Bahamut - Elsewhere

Bahamut

yip yip

Een rustig, melodisch, atmosferisch retro synth nummer met 80s invloeden.
Betreft een complete remake van een track die ik een paar jaar eerder heb gemaakt.
De gitaar komt uit de Yamaha MODX8 en is live ingespeeld en her en der iets nabewerkt. De rest zijn softsynths, met name Spire en Omnisphere.
Veel luisterplezier!

=XTRECIST=

Signal Overload
Dit is een moderne flashback naar vroeger. De aflopende toms en de zee aan galm brings back memories. Vind het mooi in balans.

payt

Enorm Lid
Ah ja je ziet hierbij toch Sonny Crocket die zijn stappen overdenkt nadat hij zijn Ferrari in poeder heeft gereden. lekkere 80's sfeer. Ik heb er van genoten :)

ronnyvalder

Ouwe rot
Mooi sfeertje, laatste jaren luister ik regelmatig naar synth-wave, dus helemaal mijn ding :-) Leuke gitaarsolo, nice :-)

Googol

Ouwe rot
Relax 80e nummer.
Heerlijk zo'n preset gitaar solo sound, wat goed is gespeeld.:okdan:
Goede breaks.

seyor

Jeroen van Dijk
Herken wat bekende Spire geluiden. Steekt leuk in elkaar. Echt een synth-nummer, alleen niet geheel mijn smaak.

NorthernLightX

Prutser
Leuk nummer, maar ik mis laag, en daarom lijkt de kick ook te hard te staan. Als de mix wat voller had geweest in het laag dan had je wat mij betreft meegedaan voor de titel.

snitch

Vijfde colonne
Roland 707/727 of Korg KPR-77 kick (sample)?
Heb wel een zwak voor de MODX gitaren, ik wil een Montage.

Fifth Bot

d[-_-]b
Heel erg 80ties idd, wat dat betreft prima gedaan. Tegelijk vind ik het ook wel wat aan de saaie kant, qua compositie maar zeker ook de mix. Ik hou wel van die (voortdurende) 80ties revival, maar ik hou ook van een moderne sound en die mis ik wel in deze track. Dus niet fout of zo, gewoon een smaak ding.