Stephen - The Experience of a Blue Sky

Amai, den track achter mij is die met de zwaarste lo freq bass kick EQ !!?
tja, en ik vind mijn kick drums al meer dan hard genoeg,,

en ja, volgende keer upload ik gewoon de 320 kbit/s, dan hoor ik wel een mod bericht als het te groot, nu heb ik nog 5MB over

Okeyy,, kheb al de andere inzendingen gehoord,,
 
Leuk gedaan maar het is nu vooral een kick en een beat met steeds een introductie van een nieuw geluidje. Het is niet slecht maar het mist een beetje een draad waar het aan zou moeten hangen. Ook is het veel te lang en klinkt de mix een beetje statisch, sommige elementen passen niet bij elkaar qua toonhoogte. Het heeft overigens wel degelijk potentie wat mij betreft als je het zou verkorten en een aantal elementjes overboord zou gooien.
 
Die vocal in het begin is vet! Had je die niet wat meer willen uitbuiten?

En nice touch met die jingle bells :)

De stab-samples passen qua harmonie niet zo fijn bij de overheersende toonsoort. Soms werkt dat prima bij mij, als je het gewoon stug volhoudt en ik uitelndelijk overstag ga. Maar kom er nu niet doorheen, blijf het gevoel houden dat twee verschillende nummers tegelijk worden gedraaid.

Maar ja. Ik zou het ook jammer vinden als je 'm heel braaf tonaal zou maken. Dat don't give a fuck brutale mag erin blijven. Misschien heb je gewoon "iets te veel zout erop gestrooid" en werkt het (voor mij) beter als je de stabs doseert.. Die mooie spacey synth-pads (in combi met de stuwende bassline) mogen gehoord worden en rollen al prima van zichzelf. Genoeg ritme-elementen ook (iets te veel hoog qua EQ, misschien).

Amai, den track achter mij is die met de zwaarste lo freq bass kick EQ !!?

Hey maar.. die (Reese?)bassline van je, die er halverwege in zit en waar we in de laatste halve minuut mee achterblijven... die is hard man. Lekker. Misschien kan je es een track maken met zo'n bass volledig erin - en dat het ook daar over gaat. Zou ik zeker benieuwd naar zijn. Keep it up!
 
Ik snap waar je heen wil met deze track, maar het komt helaas (naar mijn smaak) nog niet helemaal uit de verf. Mix technisch is nog een flinke slag te slaan, maar ook qua track (opbouw en lijntjes) kan het nog wel wat beter. Probeer bv eens wat te varieren met de bass (ander lijntje of misschien een paar maten overslaan), continue hetzelfde wordt eentonig, techno is repeterend, maar in de echt goede tracks zit toch vaak verassend veel detail die je op het eerste gezicht/gehoor niet zo opvallen. Verder wat beter (dynamic) EQ of compressie toepassen en uberhaupt wat met volumes sleutelen zou al helpen. Eea heeft zeker wel potentie, dus gewoon doorblijven gaan met produceren...
 
okeyy,,

tja de track vind ik goed voor de synth pads en sp-16 ritmes en de sfeer

De MC-909 stabs zijn nog van voor de W-30 aankoop,
vanaf dan ben ik beginnen filteren en resamplen naar 22.050Hz samples voor de MC-909,
ik kreeg die MC-909 stabs achteraf nooit beter, dat klinkt gewoon niet goed, 44.1 wav source

Vanaf 6:00 is't perfect mijn ding,

En tja, 't duurt lang, maar best is twee keer de track te horen,,

Da's muziek om op de werken,, als achtergrond sfeer, om op te brainstromen, de sfeer vind ik okey,

De Mix is okey voor de CD versie op de CDJ door de DBMax, die nog wat scherpe kantjes eraf regelt, op de DJM - Sennheiser HD8

Die HD8 geeft wel heel veel bass weer,,
Ik zet amper nog nieuwe hedendaagse muziek van anderen op, wegens overstressed broadcast sound, een echte ear - hell,
mijn oren moeten open trekken bij muziek, ik moet luisteren naar muziek, geen fast bicky food

k heb nog ruimte genoeg,, 't is ni limited clipped,, gewoon wa luider zetten,
maar ik luister zelf alleen op de senheiser HD8, door de SDJ speakers is maar 15% gehoor plezier,

okeyy,

is maar om mee te doen, want ik mag niet iedereen een ster geven - wegens max 50 stemmen,, dat was mijn eerste SF contest plan,
 
