Lost Years [Feedback gevraagd]

Deze is gewoon weer lekker en brengt behoorlijk veel zonneschijn in deze donkere dagen.
Ik was gelijk aan't dromen van warme stranden, cocktails en bloedmooie vrouwen in te kleine bikini's.8~
Well done ! (en echt niet wakker liggen van die gitaar - die staat er wat haaks op maar net dat maakt dat je bij de overgang naar het einde iets krijgt van aaaah...lekker)
 
glijdt heerlijk weg, klinkt gewoon pro. Ik vond enkel 't laag wat prominent met die lange staart en hoor ook wat crackles op t einde?? Of ligt dat aan mijn output die te luid was. nt op gelet

Dat laag vind ik eigenlijk wel lekker. Maat misschien kan ik wat snijden in de Rhodes en de bas gewoon laten staan?

Waar hoor je die crackles precies?

heb ff op de koptelefoon geluistert.
Ik vind het niet erg dat de noten soms wat avontuurlijk zijn van die gitaar dat maakt het juist meer jazzy.
De track luisterd fijn weg.

De timestretch bijgeluiden en timiing fouten zou ik proberen eruit te poetsen en de contra bas die erg machinaal // general midi klinkt
De rest is redelijk coherent.

Timing is nog wel op te lossen. Maar ik heb moeite om die timestretch bij-effecten eruit te krijgen. Of eigenlijk zijn het meer pitch effecten. Sommige algoritmes werken beter dan andere. Maar zodra ik een specifieke noot wijzig, schakelt het algoritme terug naar standaard. En dan heb ik die issues weer. Misschien eerst bouncen met logaritme 1 en dan de specifieke nootjes met standaard? Een hoop werk, maar ik ge het proberen.
 
De bass mag mono in het midden
De gitaar is anders, andere Key? Tuning? Mag weg van mij, sorry, no offense.
Die blazer van 2:40 is het hoogtepunt
Arp gitaarsynth na 3:00 een octaaf hoger en snellere arp
Mag uiteraard van mij wat rauwer,
Maar dit is wat the doctor ordered :okdan:

Die bass ga ik zo even testen, net als die snelle tripples een octaaf hoger.
Rauwer? :) Tja, sorry :D.
Wordt vervolgd.
 
Aparte maar mooie fluit en de rev flugelhorn is ook gaaf.
Ik heb verder no comment aangezien het een nummer met real instrumenten is opgenomen.
En ik dus verder niets weet van hoe je gitaren en drums live opneemt.

Ik weet ook niet hoe live instrumenten worden opgenomen hoor. De bestanden ontvang ik gewoon in mijn mailbox :) Wat is een rev?

Heb genoten:okdan:. Mooie track, je bent het nog niet verleerd !!
Haha, dank LI!
 
@krautrock1958 Die horn kan ik nog wel in snijden ook hoor. Ik hoor wel wat je bedoelt.

Die synth is de Nexus, dus eigenlijk een rompler. Ik vraag me af of deze sound als gitaar bedoeld is, of dat hij er gewoon toevallig op lijkt.

Nog een keer geluisterd en de tijd was voorbij om nog iets te wijzigen dus nog even bij deze.
De flugelhorn klinkt goed maar wat komt er in bij 2.05, is dat een soort van dwarsfluit plugin?
In ieder geval bedoelde ik die want aan het einde hoor je die flugelhorn nog even en die klinkt gewoon heel clean, echt wel mooi.
Beetje verwarrend misschien op deze manier maar goed.:)

De solo die er 2:05 in komt, IS de flugel horn. Van die solo heb ik wat stukjes gebruikt voor de langgerekte sounds die je in het eerste deel hoort. Misschien moet ik dat hele ding er ook maar gewoon uitslopen en een leuke sax zoeken :).

Deze is gewoon weer lekker en brengt behoorlijk veel zonneschijn in deze donkere dagen.
Ik was gelijk aan't dromen van warme stranden, cocktails en bloedmooie vrouwen in te kleine bikini's.8~
Well done ! (en echt niet wakker liggen van die gitaar - die staat er wat haaks op maar net dat maakt dat je bij de overgang naar het einde iets krijgt van aaaah...lekker)

Dank Skel voor het luisteren en je feedback. Ik ga er toch nog wat aan sleutelen denk ik zo :).
 
ik wist alleen niet dat uit een DAW kwam
De gitaar is ingespeeld door een Italiaan, maar niet specifiek voor deze track. Ik weet niet hoe hij zijn opnames maakt. Het was ingespeeld voor een track van 5 jaar geleden. En die flugel horn komt van een vriend van hem, ook niet specifiek ingespeeld voor deze track. Die twee komen dus niet uit een DAW, de rest wel.
 
