Fifth Bot - Hurt

Het heeft een aardig sfeertje en de drums zijn best gaaf, maar heb de lead sound na een tijdje wel gehoord (van mij hoeft dat niet steeds zo overstuurd). Wel leuk LFO gebruik.
 
Melancholisch, ook versterkt door de "fuzziness" van sommige geluiden. De drums geven het een echte live sfeer. Ja zang zou dit nog een stuk beter maken, maar het is ook al goed zoals het is.
Dank, melancholish ten top ja ;). Ik had het nummer eerst Broken genoemd (voor extra drama :P) maar toen zag ik bij inzending dat SkeleteVM zijn nummer vorig jaar ook zo genoemd had, het toch maar ff aangepast naar iets anders....

Niet mijn kopje thee. Teveel distorsie en af en toe begint het rond te zingen in mijn oren (maar dat zijn ook de jongste niet meer dus daar zou het ook aan kunnen liggen)
Het rondzingen wat je hoort is waarschijnlijk de Harmomizer die ik af en toe drastisch heb ingezet :)

Dit is totaal niet mijn ding, maar het "live" gevoel zit er wel goed in :) Sounds zijn met zorg gemaakt / gekozen
ok, hoeft ook niet, muziek blijft voor het grootste deel smaak, thnx voor de feedback!

Ik kan het waarderen, vooral qua live aspect. Het vibrato drama is tof, maar voor mij kwam eenzelfde soort sound te vaak terug.
De drums met aparte FX is ook leuk, maar dat had voor mij nog meer vooraan gemogen zoals "Phil Collins - In The Air Tonight". Dan matcht het beter met je synth partij.
Ok, thnx, ik neem het mee voor een volgende track....

Lekker die wezenloze solo, gruizig bijna
Ik zou nog wat schaven aan de drumstortion
:mega:
Thnx, idd lekker over the top, daar hou ik van. Tja die distortion, volgens mij zijn er beetje 2 kampen hier, ik zie bij een andere tracks ook regelmatig een opmerking over de gebruikte distortion. Zelf vind ik het eerlijk gezegd bij de drums wel meevallen, maar misschien icm het gebruik daarvan in de andere sounds dat het als teveel overkill wordt beschouwd, snap ik ook wel weer.

Het heeft een aardig sfeertje en de drums zijn best gaaf, maar heb de lead sound na een tijdje wel gehoord (van mij hoeft dat niet steeds zo overstuurd). Wel leuk LFO gebruik.
Ok noted, tis zeker voor niet voor idereen, en zie boven voor de opmerking over oversturing. Bedankt voor het luisteren en je feedback!
 
Ik vind het tof gedaan. Mooie sfeer. Het voor mij nog wel iets te ongrijpbaar. Dat zit hem niet in de live feel voor mij (dat vind ik te gek), maar meer in de structuur en opbouw van het stuk denk ik. Ik ga het nog even een keer luisteren.
 
Hele mooie sfeervolle compositie, echt iets voor een regenachtige herfstdag of zo, knap gedaan!
Misschien voor jou helemaal top op deze manier maar in vind in deze wat introverte/melancholische track een wat ingetogener instrumentatie meer op z'n plaats.
De keys zijn voor mijn smaak teveel overstuurd en de drums zijn too distorted en daarnaast nog wat rommelig hier en daar.
Ik zou heel benieuwd zijn als je misschien nog 'ns een nieuwe take zou doen met een wat bescheidener produktie hoe het dan zou klinken?
 
De intro is goud iig. Vind die lush sounds aangevuld met distortion erg fijn. Ik kan hier van genieten en ga hem zeker later nog een keer luisteren. Top gemixt, heerlijke geluiden.
 
Intro pakt direct de aandacht. Rauw en direct. En dan na een paar maten die strings die mee gaan doen, heel mooi. Mij vallen een paar dingen op aan je track. Die pulserende lead vraagt naar mijn smaak teveel aandacht en leidt daardoor af van de prettige en intieme sfeer van de hele track. Daarnaast schreef je dat je er bewust voor hebt gekozen de synths niet te quantizen. Ik snap je doel van het live gevoel, maar je kunt ook overdrijven he :). Sommige nootjes zijn wel heel erg off grid geplaatst. Ik zou niet bang zijn om te corrigeren. Ook dan kun je het live gevoel wel behouden.

Ik hoor een bass, maar ik moet daar wel en beetje m'n best voor doen. Die had naar mijn smaak wat harder gemogen, als fundament zeg maar.

Maar, de sfeer van je track vind ik echt heerlijk. Het klopt allemaal wel. De drumpartij vind ik het sterkste punt. Die is strak en geeft toch een heerlijk live gevoel. Prima track all in all, met kansen om hem nog beter te maken :).
 