Al met al niet verkeerd, maar ik denk dat je te veel in een track wil stoppen. Dan past niet alles even goed (vind het synth rifje hier en daar er echt niet bij passen) en wordt hi gauw te lang. Had ik ook veel last van. Best advies wat ik je kan geven is luister naar je favoriete voorbeelden en kijk hoe deze tracks zijn opgebouwd en ga daarna pas je eigen draai er aan geven.
 
Zitten toffe stukken in! Persoonlijk vind ik het gedeelte rond 3:30 juist het lekkerst, en dan die kick die erin komt. Lekker rare formant/vocal dingetjes erdoorheen. 909 OHH erbij, heerlijk. En wat er op 04:02 bij komt is ook lekker.

Ik vind juist die bass niet zo bij het nummer passen, hij is te 'scherp', te 'zaag'. Had 'm vetter gevonden met een wat meer 'muted' springerigere bassline met kortere noten a la Robert Hood oid.

Allemaal smaak, natuurlijk. Maar de meer minimale gedeeltes steken er echt bovenuit voor mij.
 
ja, okey,,

allemaal kritiek achtig,
terwijl een verf schilderij altijd af is en verkocht geraakt voor duizenden euro's alsof het peace of cake en waarde vol is,


soit, ik moest die MC-909 sound in deze track ooit eens beter krijgen, en daarom heb ik deze gekozen,

Ik heb het MC-909 spoor met de TC poco filtroid gefilterd en exported naar 22.050 Hz, en dan veel plugins weggelaten, bij het multi track mixen en masteren

Het blijft een machine achtige track, maar de midi timing vind ik perfect, de SP-16 doet dat erg goed


't is idd de cactus sample, maar die is perfect, latency free midi time recorded met de atari, probeer maar eens met de muis, en 512, of meer latency,

Soit, zo blijf ik bezig,
maar muziek verkopen voor euro's kapitaal is nog iets anders,,
dan moet het ook ni perfect zijn, eerder mss industrie standard, en juist goed genoeg,, enz,,

soit, de cdj 3000 heeft toch geen CD drive meer, dus alles is audiocard quality limited en radio spotify quality
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat je jezelf in je eigen kommentaren niet moet verliezen in technische details. sample rates/bit diepte, het zegt niet zoveel, als men denkt. ook latency, etc. alles kan strak, in elke opzet, setup...
(en in wezen betekent; 22.050 Hz, alleen maar dat de helft van de frekwentie bereik hebt, in dit geval 11.025... waar toch het meest in gebeurd, hoeft absoluut geen nadeel te zijn en bij nabewerking...
ik heb 24bit 48.000 samples, eigen fabrikaat, die ik 32float 48.000Hz, probeer te temperen, die klinken alsof ze met 6bits, 11.000hz zijn... met alle gevolgen van dien... het zegt niets...)

ik werk totaal niet met industrie standard, en als je veel produkties luistert, hoor je dat er veel buiten valt, zeer veel. ja, de mainstream, ok... maar daar heb ik niet over.

goed, gewoon naar je track, zoals ik die hier hoor.

het is nummer, dat ik van begin tot eind overeind vind staan. dat er toonhoogtes niet kloppen, of er dynamic compressie (of eq..) moet worden gebruikt. ik merk ik het niet, maar dat ben ik.
of ik merk het niet; ik vind het werken.

het is een 'vreemd' nummer, vreemd in de zin; eigenzinnig. en dat mag ik. er gebeurt veel, dat is de kracht.

verlies je zelf niet, in midi strengheid en industrie-standards, audiocard quality. dat is wat ik nogmaals mee wil geven.

koncentreer je, wat je al doet, met deze track, die heb je aandacht gegeven, die ik hoor, en ervaar.
 
