Gloomy - Zero There (Dance)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.113
Locatie
België
Zou ik 'm nog ergens kunnen variëren? Zo ja, waar? Hij zit wel al redelijk vol.

Benieuwd wat jullie ervan vinden tot nu toe.

Dank bij voorbaat,

Jan.

 
Ik heb me weer vergist van titel, kunnen jullie nu wel merken hoe het er met mijn brein aan toegaat.

Alleszins, ik heb er weer een filmpje met enige betekenis van gemaakt.

Enjoy!



DANK je wel Robi!!!
 
Is dat een sample van de lambada vanaf 1:15? Is heel origineel gebruikt hier.

Zoals te verwachten: ik vind de sounddesign heel sterk, maar vind het geheel nogal vol. Het meest spreekt me van 1:00 tot 1:30 aan omdat dat het meest minimale deel is. Met 20 seconden van jouw tracks zou ik een heel nummer maken :-). Misschien moeten we eens een nieuwe synth competitie maken: 10 seconden Gloomy track into een 4 minuten durende track. Ik doe mee.
 
Haha, ik dacht ook direct aan de lambada, toen dacht ik: waarom niet, lol ;)
Ja, Gloomy muziek is overladen met sounds..
Maar weet je? Ik geef ieder gevoel dat ik heb die dag, een geluid.
En als je die dan op de juiste manier samenvoegt, dan heb je op het einde van de dag een heel nummer.
Eigenlijk geef ik jullie rechtstreeks toegang tot mijn brein, maar de wereld is nog niet klaar om dit te begrijpen.
Ik probeer al tig maanden minimaler te gaan in mijn muziek, maar helaas lukt dat niet zo goed.

Een 10 seconden Gloomy album? Hoe moet ik dat zien?Is moeilijk om de regels te bepalen hé? En hoe begin je met zoiets?

Thanks voor je superfeedback, Kobboi!
 
Een 10 seconden Gloomy album? Hoe moet ik dat zien?Is moeilijk om de regels te bepalen hé? En hoe begin je met zoiets?
Ik weet niet of je mixt in een DAW, maar je kan bv twee maal 8 maten van je daw audio (elk geluid een eigen spoor) in een zip bestand uploaden, en daar kunnen dan andere forumgebruikers aan de slag.
 
lekker vol! me like! houd ook van hoe die geproduceerd is, lijkt wat dichtgeduwd, spectrum*, ik zeg het verkeerd, maar dat werkt erg goed.

lekker nummer, yeah! de vibe... de vibe!!

*het midden is soms haast weggedrukt, niet de hele tijd, dat is dus met opzet... of weggedrukt, het laag neemt dan meer ruimte in. werkt goed, zoals ik al zei. geeft een speciaal karakter aan het nummer. elke detail telt, van begin tot eind...
 
Dat geluidje wat er rond 0:30 bijkomt past qua toonhoogte niet echt bij de rest. En vanaf 0:45 wordt het wel heel druk en bijna kakofonisch. Je klinkt alsof je te veel tegelijk wilt. Gooi daar gewoon een element uit, en dan bij voorkeur de delen die wat atonaal zijn. Maakt het mixen ook gemakkelijker.
 
Ik weet niet of je mixt in een DAW, maar je kan bv twee maal 8 maten van je daw audio (elk geluid een eigen spoor) in een zip bestand uploaden, en daar kunnen dan andere forumgebruikers aan de slag.
Ja, ik gebruik Fl-studio. Maar een vraagje: wat moet ik dan precies uploaden? Een melodie, wat percussies, effecten? En dan in MIDI of gewoon als score?
Thnx man.
 
Weer heel knap gedaan. Zoveel elementen, net iets te veel voor mijn brein om alles op te slaan. (Kan natuurlijk aan mijn brein liggen.) Maar ik zou toch eens de "less is more" techniek proberen te hanteren.
Dat probeer ik keer op keer, beste Jason, maar het blijkt gewoonweg niet te werken... er heerst chaos, vooral in mijn brein en dat vertaalt zich in mijn muziek. Blijkbaar moet het zo zijn, want iets minimaal maken is extreem moeilijk voor me. Al doe ik mijn best. Zie de Ambient Online Compilatie die ik dadelijk zal plaatsen. Thnx makker.
 
Ja, ik gebruik Fl-studio. Maar een vraagje: wat moet ik dan precies uploaden? Een melodie, wat percussies, effecten? En dan in MIDI of gewoon als score?
Thnx man.
Het makkelijkst lijkt me alle sporen in audio-vorm te uploaden (dus basje, drums, etc...), als een soort audio building blocks. Alleen al met je intro zou ik een heel nummer maken ;-)
 
Ik heb een probleempje: telkens als ik dit project opendoe, vliegt mijn CPU-meter naar de 100% en krijg ik geen geluid als ik hem afspeel. Dus het zal voor een andere keer en een ander nummer zijn. Helaas, anders kregen jullie alle stems.
 
Back
Top