Ik vind het tof gedaan. Mooie sfeer. Het voor mij nog wel iets te ongrijpbaar. Dat zit hem niet in de live feel voor mij (dat vind ik te gek), maar meer in de structuur en opbouw van het stuk denk ik. Ik ga het nog even een keer luisteren.
Thnx! Iets een 2e of 3e keer luisteren is meestal een goed idee, soms moet iets even indalen... ;)

Origineel en uniek met die distortion. De solo is absoluut de maxx. Mooie drumpartijen ook. Stem!
Dank je wel Gloomy!
Hele mooie sfeervolle compositie, echt iets voor een regenachtige herfstdag of zo, knap gedaan!
Misschien voor jou helemaal top op deze manier maar in vind in deze wat introverte/melancholische track een wat ingetogener instrumentatie meer op z'n plaats.
De keys zijn voor mijn smaak teveel overstuurd en de drums zijn too distorted en daarnaast nog wat rommelig hier en daar.
Ik zou heel benieuwd zijn als je misschien nog 'ns een nieuwe take zou doen met een wat bescheidener produktie hoe het dan zou klinken?
Ok, bedankt voor de heldere feedback, tja die oversturing/distortion is waar de meesten wel over vallen blijkbaar, maar ik hou er zelf nou eenmaal van :D
Wat @KaeD en @krautrock1958 zeggen.
Oversturing is ook niet mijn ding. Wat niet wegneemt dat het goed geconcipieerd is :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:
En eigenlijk dan wat ik hierboven tegen willem zeg, thnx :P
De intro is goud iig. Vind die lush sounds aangevuld met distortion erg fijn. Ik kan hier van genieten en ga hem zeker later nog een keer luisteren. Top gemixt, heerlijke geluiden.
Ok top, af en toe toch een zieltje die waar hij wel goed valt, dat is voor mij al meer dan genoeg, thnx!
Intro pakt direct de aandacht. Rauw en direct. En dan na een paar maten die strings die mee gaan doen, heel mooi. Mij vallen een paar dingen op aan je track. Die pulserende lead vraagt naar mijn smaak teveel aandacht en leidt daardoor af van de prettige en intieme sfeer van de hele track. Daarnaast schreef je dat je er bewust voor hebt gekozen de synths niet te quantizen. Ik snap je doel van het live gevoel, maar je kunt ook overdrijven he :). Sommige nootjes zijn wel heel erg off grid geplaatst. Ik zou niet bang zijn om te corrigeren. Ook dan kun je het live gevoel wel behouden.

Ik hoor een bass, maar ik moet daar wel en beetje m'n best voor doen. Die had naar mijn smaak wat harder gemogen, als fundament zeg maar.

Maar, de sfeer van je track vind ik echt heerlijk. Het klopt allemaal wel. De drumpartij vind ik het sterkste punt. Die is strak en geeft toch een heerlijk live gevoel. Prima track all in all, met kansen om hem nog beter te maken :).
Dank Bob! Scherpe en gedetailleerde analyse, daar kan je wat mee. Ik denk dat je met de meeste dingen wel gelijk heb hoor, die bas bv had ik eerst ook wel harder, maar ik krijg um uiteindelijk niet helemaal lekker in de mix, dus toch maar weer zachter gezet. En die scheven noten, ok misschien toch iets too much, maar een nieuwe take gaat um niet meer worden, ik ben hem zelf nu eigenijk wel beu :D
 
Moest r inkomen maar die drums pakten me. De cymbals mogen wel wat smeriger, meer en langer doorklinken, imo. Die zijn nog te netjes.

2e x luisteren: Goed! De bewuste timing-issues vind ik hier en daar een tikkie irritant. In het begin wel mooi, maar als de drums erbij zitten, zou ik ze daar toch meer rechttrekken.
Zou erg tof zijn om hier vocals bij te hebben.

Nu 3x geluisterd en nu ben ik van het nummer gaan houden. in mijn top 5!
 
Moest r inkomen maar die drums pakten me. De cymbals mogen wel wat smeriger, meer en langer doorklinken, imo. Die zijn nog te netjes.

2e x luisteren: Goed! De bewuste timing-issues vind ik hier en daar een tikkie irritant. In het begin wel mooi, maar als de drums erbij zitten, zou ik ze daar toch meer rechttrekken.
Zou erg tof zijn om hier vocals bij te hebben.

Nu 3x geluisterd en nu ben ik van het nummer gaan houden. in mijn top 5!
Ow, wauw, iets kan dus toch groeien, haha! Hartelijk dank!
 
Lekkere dreamy sfeer hoor. Echt wel een fijne track. Ik vind alleen dat er een verschil zit tussen imperfecties en er af en toe naast zitten. Mijn advies zou zijn om dan bijvoorbeeld 30% quantize te doen en deze dan net zolang opnieuw toepassen tot het voor het gevoel klopt. Je hebt dan nog steeds een human feel, maar wel iets strakker dan nu.
 
Cool intro so met die resonerende keys.
Heerlijk sfeer zo neergezet.
Hier en daar zou ik nog wat noten quantiseren om het nog wat vloeiender te laten lopen.
Mooie presets gemaakt :okdan:
 
Oeh, mooi hoor. Ik denk dat hier een opbouwend, subtiel beatje ook goed op zijn plek was geweest die dan later uitgroeit tot de beat met de ferme snare-klappen. Misschien pakken die hier net wat te snel de voorgrond. Het ongequantizede vind overigens ik heel goed werken. Genoten!
 
Ik vind dit als voorbeeldje interessant genoeg om je andere muziek te horen. Maar vond de lfo veel te aanwezig op dit stuk. Ben daar dan ook zelf geen gebruiker van.
 
Back
Top