Da's muziek om op de werken,, als achtergrond sfeer, om op te brainstromen, de sfeer vind ik okey
En dat is precies wat ik gedaan heb; in de 10:28 dat je track duurt heb ik een vrij nasty bug kunnen oplossen, en ik weet vrijwel zeker dat het zonder dit op de achtergrond niet zo snel gelukt was ;)

Het doet mij een beetje denken aan hoe ik aan het jammen ben; drummachine laten lopen, dan verschillende monosynths sequences laten meedoen (al dan niet polyritmisch getriggered) en dan freestylen met verschillende leads / pads / bass sounds. Hier haal ik zó ongelofelijk veel voldoening uit, en die lol proef ik ook in jouw track :okdan:
 
ik neem m'n tracks altijd in één take live op, en dan achteraf multi track mixen en diy masteren,
(als alles technisch gezien werkt, is dat het plezantste aan de muziek maken hobby )

't mag ook niet te ingewikkeld zijn in ableton
vroeger met de amiga tracker was de track veel beter één simpel geheel, maar dan was alles 1/16 quantized

en tja, films duren voor mij altijd te lang,, als ik eens een film zie, dan doe ik dat in stukken van 15 à 20 minuten,

en tja, nee da's een gouden tip,,
De hi end freqs weg filteren met een goeie plugin, liefst vd powercore,, en exporten als 22.050, en die in de hardware samplers laden,
Dat werkt niet, 44.100 samples laden en afspelen met samplers,,

,,,
ik denk de laatste 50 inzendingen een ster te geven,, om het minimum aantal stemmen wat op te peppen

Mijn muziek hobby is zalig, maar verkoopt dat maar eens aan anderen voor euro's kapitaal ??

Mijn broer heeft wel gelijk met zijne cado bon: "The earth has music for those who listen" - shakespeare,,

Naar een schilderij kijken is veel eenvoudiger dan een muzikale trip,,

Okey, merci,,
 
okey, alles relatief in de SF Contest, en zeker dat van mij,,

k heb al inzendingen nog eens gecheckt in een Samplitude project, maar k wil liever asap al de YT tracks van Regi z'n label Mostiko op cd zetten,

tja, vinyl kan ik niet zelf pressen, maar cd's schrijven wel,
k vind 't erg lastig als pioneer nooit meer cdj's met cd drive zou gaan uitbrengen,,,
,,,
 
... "Niks zo slecht voor m'n koppijn, dan te lang zitten prutsen aan een track en die in al de formaten en directories updaten"

Ik wil dat het asap 3 januari is om te kunnen shoppen,, maar geen synth gear,, nu eerst Backup Data Storage

okey,
en die ndl'talige mostiko tracks blijven dat weer nazingen in m'n hoofd,, tot ik ze weer opzet,, heel heel lastig,,
 
Niet lullen maar spelen!

jaja, 200 CD's met 1000 tracks,, staat hier al vele weken 24/7 op, maar verkoopt dat maar is voor kapitaal ??? 'wat heeft de klant nodig' tja, pffff,,

en tja, 't is hier toch maar Synt-Tech-Gear-Forum
 
k vind 't jammer dat nick1000 met z'n space pads geen inzending heeft gepost,
 
Hoeveel inzending zijn er? X10 minuten... yo.

Ik heb hem kunnen uitluisteren. Alleen al voor het werk dat hier inzit, krijg je voor mij een stem! :)
 
Mijn eerste sortering van de 2021 tracks was op de lengte, maar de kortste track vond ik niet passen,,

't is idd veel werk,, zeker met de atari erbij, maar dat bouwt op, elke nieuwe track is de template van de vorige,
maar max twee nieuwe tracks per week, anders begin ik me te snel te herhalen

Niemand hoeft 'm helemaal uit te spelen,
maar als ik 'm zelf moest inkorten dan klopte het niet, iemand anders had er dan de schaar in moeten knippen,

Okey, En de 2de 8TB SSD aankoop is mss voorgoed gecanceld, wegens te duur,
en de 8TB HDD lijkt nu beter te werken, copieren duurt geen 3 dagen meer,

En da's off topic, maar dat relativeerd de contest een beetje en verzacht m'n jaarl'ks terug kerende tandpijn,

Okey, Merci,
 
Back
Top