Bahamut - Elsewhere

Zeker een eighties vibe, qua porduktie krijg ik een beetje associaties met Ultravox bijv.
Goede compositie op zich, die Yamaha gitaarsolo had wat mij betreft wel hier en daar met een paar bending notes gespeeld mogen worden.
Of heeft dat te maken met dat je klassiek piano speelt (als ik me niet vergis) en daarom niet zo aan note bending doet?
 
Lekker ontspannend. Mooie klankwereld die je hier schept. Ik heb persoonlijk wel wat moeite met de ‘gitaar’, maar dat komt door mijn aversie tegen met samples gespeelde gitaarsolo’s. Komt toch altijd net niet echt over. Rest van de geluiden zoals gezegd super!
 
Lekker sfeertje. Terecht dat Miami vice genoemd wordt. Helaas trek ik zelf een gesamplede gitaar ook niet zo goed. Je hebt het heel goed gespeeld, maar het blijft artificieel met samples. Volgens mij komt dat doordat het niet dynamisch genoeg is zoals bij een echte gitaar. Als echte gitaarliefhebber vind ik het dan moeilijk luisteren.
 
80's synthpop. Hij zou van mij iets meer uit mogen pakken. Blijft erg braaf zo. Of een mooie vocaal er op dat zou hem zeker over de streep trekken voor mij persoonlijk.
 
Bedankt allen voor het luisteren en de feedback!

"Te braaf" gebruik ik ook weleens in commentaren bij anderen en ik vind het eigenlijk best irritant om het nu zelf te lezen, waarschijnlijk omdat ik het ergens ook wel vind, dus het prikkelt mij behoorlijk om binnenkort eens totaal iets anders te doen en niet brave muziek te maken. :D
 
Vermits mijn jeugd zich voornamelijk in de jaren 80 afspeelde, heb ik gelijk een klik met dit nummer. Enige wat ik zelf wat minder vind klinken, in tegenstelling tot andere luisteraars, is de gitaarlead. Ik heb in het verleden al mooiere leads van je gehoord. Maar dat is slechts een detail.

Voor het overige alleen maar lof over de zweverige akkoorden, gebruik van overvloedig veel reverb (ben een absolute sucker voor zulke zaken) en het opwekken van een dromerige sfeer :okdan:.

:doei:
 
Bedankt weer voor de fijne reacties.
Is alweer ff geleden dus heb de project file nog even bekeken. Qua FX zit er op enkele patches aardig wat reverb, chorus echo, delay, maar wat je vooral ook hoort zijn de lange release tijden die ik heb ingesteld. Dus ook weer geen enorme bakken met reverb. Samen werd alles een lekkere brij in ieder geval.
En ja, zo'n synth gitaar gaat nooit ideaal worden, maar vond 'm zelf wel lekker expressief, zeker met het gebruik van de Superknob.
 
Ahhhh yesssss.. roze neon all-over. 8)

Supergoed gedaan, technisch. Maar ook gewoon een mooie compositie.

Misschien dat de eindmix nog iéts meer mag klinken als een oude VHS-tape. Dit is een aanrader, maar het zal vast ook wel freeware kunnen (misschien had je de tape-plugin van Arturia nog meegepakt..?).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top