Transistor - Minor Whale Scales

Heerlijke track, wel wat aan de lange kant. Zou hier en daar sommige geluiden wat zachter zetten (oa de "ruis" die er inkomt rond 3.30). het stuk vanaf 5.45 is zeker super, al beginnen daarna de geluiden wel wat door elkaar te lopen naar mijn idee. maar dit is zeker een favoriet
 
Er wordt op dit nummer ergens hard aan gewerkt, maar ik weet niet precies aan wat. Komt natuurlijk door die zeer prominente drumbeat in het eerste deel. Die verknalt het voor mijn gevoel, is té veel in contrast met de etherische rest. Als dat je bedoeling was, ben je geslaagd, maar ik vind het contrast te groot en dus niet mooi. (Ergens halverwege hoor je beatmaker zelfs hijgen! :D) Het tweede deel is wel meer in balans qua ritme en geluiden, maar dan begint "het" op het eind potdorie weer! (Ik lees nu de andere commentaren en in andere bewoordingen komen die wel vaak overeen met mijn bevindingen, dus ik sluit mij daar bij aan.)
 
Coole track. Lekkere sfeer. Mooie synths en ambience!
Verder sluit ik me toch aan bij de eerdere kritieken op de drums. Hoewel ze op zichzelf echt gaaf zijn, zijn deze voor mij ook te nadrukkelijk aanwezig.
 
Zitten goede sound design elementen in. De drums zijn goed maar idd wat op de voorgrond. Wat meer gelaagdheid zou mooi zijn. Bv een paar keer dat vocal geluidje of pianotje naar de voorgrond.
Ik denk dat het nummer af is (kan misschien wat korter) alleen kan je nog veel proberen in de mix.
 
Zitten leuke elementen in, maar voor mij past het net niet met die drums. Beetje lang ook.
 
iets te lang naar mijn smaak. Misschien als totaal iets te rommelig. Ik mis wat dynamiek, wat rust en ruimte onderweg. Sfeer is wel dik in orde!!
 
Zit goed in elkaar en toffe sounds. Ik denk wel dat de 'snare' en wat percussie iets meer terug in de mix mag, maar misschien begrijp ik het verkeerd ;)
 
Lekker eerie sfeertje,. Drums klinken goed maar zijn te hard en missen wat cohesie (compressie, extra roffelende hihats of electroblips, gezamenlijk reverb of ander effectje ofzoiets waardoor het meer lijmt).
Gaandeweg de track wordt de snare wel echt te overheersend waardoor het je aandacht wegneemt van al het moois dat er nog meer in de track zit.
Ah aan het einde wordt alles wat harder, wslk heb je drum levels daardoor hoger gezet.

Mooie trip!
 
Als Hardcore veteraan hou ik zeker van harde kicks/beats, maar ook ik ga mee met de mening dat deze te hard staan voor je zeer toffe sfeer track. Veel mooie sounds/FX/tricks die echt wel bij een film passen. De beats/percussie zijn op zich zeker goed te doen, maar de aanwezigheid ervan staat tegen. Helaas, want ik heb echt met grote oren geluisterd!
 
Back
Top