Stephen - The Experience of a Blue Sky

Ik hoor een klein beetje "a forest" van the Cure erin. Voor mij duurt de track wel wat lang.
 
Track is wel aardig, er gebeurd wel wat in de beat maar de basline is de hele tijd hetzelde.
Ook is het hoog te agressief soms.
Wel heerlijke vibe!
 
Het deed mij heel erg denken aan Reinier Zonneveld, maar ietsje langzamer.
 
Hmmm, ik hoor een helehoop verschillende dance rifjes van 30 jaar terug, maar allemaal in verschillende keys en regelmatig daardoor t.o.v. elkaar rete vals. :D
Spullen heb je zat, dat je het kan bedienen laat je ook horen, maar nu wordt het echt wel tijd voor wat basis theorie muziek kennis. Leer wat ladders en akkoorden, dat gaat je echt het meeste brengen.
 
alé, zage venten,, Pakt mijn plezier toch ni af !

vorige nacht eindelk na 3 weken oppositie SF kritiek contest een nieuwe track gemaakt,,, ik ben weer vertrokken,
en m'n 8TB HDD 's copieren eindelk vlot, (ik denk ook door ccleaner pro)

en ja, op 440hz blijven is altijd vals en werkweek stress,
er zijn per noot 32.000 pitch bend fine tune settings, maar niet elke vst en hardware synth is gekoppeld aan m'n synthctrl tuning,

okey, En kan ik nog ni beginnen met het max van 50 votes te geven ??
 
Industriële robotachtige muziek. Machines werkend aan de lopende band, je weet het wel. Juist door de lengte gaat het bij mij wel werken. Op mijn speaker klinkt de kick een beetje als een klop op de deur, terwijl ze van nature enorm veel laag weergeven... Ik hoor wel dat je er veel werk in hebt zitten, want veel wisselende geluiden, en dat waardeer ik. Dit soort muziek roept om beelden er bij.
 
In deze tijd verlang ik naar blue skies maar deze track bracht me helaas niet die experience.
Probeer het eens te comprimeren naar 4 a 5 minuten en misschien wordt het wat effectiever.
 
okey okey,

Maar alé zeg, altijd een beter-weter erbij,, ik haat die compressor zever,,, dat gaat alleen over dynamiek, en da's goed genoeg.

't is in één take live-from-scratch, of van het vorige project template, opgenomen

Ik vind tiesto, armin ASOT en zeker dimi vegas en LM, dikke - dikke frul, maar die hun labels kunnen het verkopen voor kapitaal,, al is dat niet mijn doel,

Track 1027-A vind ik goed en 't is nu eindelk af, check m'n homepage voor de MC-909's fixed versie,, maar dat hebben de SF-Mods ni graag,,

Okey, k ben al wakker,
 
Leuke track met veel afwisseling maar doordat hij zo lang duurt word het toch wat saai. maar zit goed in elkaar.
 
okey okey,

Maar alé zeg, altijd een beter-weter erbij,, ik haat die compressor zever,,, dat gaat alleen over dynamiek, en da's goed genoeg.

't is in één take live-from-scratch, of van het vorige project template, opgenomen

Ik vind tiesto, armin ASOT en zeker dimi vegas en LM, dikke - dikke frul, maar die hun labels kunnen het verkopen voor kapitaal,, al is dat niet mijn doel,

Track 1027-A vind ik goed en 't is nu eindelk af, check m'n homepage voor de MC-909's fixed versie,, maar dat hebben de SF-Mods ni graag,,

Okey, k ben al wakker,

Dag Stephen, met comprimeren bedoelde ik de track terugbrengen in lengte. De betere elementen van deze track zijn nu teveel uitgesmeerd waardoor ik de track niet zo effectief vind. Laat ik het anders zeggen, ik vind het arrangement niet goed. Is maar een mening, doe ermee wat je wil!
 
ja okey, ik dacht het achteraf dat het 'knippen in lengte' was,

tja ik verander er niks meer aan,
t is ook een verhaal en live recorded plezier en full control

iemand anders moet dat meer knippen zoals destiny van insider, en ik vind die cut niet goed, da's alleen voor radio play standard

en tja een CD van 80" min duurt voor mij altijd te lang,, 5 tracks per cd is genoeg

tja, ik laat maar eens een track van mij horen hé,, ik heb hier al zoveel gepost.

Ik geniet 24/7 van m'n 1060 tracks op cd, en 't zijn er nog veel meer, maar da's nog wel veel werk om te voor te bereiden en te branden op CD,

Okey,,
 
De bas doet me veel aan een Moog Source denken. Dit katapulteerde me gelijk terug naar begin jaren 80 toen ik met een kameraad die deze sound uit zijn Source haalde, samen speelde.

:doei:
 
Hey Stephen, fijne creatieve track :okdan:
Ik denk dat je met de mixing van je track deze nog meer kan laten bloeien.
 
Leuke track. Iets te lang voor mijn smaak. Niet eenvoudig om luisteraars zo lang vast te houden, mij althans. Ik mis een haakje, een themaatje, maar dat is ook gewoon smaak. Well-done!
 
Vind het gaaf wat je met die open hi-hat achtige sound doet. De rave-stab ofzoiets komt dan weer een beetje random over. Wellicht dat er teveel sounds even worden geintroduceerd en dan vrij abrubt verdwijnen, haalt me een beetje uit de flow, een flow die er overal wel is.
 
Okey, m'n max aantal stemmen zijn gezet,, al de laatste 50 van't alphabet

en tja,, pfff,
al die oppositie / concurrenten / na-aper / diy muzikanten comments,,

Da's waardeloos, en dat saboteert het plezier van het muziek maken, dat we hier allemaal hebben.

Soit, Ik ben ni helemaal content van het begin van deze track, maar 'k vind het een erg goeie van 2021, hij komt los,, zalige pads,, zalige SP-16

Okeyy
 
Kabbelt lekker voort zo. Die stem in het begin klinkt erg tof, waar heb je dat mee gedaan? Die mag wel vaker terugkomen.
Verder veel verschillende sounds, een soort psychedelische reis door de 90's.
De beat had natuurlijk een keer kunnen stoppen, maar dat haalt je dan wslk ook weer uit de trip ;)
 
Back
Top