Jason31 - Illusion

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.136
Locatie
Almere


Dit is mijn inzending. De track heet "Illusion" en valt onder het genre "Ethereal Techno". Dit is de omschrijving van dit genre:

Ethereal techno is a spiritual, celestial sub-genre of techno, able to transport the listener to another state of being. The sound is characterized by its uplifting poetic nature, yet has an edge, giving it a unique imprint. It resonates deeply and fills the soul with immense positivity, all the while feeding the imagination and expanding the mind.

It’s melodic techno with intelligence, which powers the mind, body and soul.

De volledige track is volledig ITB, gemaakt in Bitwig Studio, de meeste synths komen uit verschillende synths uit de V-Collection, maar ook Serum is van de partij. Enjoy & Relax!
 
Yes, dit is 100% mijn stijl. Maar dat wist je al 😀

Lekkere opbouw en goede sounds. Die closed hihats afwisselend links en rechts komen op mijn speakers wel wat hard door. Soundjes erachter zijn echt tof!

Mooie dreigende break, ook goed. Die brassy lead klinkt wel wat clean. Die mag van mij wel wat gruiziger.

Pakkende akkoordprogressie rond 5:00. En weer gaan, mooi hoor. Dit zit echt heel goed in elkaar en boeit me van begin tot eind. Als ik DJ was zou ik dit draaien 👍
 
Ik hoor het liefdeskindje van ARTBAT en Monolink, beetje wat zij in 2017/2018 deden. Dit is natuurlijk al wel heel veel gedaan de afgelopen jaren en daardoor wel redelijk voorspelbaar geworden. De mix klinkt nog een beetje muf en er zit wel erg veel laag in. De groove is wel lekker, maar mag allemaal wel een stuk opener gemixed worden. De white noise die op 2.18 is dan weer super snijdend scherp en te hard t.o.v. de rest van de mix.

Ik hoor de potentie, maar de mix is 70% daar. de reverb op de "random verloren arpjes" mag ook wel een stuk opener en groter.
Dit soort tracks horen in de grote bubble met breedte en diepte (door de mix, niet door imager plugins) en dat mis ik een beetje.
 
Lekkere beats en fijne flow. Had ook geen moeite met de lengte. Toffe track.
 
Gave compositie en arrangement. Vooral dat arpje wat af en toe op hol slaat en dan weer terugkomt vind ik leuk. In de mix is nog winst te behalen maar dat was al gezegd.
 
Het genre is niet helemaal m'n ding, maar ik zit hier geboeid naar te luisteren, het klinkt heel aangenaam. Yup, +1. :biertje:
 
Ja, kanshebber. Maar ik ben pas op #4 vd lijst. Op 3:45 iets te hard ingemixt en dat gebeurt vaker. Opbouw / spanning is ok.
 
beetje lang en kwa mix kan het idd beter.
vooral de click van kick mist. als je daarop juist het hoog boost zal de hele mix open gaan. ( tip van @SB-SIX ;)
het luisterd wel lekker weg en is een serieuze profi track geworden.
 
Klinkt prima! Dit is volgens mij wat Neo op z'n walkman speelt om een beetje te ontsnappen aan de dystopie van de Matrix :okdan:
 
De basissequence + drums/percussie is prima en voldoet zeker aan je beschrijving van het genre (hoewel het wel erg ambitieus is wat je met je muziek wil bereiken, maar dat terzijde), maar het geheel (dus met alle bijkomende c.q. inkomende "sounds" gedurende het nummer) bevalt mij minder. Niet omdat de geluiden lelijk zijn of zoiets, maar het is mij te willekeurig en ook vaak te springerig of in aanzet goed en dan stopt het opeens. Dat maakt dat ik er eerder onrustig van wordt in plaats van dat het "resonates deeply and fills the soul with immense positivity".
 
Fijn technotrackje, speels af en toe.
Sommige geluiden een beetje te hardwaardoor je uit de trans raakt maar daarmee herhaal ik al wat er gezegd is.
Dat krijg je op den duur...
 
Klinkt prima! Dit is volgens mij wat Neo op z'n walkman speelt om een beetje te ontsnappen aan de dystopie van de Matrix :okdan:
Ja, vind ik ook. Lekker escaaaapen :) Coole track man, één van de betere. Stem!
 
Ah Ethereal techno.. hops weer een genre erbij voor de hokjesdenkers ;)

maar wel puike track hoor! Lijkt me heerlijk voor op de snelweg bij zonsondergang op een lange reis
 
Back
Top