Sentience [Ambient]

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Vandaag weer lekker met muziek mogen klooien. Mijn leerlingen zijn deze week op stage. Ik hoef ze niet te bezoeken en omdat het Corona is, hoef ik ook niet op school te zijn. Dus: lekker klooien met muziek (en af en toe mailtjes en zo beantwoorden).

Sinds ik veganist ben geworden, heb ik altijd een album over dat onderwerp willen maken. Net als mijn grote voorbeeld Moby. Vandaag heb ik de eerste track daarvan gemaakt. Het is nog een demo mix, maar de track staat al wel flink in de steigers. Met de kritiek die ik op mijn tracks krijg, doe ik altijd wat. Dus kom maar op met ideeën, suggesties. De track wordt er alleen maar beter door :-) De pianopartij in dit stuk wil ik nog een beetje veranderen.

Enjoy de track (en denk ook af en toe aan de diertjes ;-) )

 
Mooi, maar de gemakkelijke en snelste manier om muziek te maken is ambient, daarom had ik van jou een meer hoogstaand nummer verwacht. Succes!
Huh? Meer "hoogstaand". Wat bedoel je? Meer tijd? Meer variatie? Ambient is trouwens helemaal niet makkelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Mooie, ingetochen compositie. Ik vind de geluiden goed bij elkaar passen. De drone achtige bass gecombineerd met de piano en pads zijn minimaal maar houden deze track boeiend. Ik houd ervan!
 
Mooie, ingetochen compositie. Ik vind de geluiden goed bij elkaar passen. De drone achtige bass gecombineerd met de piano en pads zijn minimaal maar houden deze track boeiend. Ik houd ervan!
Dank je. Genoeg ruimte voor contemplatie dus :-) En ja, ik wil de luisteraar ook boeien. Dank, voor je commentaar.
 
Mooie accenten in een langzaam evoluerend muzikaal landschap. Je beheerst dit muziekgenre in perfectie. Word er relaxed van.:)
New age en ambient ligt heel dicht bij elkaar :-) Dit nummer is op 25 Bpm. Een hartslAG IN RUST is ongeveer 60 bpm. Dus ja, hier word je rustig van (of je nu wil of nie). Dank voor het compliment.
 
Mooie track, interessante instrumenten hoor ik. Moby luister ik ook graag naar trouwens. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Vraag me alleen af wat er zo veganistisch is aan deze track. Plantaardige synths gebruikt? :D
Hahahaha De track zelf is niet veganistisch, maar het album gaat over het veganisme / dierenrechten.
 
Mooi, maar de gemakkelijke en snelste manier om muziek te maken is ambient
Wat is gemakkelijk?Ambient is structuurloos, geen herkenbare compositie.Waarschijnlijk geen melodie opbouw.
De moeilijkheid en belangrijkheid is de sfeer die gecreëerd moet worden.Klanken zoeken,meer richting sound design. Welk soort ambient?Licht,zwaar,griezelig.Daar zit de opbouw,structuur,arbeid in.Ook ieder ambient stukje is anders.Je hebt vele sub-genres in dit wereldje.
Ook wordt het steeds meer populairder de dag van vandaag.
Ja met ambient zijn er zeer diverse intrigerende stukken te maken.
 
weer een mooie track neergezet.

als je moby mooi vindt, denk ik dat je Ynos (Komakino) ook wel erg mooi vindt (zoeken op ynos chill out sector album op youtube). Dat album is magistraal goed in zijn eenvoud (vooral de nummers sumatra rain en sad sequence).
 
New age en ambient ligt heel dicht bij elkaar :-)
Hij is mij nét iets te veel new age i.p.v. ambient.. door de sitar en rainmaker(achtige) sounds, denk ik, in combinatie met het achtergrond-verhaal.. misschien had het uitgemaakt als ik dat laatste niet wist.. lastig in te schatten..

Dus ja, hier word je rustig van (of je nu wil of nie).

Niet helemaal mee eens. Ik ga er later nog eens naar luisteren, voor mij is het echt wel afhankelijk van het moment. Momenteel word ik er juist wat ongeduldig van :) maar dat komt door de koffie, wellicht, en de "piek" van de dag..

Eens met wat @sinew1958 zegt. Zoveel mensen, zoveel ambient-genres :)

Eén ding hoor ik in elk geval er bovenuit stijgen: je vakmanschap.

Je hebt al meerdere tracks gepost.. misschien i.p.v. jezelf op een compilatie krijgen, gewoon maar es een album maken.....? Keep it up!
 
Back
Top