sK3LeTvM - INSYA (ft KFO)

sterk intro.
en dan de volle eighties vibe. de vocals, perfekt in de muziek. ik ben niet zo van typische refreinen, ik houd wel van deze zang.
en de muziek zit heel erg goed in elkaar. licht The Cure, maar er is nog The Sound, hee.... (beetje vergeten, The Sound??)

muzikaal sterk, vocals sterk, combi sterk; sterk. poppy, zeker. kan me wat dwars zitten, daarom; herbeluisteren, om smaak te verdrijven, en de kracht van het nummer zelf te ervaren.

en dan komen we simpel bij het gevoel; brengt me wel in een fijne toestand..........
 
heerlijk nummer. misschien kan de mix nog iets dikker in het laag voor een lekker fundament.. het is no g net ietsjes te braafjes voor mijn gevoel. maar het nummer op zich en de groove op zich staan als een huis!
 
Tof begin, lekker eighties vibe. Mooi patroontje in de basloop ook. De stem past er goed bij, maar klinkt wel wat ingehouden. Goede harmonieën, echt mooi gedaan. Bij de uithaal "Never see you again' mag het wel meer uit de tenen komen. Ik wil pijn voelen! 😁

Productie is top, mooi met de subtiele gitaartjes en synths. Beetje OMD hoor ik er ook in terug. Steekt echt strak in elkaar, heb met veel plezier geluisterd.

P.S. Ik zie nu dat iemand anders OMD ook al benoemt. Ik luister altijd zonder naar de comments te kijken 😉
 
Na het intro gaat de track in een keer een hele andere kant op. Vind dat je een mooie productie hebt neergezet. De stem werkt goed met de track, en de track zelf mag er ook zeker zijn. Brengt me een beetje naar de jaren 80, en dan zit je altijd wel goed bij mij.
 
Niks mis met een stukje nostalgie maar mij te clean
Ik heb de luxe er een beetje behringer v-amp vuil aan toe te voegen en dan het gaat hier los
Maar dat geldt niet voor de stem natuurlijk...
 
Moest ook aan OMD denken. Het is een mooi "af" nummer, zang is ook heel profi gedaan maar spreekt mij qua stem zelf niet zo aan. Krijgt zeker een vote van mij. A propos: is de gehele mix nu wat zacht? Of komt dat omdat ik net die teringherrie van Sirsicksik heb beluisterd?
 
ha dat introgeluid, is dan een inbellende modem :D

doet wat denken aan ludowic.
Zang is niet echt helemaal voor me. Dat kort tit it ti tu synthje wat cheesy. (zoals op 3 min 09, waarom toch)
Klinkt zoals ik van je gewend ben. Pop die geen stu bru haalt... Randje hooverphonic. Niet mijn ding maar je slaagt in je opzet.
fraai werk
 
sterk intro.
en dan de volle eighties vibe. de vocals, perfekt in de muziek. ik ben niet zo van typische refreinen, ik houd wel van deze zang.
en de muziek zit heel erg goed in elkaar. licht The Cure, maar er is nog The Sound, hee.... (beetje vergeten, The Sound??)

muzikaal sterk, vocals sterk, combi sterk; sterk. poppy, zeker. kan me wat dwars zitten, daarom; herbeluisteren, om smaak te verdrijven, en de kracht van het nummer zelf te ervaren.

en dan komen we simpel bij het gevoel; brengt me wel in een fijne toestand..........
Thanks Vink !
heerlijk nummer. misschien kan de mix nog iets dikker in het laag voor een lekker fundament.. het is no g net ietsjes te braafjes voor mijn gevoel. maar het nummer op zich en de groove op zich staan als een huis!
Merci ! Ik heb bewust het laag gehouden zoals dat in de 80's gebruikelijk was. Toen bestond 30 Hz niet eens. ;) Maar een nieuwe mix met een aanpassing in het laag is zeker een optie. Maar de vraag rijst dan : wie luistert met de technische mogelijkheid die 60-30Hz weergeeft...?
Niks mis met een stukje nostalgie maar mij te clean
Ik heb de luxe er een beetje behringer v-amp vuil aan toe te voegen en dan het gaat hier los
Maar dat geldt niet voor de stem natuurlijk...
Goh ja. Te clean. Het is een uigangspositie he. Aanvankelijk had het eerder een Sisters of Mercy achtige track moeten worden, maar toen kwam een vriend aanwaaien en 'popte' zijn stem erop en van toen werd het pop. ;-)
heerlijk nummer. misschien kan de mix nog iets dikker in het laag voor een lekker fundament.. het is no g net ietsjes te braafjes voor mijn gevoel. maar het nummer op zich en de groove op zich staan als een huis!
Dankuwel.
Heel herkenbaar! Goed gemaakt petje af :halleluja
Dank voor de waardering !
F*cking A, super track! Stem. :)
Oooh... :luv:

Moest ook aan OMD denken. Het is een mooi "af" nummer, zang is ook heel profi gedaan maar spreekt mij qua stem zelf niet zo aan. Krijgt zeker een vote van mij. A propos: is de gehele mix nu wat zacht? Of komt dat omdat ik net die teringherrie van Sirsicksik heb beluisterd?
Dank voor de stem. Much appreciated. Wat de 'stille' mix betreft : ik doe niet mee aan de loudness-war. Het enige dat dat doet is je mix luid laten klinken, maar alle dynamiek is dan
ha dat introgeluid, is dan een inbellende modem :D

doet wat denken aan ludowic.
Zang is niet echt helemaal voor me. Dat kort tit it ti tu synthje wat cheesy. (zoals op 3 min 09, waarom toch)
Klinkt zoals ik van je gewend ben. Pop die geen stu bru haalt... Randje hooverphonic. Niet mijn ding maar je slaagt in je opzet.
fraai werk
Dank voor de waardering. Goh ja, elke kritiek is uiteraard welkom. 'Tit it ti' in de brug is idd een simpel rifje met de bedoeling dat de modale toehoorder dat vooral onthoud. Gek genoeg krijg ik net over dat stuk vaak lovende kritiek omdat het er in gaat als koek. :-)
(en het idd bewust gemaakt is met een knipoog naar OMD)
 
Erg goede track, hoor een paar dingen productietechnisch
De coupletten zijn lekker ingetogen, maar de prechorus en chorus ontbreken beide kracht, het contrast is de klein.
Komt IMHO door 2 zaken:
1 - de zanger is een beetje nasaal, knijpt door z'n neus, hij mist de keel die open moet gaan bij de opbouw van de prechorus, waardoor die ook in het refrein IMHO te "kneuterig" overkomt, beetje alsof Boer Peter van "boer zoek vrouw" staat te zingen.
2. - Er had vanaf de prechorus nog weel een 2e distorted gitaar bij gemogen, beetje U2 edge achtige vibe met veel chorus/delay.

Dan was die helemaal af geweest. Met de huidige zang zeker zo goed mogelijk gedaan, maar ik mis de 1 & 2 hierboven.
 
Erg goede track, hoor een paar dingen productietechnisch
De coupletten zijn lekker ingetogen, maar de prechorus en chorus ontbreken beide kracht, het contrast is de klein.
Komt IMHO door 2 zaken:
1 - de zanger is een beetje nasaal, knijpt door z'n neus, hij mist de keel die open moet gaan bij de opbouw van de prechorus, waardoor die ook in het refrein IMHO te "kneuterig" overkomt, beetje alsof Boer Peter van "boer zoek vrouw" staat te zingen.
2. - Er had vanaf de prechorus nog weel een 2e distorted gitaar bij gemogen, beetje U2 edge achtige vibe met veel chorus/delay.

Dan was die helemaal af geweest. Met de huidige zang zeker zo goed mogelijk gedaan, snap dat je niet los kan, als de zanger niet meekomt, maar daardoor ik mis de 1 & 2 hierboven.
 
ik snap de link met the cure niet... veel te braaf dit nummer/
Los daarvan, zit dit idd knap in elkaar, strak, ik kan de stem wel pruimen.
Maar zo braaf... zo gepolijst dat het em niet doet voor mij... ik mis grid!
 
wat @bombario zegt zo denk ik er ook over.
het is heel goed gedaan. Denk wel dat de mix beter kan. dikker en meer dynamisch verschil tussen de secties in.
is dit serieus op een ssl e4000 gemixt of is dit juist de thuis versie?
zeker wel 1 van de tofste inzendingen.
 
M'n favorieten nog eens aan het beluisteren, zo jaloers op de vocals!!
 
wat @bombario zegt zo denk ik er ook over.
het is heel goed gedaan. Denk wel dat de mix beter kan. dikker en meer dynamisch verschil tussen de secties in.
is dit serieus op een ssl e4000 gemixt of is dit juist de thuis versie?
zeker wel 1 van de tofste inzendingen.
Dank voor de appreciatie.
Ik zal voor de aardigheid na de contest de mix op SSL4000 ook posten. Dit is dus de thuis versie.
En uiteraard is er geen beste manier om iets te mixen maar steeds een compromis. Ja, de bass had zeker meer sub gekund maar was net een keuze om zo veel mogelijk 80's te klinken.
 
Back
Top