Dat laag vind ik eigenlijk wel lekker. Maat misschien kan ik wat snijden in de Rhodes en de bas gewoon laten staan?

Waar hoor je die crackles precies?
op 't einde, niet in de bass, maar net voor dat ie alleen in de mix zit. Dar zit wat gekraakel. De bass outro hier blaast me van mijn stoel. Valt me op, ik zeg niet dat t slecht is, maar ik denk dat ik als ik m speelde als DJ, in de problemen zou komen.
 
Heel fijne track.
Het 'stuk' wat op 1:45 begint is heerlijk qua bas, lekker funky, ook de gitaar vind ik prima klinken.
Ik moest even schakelen, want het contrast tussen het eerste deel en dat stuk is vrij groot. Maar na 2x luisteren past hij perfect.
Het enige wat ik (iets) minder vind is de 'fluit' die op 2:08 begint. Gek genoeg klonk die onnatuurlijk. Misschien door het versnellen.
Maar dat is wel nitpicking. Ik mocht willen dat ik ze zo af zou leveren. :)
 
Ik vind dit een sterk nummer, smooth, afwisselend, met smaak en kunde gemixt. Wat kleine dingetjes:
- de patch van de bas mist voor mij wat diepte. Ik zou sowieso voor een echte bas hier gaan, of op zijn minst een sample van een wat warmere bas (misschien een wat oudere rickenbaker?). Er zit ook teveel sustain op denk ik, waardoor ie artificieel klinkt.
- de gitaar 1:45 heeft denk ik ofwel te weinig, of teveel revern erop. Deze room, werkt niet zo goed. En ik zou 'm ook wat meer laten scheuren door er meer distortion op te zetten. Nu klinkt ie mak.
- de hele mix kan wel wat saturatie gebruiken - nu klint ie vrij clean, en je wil zwoel en een klein beetje ruig.
 
op 't einde, niet in de bass, maar net voor dat ie alleen in de mix zit. Dar zit wat gekraakel. De bass outro hier blaast me van mijn stoel. Valt me op, ik zeg niet dat t slecht is, maar ik denk dat ik als ik m speelde als DJ, in de problemen zou komen.
Dank klinkske. Ik zal hem straks nog eens heel minutieus doornemen. Misschien hoor ik het dan.
Ik zag dat anderen ook wel wat opmerkingen hebben bij de bass. Ook die zal ik dan nog eens doornemen.

@Iwanw @Stupide Dank voor het luisteren. Gitaar zal ik erin laten.

Het enige wat ik (iets) minder vind is de 'fluit' die op 2:08 begint. Gek genoeg klonk die onnatuurlijk. Misschien door het versnellen.
Het zou heel kunnen natuurlijk. Ik hoor het niet meer, dus dank voor deze feedback. Ik vraag me wel af of ik er iets aan kan verbeteren.

Ik vind dit een sterk nummer, smooth, afwisselend, met smaak en kunde gemixt. Wat kleine dingetjes:
- de patch van de bas mist voor mij wat diepte. Ik zou sowieso voor een echte bas hier gaan, of op zijn minst een sample van een wat warmere bas (misschien een wat oudere rickenbaker?). Er zit ook teveel sustain op denk ik, waardoor ie artificieel klinkt.
- de gitaar 1:45 heeft denk ik ofwel te weinig, of teveel revern erop. Deze room, werkt niet zo goed. En ik zou 'm ook wat meer laten scheuren door er meer distortion op te zetten. Nu klinkt ie mak.
- de hele mix kan wel wat saturatie gebruiken - nu klint ie vrij clean, en je wil zwoel en een klein beetje ruig.
Een echte bass gaat hem denk ik niet worden. Ik ken niemand met zo'n ding :). Maar natuurlijk zou dat te gek zijn. Ik zoek nog wel even verder naar een andere patch.
Die gitaar heb gedubbeld. Settings 1-op-1 over genomen uit een andere track. Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik heb hem inmiddels op een enkel spoor gezet. Hij komt dat inderdaad veel directer binnen. Goeie tip. Dank.
Ik ben gek op clean. Hoe cleaner, hoe beter :D. Ik ga het nog wel proberen, in het kader van horizonverbreding en zo.

Dank voor je feedback.
 
Ik ging net bijna onderuit door de gladheid :D Holy smoke, wat een smoothnessssss...... knap werk!

Niks toe te voegen aan de feedback. Wel benieuwd naar de update, mocht je tijd en energie kunnen vinden om de opmerkingen op te pakken.
 
Back
Top