Googol - Day one...

Goed dat je weer begonnen bent met muziek maken! Een leuke compositie en een goed start punt om verder uit te werken. De productie en mix behoeven nog aandacht.
 
Mooie compositie en velen willen het wat rauwer maar mede door de drums en de synthlijn die erin komt vanaf 1.20 denk ik eerder in de richting van iets symfonisch, Styx-Sing for the day of iets van Camel komen bij mij op bijv.
 
Door die gitaar intro van HALion
Krijgt het een beetje een symfo karakter. Het draagt het hele nummer.
 
Ook het feit dat ik in een metalband heb gezeten.8)
Dan komt de vraag, hoe maak je vrolijke deuntjes stoer/cool/bad or whatever...

Naast mix-technische dingen (zoals al gezegd), door naar de geluiden zelf te gaan kijken.

De deuntjes zitten erin, nu nog laten scheuren. Bijvoorbeeld gitaar-effecten op sporen gaan zetten. Hou vooral die metalband in gedachten, welke spullen daarin gebruikt worden om een sound te creëren.

Plus, de drums klinken nu niet echt. Maar ze lijken wel die bedoeling te hebben. Er zijn trucjes om het wat menselijker te laten klinken (minder strak op de grid + variatie in velocities, met die twee kom je al een heel eind). En anders zou ik 'm misschien doortrekken in "elektronisch zijn", als ik jou was. Als een realistische klank niet per sé de bedoeling is, althans...

Misschien leest er iemand mee, die es wat kan inspelen met een echte gitaar..?

Goed dat je weer begonnen bent met muziek maken!
Eens!
 
Dit lijkt me een rock versie nummer gemaakt met platte kaas. Overduidelijk dat je bakken potential hebt. Enkel n keer wat kastanjes en pili pili in de muziek. En wat gebroken glas. Bouwafval enz.
Dan kickt t ass!
 
Vooral een toffe en organische drumtrack :okdan: maar ook de opbouw is goed gedaan. Ok, de kritiek van anderen dat niet alle geluiden evengoed bij mekaar passen, is misschien terecht maar ik vind het toch wel een knappe track :okdan:

:doei:
 
Dank u allemaal.:okdan:

De track is ook een probeersel met de nieuwe soft en hard-ware.
Het nummer was binnen 4 uur af.
En ik was nog niet in staat om heb af te mixen. (bij gebrek van vooral audio kennis)

Het nummer is hellemaal midi (Collectie 8 ) en heb ik direct laten exporteren naar een MP3.
 
Dank u. :okdan:
Ik ben nou met een nieuw nummer bezig.
20220105_172139.jpg
20220105_172042.jpg

Ben nu even rock af en soft techno in.
Het wordt een quasi techno nummer.
90 procent Arturia en de solo met de DeepMind.
Als ie klaar is stuur ik het op.:okdan:
 
goeie drums, goeie kompositie, werkt zeker. mag wat ruwer, mooie elementen zeker.

oe, en erg kort, opnieuw beluisteren (wat ik vrijwel altijd doe..);

de drums zijn sterk. de melodieën, minder.

zo van 1:09 tot 1:20, vind ik echt heel goed, en dan komt het zoete...

het zit wel erg goed in elkaar, erg goed gemaakt.
 
Begint vrij donker en ik denk: waar blijft die zware mannenstem. De synth sounds die later komen vind ik verrassend maar toch ook te cheesy. Muziekaal goed, dat wel en knap dat je in twee minuten zo'n kloppende omslag van sfeer hebt weten te maken.
 
Alles is al gezegd denk ik. Vanaf 1.12 wordt hij al veel minder braaf en gaat hij voor mij leven. Knappe compositie, kop en staart. Stem.
 
Back
Top