Eclectic - Move On Ft. Raena (Original Mix)

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland

Deze track begin dit jaar aan begonnen en hij heeft vele edits doorgemaakt. Uiteindelijk op deze versie uitgekomen
De gebruikte synths zijn Zenology, Repro, Kick2.
Gemixed op een SSL Sigma en de UC-1 als EQ. Er is nog een "like" die nog een beetje uit de bocht vliegt, maar kan me niet meer zetten tot een een nieuwe mixdown. :D
Hopen dat jullie net zo veel plezier beleven aan het luisteren, als ik aan het maken :)
 
Laatst gewijzigd:
Alle cliches in 1 nummer. Toch knap dat je met met dat ene 3 akkkoorden loopje een heel nummer kan bouwen. Vocals klinken ook OK en helpen om het nummer luisterbaar te houden. Ik denk dat het best nog aardig wat werk is geweest, of niet?
 
Yep, heel veel slijpen en polijsten. Gladde veilige Eurodance retro top40 sound was het doel, zo te lezen bereikt :)
 
Dit doet me echt denken aan eurohouse uit de tijd van 2 Brothers on the 4th floor. Die plukjes aan het begin vind ik te voorspelbaar. Hij bouwt aardig op en dan verwacht ik een hook, maar die komt niet. De akkoordjes vanaf 2:27 zijn meer begeleiding dan een hoofdrol, voor mijn gevoel. Mix is wel goed, hoewel de clap wat hard staat. Maar dan kan ook een kwestie van smaak zijn.
 
Ook al is deze stijl niet nieuw en is dit een remake met VST's, heb ik dit toch liever dan de huidige Top40 crap.
De vocals zijn crispy aanwezig, de clap is bijna hardcore (++) maar de crash komt soms te hard er tussendoor geglipt.
Dus stijl gerelateerd een goede & veilige productie.
 
Toch denk ik dat dit nummer best door veel mensen wordt gewaardeerd, maar dan buiten dit forum. Qua mix zou het beter kunnen. Al is het niet mijn genre, kan ik het best hebben. :okdan:
Wie heeft dit ingezongen?
 
De zang maakt veel goed, hoewel die dan wel weer wat vlak klinkt. Ik denk dat je er meer uit had gehaald als je meer "rondom" de zang had gecomponeerd. Maar ik ben het eens met 'seyor' dat veel mensen buiten dit forum er wrsch lekker op dansen.
 
Lekker lichtzinnig trackje zo na die van Gloomer beluisterd te hebben. Muzikaal kan ik er niet zoveel mee, maar dat is een smaakdingetje. Je track klopt op zich wel, it ticks the boxes zogezegd. En op zich ook een prima productiewaarde, hoewel de vocal naar mijn smaak op sommige stukken wel erg hard binnenkomt. Misschien kun je die iets meer in toom krijgen? EQ? En het pingpong geluidje ben ik niet zo'n fan van door de vibratie die erin zit. Ik gok dat deze het op de dansvloer prima doet :okdan:.
 
ik vind het een lekkere track die prima in elkaar steekt, ik kan dit wel waarderen. Lekker een beetje terug in de tijd.
 
Ik had de hoop al opgegeven, maar na zo'n 25 nummers met plink-plonk-piek-kraak eurorack, filmische epos en duisterere soundscapes te hebben doorgeworsteld is dit de eerste track die enigszins in de buurt van mijn muzieksmaak komt! En wat een productie :luv:
Als ik héél diep graaf en toch een klein puntje van kritiek heb, is het de wat extreme vibratie in de squarewave sound, maar ach... dit is een knaller!
 
Ah, jammer beetje standaard bassline-tje en dito vocals. Wel heel mooi geproduceerd hoor, daar is niet zoveel mis mee, maar zo'n beetje alle cliche's komen hier wel voorbij. En dat kan je best doen en uitbuiten, maar dan zou ik er wel een twist aangeven, hetzij net ff op een hetverkeerde been zetten door melodie of ritme, hetzij door er wat moderne productie technieken op los te laten (hoewel ik ook wel hoor dat het overall een moderne mix is hoor, daar niet van...). Maar zoals je het nu presenteert is het iets wat we al 1000x hebben gehoord.
 
ThnX allen, Het is eigenlijk wat Milk inc. nu zou maken als ze weer gingen optreden in een reünie concert :D
En dat is exact de opzet, voorspelbare Eurohouse, met een moderne palinggladde twist. Maar dat moet je liggen, mijn jams zitten vaak aan de andere kant van het spectrum.
Ik ben 51, dit zit in mijn systeem, ben hier mee opgegroeid en dit is mijn guilty pleasure :)
(En ook al vind je het kazig, stiekem ga je toch meezingen :D )
 
Back
Top