sK3LeTvM - INSYA (ft KFO)

Dit zit technisch gezien gewoon top in elkaar. Het enige wat ik mis is de power in het refrein, maar dat kan komen omdat het voor mij misschien niet catchy genoeg is. Zal er zeker nog eens vaker naar luisteren. De kracht van herhaling gaat het 'm misschien doen.
Waar ik vooral van geniet zijn de synth sounds in deze track! De bridges zeg maar :)
 
Idd, de chorus mist wat extra zing (Engels "zing").. anders klinkt het wel héél tof. Zal de Top 30 niet halen, maar in onze wedstrijd.. zou wel eens in de top 10 kunnen eindigen. De vocals zijn top.
 
Wow.. echt heel dik hoor!! Fijne 80's vibe, veel new wave invloeden..
Heel interessant ook die zangmelodie en hoe ie qua compositie is ingekleurd.. (baslijntje, chords, pingeltjes <3) Heel dikke track!!
 
Basje doet me denken aan A forest van de Cure. Wat een kei goed nummer, ook qua mix. Stem!!!
 
ik vind het een leuk nummer. Origineel arrangement. Mixtechnisch valt er toch nog wel wat winst te halen denk ik. Maar dit kan ook smaak zijn. Een echte basgitaar (heel tof!) verdiend wat mij betreft een betere plek in de mix. Ik vind hem wat iel klinken. Als hij wat meer body krijgt zit hij volgens mij verder niets in de weg en wordt je hele mix lekkerder en dieper. De snare is fijn. De( gated?) verb die je in het refrein wat meer release geeft is nice. Tenminste, zo klinkt het..
Ik vind de synthlijn tof met een leuk refrein, crossover tussen A-ha en The Cure inderdaad.
Mooi nummer!
 
Heel mooi gedaan! Crossover tussen The Cure en Aha is inderdaad wel een goede vergelijking. Ik ben zelf wel meer van The Cure en het van mij wel iets donkerder gemogen. Ik vind het couplet dan ook prachtig en het refrein iets minder. Desalnietemin een erg goed nummer.
 
Was voorbij voor ik het in de gaten had, wat een lekkere synthpoptrack!
Prima zang, goeie melodie en mooie balans in het arrangement, ook lekker hoe aan het einde alles uitfade, echt helemaal goed, hier gaat een stem naartoe!
 
Beetje The Cure meets A-ha. Mooi geproduceerd weer, maar muzikaal gezien vind ik (puur qua smaak, dus dat telt misschien niet) wel een mindere track van je, maar ja, je hebt zelf dan ook de lat wel heel hoog gelegd he :P.

Edit, ow haha, ben dus niet de enige met de The Cure/A-ha combo :P
 
Iedereen dank voor de vele positieve reacties. Moeten we niet flauw over doen, het doet een mens plezier. Merci!

maar ja, je hebt zelf dan ook de lat wel heel hoog gelegd he :P.
Nee hoor, daar hebben de SFSC kiezers van afgelopen 2 edities voor gezorgd... ;)

Ik wilde echt iets maken dat inderdaad 80's georiënteerd was omdat dit afgelopen jaar nogal 'hot' was.
Hoewel mijn idee aanvankelijk iets in de richting Sisters of Merci was, zorgde de stem van KFO ervoor dat het wat meer de poppy kant op ging. Maar daarom niet minder blij met het resultaat omdat die vocals een serieuze meerwaarde werd.

De mix was een uitdaging omdat we beiden nogal verschillende meningen hadden. Een bizar gegeven is dat we het hebben afgemixed in een professionele studio op SSL4000 en alle mogelijke exotische hardware maar achteraf bleek dat het resultaat veel minder goed was dan de thuis mix. Begrijpe wie kan...

Nogmaals dank iedereen.
 
Wordt het opeens een liedje! Wat fijn. En wat goed geproduceerd. En gearrangeerd. Mooi hoor. De Aha/Cure combi kan ik helemaal begrijpen.
 
Leuke track hoor! Van mij zou ook de chorus iets meer power mogen hebben. De zanger mag dan iets meer gas geven. Een kopstem noemen ze dat geloof ik. Maar ja, niet alle zangers kunnen dat en dan moet je het doen met wat je hebt.
Thanks.Waarom de zang in het refrein niet krachtiger is heeft zo zijn reden. Dat was een weloverwogen keuze om het wat weemoedig te houden omdat het gaat over een verloren liefde. We hebben nochtans 2de stem geprobeerd, maar dat viel tegen en dus gekozen voor smeared backings. Als je het van de daken gaat schreuwen wordt het snel dramatisch, toch? :D
 
Hab ich ja so schön eine aha erlebnis, the missing link between The Cure en A-ha. Geweldig.
Geweldig bedankt!
Wordt het opeens een liedje! Wat fijn. En wat goed geproduceerd. En gearrangeerd. Mooi hoor. De Aha/Cure combi kan ik helemaal begrijpen.
Dank voor de waardering. Da's tof. Cure kan ik begrijpen maar snap niet goed waar de vergelijking met Aha zit?
 
Regenachtige woensdagmiddag muziek, sfeertje heb je lekker te pakken :okdan: Qua zangmelodie vond ik het vrij eentonig, maar los daarvan, goeie stem zeg!
 
Back
Top