Vangelis in 2021.

Grappig om te zien dat hij toch ook modernere/nieuwere synths gebruikt, die je tegenwoordig gewoon kunt kopen in de winkels. Inclusief een eurorack hoekje, haha.

Overigens is het ook wel grappig dat hij "beroemd worden" ooit in een interview bestempelde als "the great mistake" (of iets dergelijks). Het hele Hollywood en celebrity wereldje was maar vreemd en niet zo zijn ding uiteindelijk.
 
JBL VRX als mainfield studio-monitors ? Geen idee wie hem dat heeft aangeraden of waarom hij dat gekozen heeft, maar slechter kan niet. Van zo'n grootheid zou je toch verwachten dat hij op z'n minst ATC's heeft staan. Maar misschien staan die ook gewoon niet op de foto. Hoop ik voor hem dan.
Haha.. Ik zie het ook ja. Een line array speaker die je normaal ophangt onder elkaar.. maar zo heb je toch nog even het gevoel dat je een concert aan het doen bent tijdens lockdown. :)

Maar klinken die zo slecht dan? Ik vind al dat LineArray spul juist spatzuiver klinken. De spreiding horizontaal is juist optimaal door de gebruikte componenten. Nu zullen de woofers in deze VRX waarschijnlijk direct loaded zijn maar er zijn merken die dit veel anders aanpakken. (zie hieronder).

Wat wel zo zal zijn is dat de noisefloor iets hoger ligt (130 db/m!! of misschien wel hoger)

 
Het hele Hollywood en celebrity wereldje was maar vreemd en niet zo zijn ding uiteindelijk.

Het is ook een Greek en geen Amerikaan.
Hollywood heeft een bepaalde manier van leven (sneller, groter, harder)
De Europeanen die leven wat "rustiger".
en dat was/is zijn leven nu...Wat rustiger...:okdan:
 
Vroeger had hij vaak Tannoy DC speakers, en NS10 achtigen heb ik ook al gezien op foto's dacht ik.

In mijn ervaring klinken goede live speakers behoorlijk goed zolang je het volume niet op standje live zet. En ik ben zelf ook niet helemaal onschuldig; bij mijn synths staat een paar Tannoy CPA 15 wat de live versie is van hun 15" studio monitor.
 

Meneer heeft iets meer monitors gehad dan alleen JBL's
en waarom zijn die JBL zo slecht dan?
1. JBL VRX zijn line-array speakers voor live toepassingen
2. Er is ongeveer jaren gesleuteld aan de software instellingen en nog kregen professionele FOH techniekers de klank niet goed.
 
Ik ben niet zo op de hoogte met het verschil van super boxen of studio monitoring
Dan is de vraag, waarom heeft ie dan een PA system in zijn studio.:?

line-array is dat een soort modulaire speaker systeem?
met de technische details hoef je bij niet zijn want dat is nop. :o::dubbel:
Er is ongeveer jaren gesleuteld aan de software instellingen en nog kregen professionele FOH techniekers de klank niet goed.
Het lijkt ook behoorlijk moeilijk om een speaker set op de markt te zetten terwel de markt bijna al verzadigt is.

(pro) Hi-fi speakers (daar waar JBL mee begonnen is)
studio monitoring en PA
 
Back
Top