Transistor - Minor Whale Scales

Zeker niet verkeerd, knappe dreigende pad en piano geluiden. Ik had er zelf een wat cleanere beat onder willen horen, de drum sounds zijn erg distorted en misschien ook iets te hard in verhouding met de rest. Op den duur is het een beetje rommelig omdat er verschillende transities in voorkomt, maar de grimmige sfeer is en blijft in de hele track duidelijk aanwezig.
 
Ha, dat begint al goed! Verrassend en filmisch, De baslijn op 5.44 had van mij wel wat eerder gemogen en wat minder in galm verzopen.
 
Een echter turn off voor mij is een nummer van 8minuten...
Dus ik ga het over de eerste 3 minuten hebben: wow, cool! mooie geluiden, toffe sfeer, eigenlijk echt wel mijn ding...
 
Lekker filmisch, had niet misstaan onder Inception of Interstellar. Percussie ietwat te luid naar mijn gevoel voor deze stijl, maar verder prima!
 
Spannend en scary. Dit is wat voor een spannende scene in een thriller. Wat veel beat, maar ik vind hem wel tof. Staat op mijn lijstje!
 
Dit past zeker goed in een of andere mistroostige scandinavische apocalyptische cinematic setting, of een futuristische Mad Max scene, beetje die sfeer. Lekker dramatisch en rauw. Om zo te luisteren vind ik um dan wel net wat aan de lange kant...
 
Heel gave sfeer. Lekker donker. Drum hadden van mij ook wel wat minder upfront mogen zitten.
 
Bedankt allemaal voor het luisteren en feedback! Mijn interesse en focus zit veelal in drums, die ik altijd een gelijkwaardige rol probeer te geven met de rest van de instrumenten. Ik ga ze zeker niet helemaal weghalen maar ben wel van plan aan de slag te gaan met de suggesties voor een versie twee. Mijn aantekeningen; meer ruimte geven in de balans aan de synth partijen, wat meer variatie in de drums zelf zodat ze minder tweederangs zijn in de compositie, flink snijden tussen 6-8 minuten en de reverb return op de synth-lijn vanaf 05:40 verder inperken. Goeie tips!
 
Epic!

Stand-alone heel mooi. Kan ook zeker als soundtrack ergens voor dienen.

Veel nuttige feedback al. Voor wat het waard is, had genoteerd:

Een bepaalde snare-drum staat voor mij helaas iets te hard. Kan 'm lastig aanwijzen, ene moment zit 'ie op de 4, daarna op de 2, soms beiden.

Daardoor ben ik geneigd 'm wat zacht te houden, ipv "effe lekker hard" te zetten. En dat zou ik graag willen, want het is een mooie compositie, echt een gave track.
 
Vind bijna 9 minuten net iets te lang voor het nummer. Desalniettemin hoor ik wel een duidelijke opbouw en gebruik je veel elementen om het interessant te houden. Rhytmische klinkt het ook goed, en de geluiden die je gebruikt zijn lekker vies :okdan:
 
Deze duurt te lang voor jij, heb de helft gehaald. Is ook niet mijn genre. Wel knap gedaan bijna 9 minuten vol maken.
 
De snare is te schel voor mijn oren, beter eq'n zou ik zeggen. Wel een meeslepende sfeer weten te creeëren. Ik ga want skippen, want ik heb haast geen tijd om alles te feedbacken. Ja, waar ik ook klik, het blijft interessant, boeiend en vernieuwend. Top! Stem :)
 
Mooi donker distored werkje met de drums in de hoofdrol. Snare hier en daar wat luid. Daardoor wordt het na verloop van tijd wat vermoeiend aan de oren.
 
Back
Top