Robi - Broken Views

Mooi en sferish robi, maar ook weer een beetje te atonaal en een overgebruik van bvb galm. Maar jij verdient een stem kerel, want je hebt er flink je best voor gedaan! :)
 
ja kunnen wat dingen beter in de harmonie maar het is vet zoals het is.
toffe sfeer, mooie beat
 
Originele muzikale aanpak, maar dat ben ik wel van je gewend. Ben niet gecharmeerd van de vocale "kreten" met veel echo/nagalm, terwijl die wel de hoofdtoon voeren in je muziek. Een echt zangstuk was beter geweest en, al vaker opgemerkt, de track mist richting. Qua synth(achtige) geluiden klinkt het op mijn speakers best wel aangenaam, mooi laag en zeker echt elektronisch.
 
Originele muzikale aanpak, maar dat ben ik wel van je gewend. Ben niet gecharmeerd van de vocale "kreten" met veel echo/nagalm, terwijl die wel de hoofdtoon voeren in je muziek. Een echt zangstuk was beter geweest en, al vaker opgemerkt, de track mist richting. Qua synth(achtige) geluiden klinkt het op mijn speakers best wel aangenaam, mooi laag en zeker echt elektronisch.

Ik sluit me hierbij aan.
 
Erg mooie originele track, qua mix ook. Mag voor mij iets meer in gezongen worden. Stem! :okdan:
 
oef begint al erg sterk. je zet gelijk een wereld neer, zoals een zonsondergang een wereld kan zijn...

de vocal samples, ik heb zeker het gevoel wat je er mee wil, maar ze vallen naar mijn gevoel niet geheel precies in de wereld van het nummer. en soms wel, overigens. dus ze werken zeker...

dus een kwestie van mix/plaatsing/resonantie met ander sounds/etc. wellicht.

heerlikke produktie, mooi spectrum...

jij zet iets neer, klinkt simpel en kort, maar bedoel dat heel sterk... je plaatst de luisteraar in je muziek.

nu een 2e maal luisteren;

oef ja dat begin al. en dat echt uitgekiende laag.

en heel precies gekozen geluiden.

vocal samples lijken nu meer hun plaats te krijgen, maar willen soms nog te los komen, wat kan werken, of je moet dat juist heel erg versterken.

gewoon een 3e maal luisteren (wat ik overigens bij de meeste tracks doe, of alle... soms meer zelfs..);

met de ogen dicht luisteren;


wat je hebt neergezet, blijft staan. wederom een zeer simpele frasering... soms werken de vocal samples heel mooi, tillen ze alles mee, dat blijf ik toch missen bij een aantal keren dat je de vocal samples gebruikt, dan gaat het tegen het nummer in (wat ook weer kan werken, maar dan moet je nog een ingreep plegen, naar mijn gevoel), maar als een geheel blijft het werken.

mooi! erg mooi.
 
Fijne sfeer, goed gedaan!

Niets aan te merken op de mix van de synths en drums. Die is sterk!

Alleen is de stem me nog wat te "snappy". Beetje zachter zetten zal helpen. Wat ook zou kunnen, ipv zachter zetten, is een (flinke) side-chained compressor, met de kick als input. Dan wordt 'ie misschien minder duidelijk, maar zo verstaanbaar is het nu toch al niet. En je zou 'm dan zelfs nog meer kunnen verzuipen in de echo's, zonder de mix te verpesten. Smaak-dingetje. En misschien een slecht plan, haha.

Door de galm-staarten / lange releases op de synth(s) lopen de noten van de melodieën wat door elkaar. Misschien kunnen die korter. Of monofoon maken? Dan kan je de lange releases behouden.

Sowieso een geslaagde track! :okdan:
 
In mijn herinnering had ik al gereageerd op dit nummer maar blijkbaar niet. Begint lekker de melodie daarna raakt me niet zo.
Die stemfragmenten doen een beetje aan ouderwetse 4 track reggae dub remixen denken, wel jammer dat het steeds op de 1ste tel is, dat maakt het weer een beetje te voorspelbaar.
 
Mooie mix (iets dat ik zelf nog helemaal moet gaan leren). Ik vind wel dat de melodieën botsen met elkaar. Misschien is dat bewust? Lastig.. nog een paar keer luisteren voor de lijn.
 
In mijn herinnering had ik al gereageerd op dit nummer maar blijkbaar niet. Begint lekker de melodie daarna raakt me niet zo.
Die stemfragmenten doen een beetje aan ouderwetse 4 track reggae dub remixen denken, wel jammer dat het steeds op de 1ste tel is, dat maakt het weer een beetje te voorspelbaar.

Die vocals hadden idd nog wel wat afwisselender gekund.
 
Back
Top