Googol - Day one...

Googol

Ouwe rot
Lid sinds
18 december 2001
Berichten
2.646
Locatie
Den Bosch
Een nummer met Cubase/Arturia.

 
Hmm, lastig om hier wat over te schrijven, dit is een muziekstijl die nogal ver van mijn smaak ligt. Overall vind ik het net allemaal wat te netjes en clean denk ik, ik hou zelf meer van over het randje, dan binnen de lijntjes kleuren.
 
Een "te" lief liedje, mag wat mij betreft wat stouter. Ik denk als je iets andere stoerdere instrumenten gebruikt dat het helemaal niet verkeerd is.
 
Dank u voor uw respons.
Nou, dat kan kloppen dat ie te braaf is.
Dit is mijn eerste nummer binnen 3
weken (met alleen new stuff) na jaren totale stilstand.
En aangezien ik met een nieuwe Cubase met groove agent werkt, wordt het al gauw experimenteren zoals een kruising van symfonische rock (de sounds) en vrolijke melodietjes.:okdan:
Ook het feit dat ik in een metalband heb gezeten.8)
Dan komt de vraag, hoe maak je vrolijke deuntjes stoer/cool/bad or whatever...
Da's moeilijker dan je denkt!:)
 
Totaal niet mijn smaak, maar volgens mij qua compositie behoorlijk geslaagd! Mag inderdaad wel een tandje rauwer, maar als je dit met volledig nieuwe gear / software gemaakt hebt, chapeau!
 
Zou best in een Schotse kroeg passen. Zou je wat ruigere instrumenten gebruiken dat kom je best een eind om het richting de metal te laten gaan. Ik vind het in iedere geval lekker klinken.
 
Het mag idd bruter. Het klinkt nu als moderne Nintendo muziek. En toch compositie technisch volledig.
Veel succes met je nieuwe werkomgeving, dat moet gaan lukken!
 
Poeh, dit is wel erg uit mijn straatje. Een beetje clean nog maar alles klopt wel zo te horen.
 
Tja, het is nou niet bepaald 808/909
Het volgende nummer zal wat stoerder of "bad"😎🙂
 
Dank u.:okdan:
Ik ben voornamelijk op de drums bezig geweest.
De melodie is idd mierenzoet maar er komt ook zoveel kijken bij zo'n overgang van Cubase SX naar 10.
Die gratis groove agent SE alleen al is geweldig! De Collectie 8 WOW! Reken maar dat daar veel rock sounds in zitten (jaren 80).
En dan ga je schuiven totdat er geen eind aan komt. Dan maar gauw een melodietje erin zetten en af maken.
 
In het begin had ik ook een beetje het gevoel dat het te braafjes was. Bij 1:40 wordt het wel erg leuk..Qua compositie zit het gewoon goed in elkaar, alleen nog een beetje aan de productie werken dan :)
 
Back
Top