Vragen Over Ableton icm eurorack (Quad Drum)

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.039
Locatie
Apeldoorn
Ik heb sinds een tijdje de Quad Drum en die gebruikte ik dan met de BSP om te triggeren maar sinds gisteren heb ik een Mutant Brain in m'n rack om zo de koppeling te leggen tusen eurorack en de pc/ableton met een usb/midi adapter die de Brain ingaat en van daaruit 4 x gates en 4 x cv de Quad Drum in.
Gisteren heb ik wel vanuit Ableton alle 4 de voices op die manier kunnen triggeren via midiclips maar wat niet lukte is bij alle vier de voices de verschillende noothoogtes te laten spelen, het lijkt wel of dit alleen bij bepaalde samples kan zoals een bow bijv maar niet bij drumsamples.
Terwijl met de pitchknop kan ik op de Quad drum de toonhoogte naar believen verdraaien op elke voice, maat niet uit of het een drumsample, wavetable of een bow sample is.
Is er iemand die weet hoe dit werkt of daar iets op gevonden heeft?
 
Kan je via de beat step pro wel noten spelen?
Ik had 'm tot dit wekend alleen wat keren met triggers gespeeld dus meer als drumsequencer en geen noten.
Maar na het eten nog 'ns rustig gekeken en bepaalde instellingen op voice 3 en 4 stonden niet goed, die stonden wel op cv for notes ingesteld maar je kan dan ook nog instellen tot max 2 octaven hoeveel ie dat doet en op voice 3 en 4 stonden ze op het minimale. :o:
Dat krijg je met apparaten waarvan je nog niet alle mogelijkheden had geprobeerd en dan af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.
Dan kan ik vanaf nu ook met die leuke sequencers in max4live lekker allerlei verrassende dingen doen.
Anyway, thans voor je suggestie en hulp!:okdan:
 
Back
Top