaliteit druipt er weer eens vanaf.
 
Goed 80's new wave achtig pop nummer. Zang klinkt oprecht en eerlijk. Groeit zeker na meerdere malen luisteren. Vind de happy synth vibes rond 2:50 en leuke afwisseling en past in het melancholisch geheel.
 
Back
Top