Behringer Classic Analog Octave Divider en Ringer Effect Pedaal

264253653_10159776061418914_5747019438081084637_n.jpg

"De OCTAVE DIVIDER is een authentieke recreatie van de populaire Octave Divider uit de jaren '70.
Het beschikt over een suboctaafeffect met zijn eigen MIX- en TONE-regelaars, zodat u uw droge en suboctaafsignaal kunt mengen, of die toon naar uw smaak kunt vormen terwijl de dynamiek en harmonischen behouden blijven."

Beschikbaar in enkele maanden: 89 euro.
 
Laatst gewijzigd:
:) Nice, alleen vind ik ‘m echt spuuglelijk er uit zien..
Maar ach, misschien als ie uitkomt ben ik er aan gewend (over ‘n paar jaar)
 
Kan ik deze ook als een 1 octave down pedaal gebruiken en dan mijn gitaar als een bas laten klinken?
Of is een digitale pitch shifter dan een betere optie?
 
Als ze nou de envelope follower zouden klonen, maar nee, de octave divider. Onbegrijpelijke product management beslissing, vroeger was dit misschien interessant, maar octave dividers is een simpel kunstje tegenwoordig, en sterker nog, ook polyfoon pitchshifting is zeer gebruikelijk. Dus hoe ze op de octave divider zijn gekomen en niet de Bi-Phase of Mutron III...., maar goed, zal de laatste kloon niet zijn, Behringer kennende.
 
Nee, dat was mijn punt ook, er zijn al zo veel analoge octavers, en nu zijn er ook betaalbare digitale die veel meer kunnen en ook goed klinken, waarom brengen ze dan juist dit pedaal uit? Pointless
 
Kan ik deze ook als een 1 octave down pedaal gebruiken en dan mijn gitaar als een bas laten klinken?
Of is een digitale pitch shifter dan een betere optie?

Het zal nooit echt als een bas klinken. Maar synthetischer. Analog octavers met de mix op 100% klinken meer als een synth. Ik vind de Boss OC-2 een van de best klinkende octavers op gitaar en bas, maar die klinkt ook synthy.
 
Voor wat het waard is.... tjongejonge, de hardnekkigheid waarmee Behringer de stijl van illustere voorgangers/'t origineel blijft 'lenen' ter inspiratie wordt er niet minder op 8o)

Aan de andere kant moeten ze dit wrsch ook wel doen; 'k gok dat ze vnl. mikken op iedereen die geen originele Mu-tron spullen kan/wil betalen, en er toch iets van wil meekrijgen, desnoods alleen qua uiterlijk.


Bruggetje naar die Behremin: breng die nu eerst eens op de markt :beard: (en dan het liefst zonder dat toffeekleurige Moog-jasje, maar dat zal er niet in zitten...8) )
 
Nee, dat was mijn punt ook, er zijn al zo veel analoge octavers, en nu zijn er ook betaalbare digitale die veel meer kunnen en ook goed klinken, waarom brengen ze dan juist dit pedaal uit? Pointless

De componentenlijst (& werkingsprincipe) niet veel verschillend van hun EU24 plastic-maar-heel-blijvende Ultra Octavers (= Boss OC-2 clones).

Dus 't is wegens het kekke kastje en wat stevigere footswitches dat de prijs hier x4 gaat. Marketing in action, het oog wil ook wat. 8o)

2.JPG
 
Dit geluid is een replica van een jaren 70/80 Pearl pedaal. Ik heb die een tijdje mogen bespelen rond 2004. Heerlijke analoge sound met schitterende artifacts. Als hij uitkomt MOET ik heb hebben.

Niet te vergelijken met de digitale POG
 
Dit geluid is een replica van een jaren 70/80 Pearl pedaal. Ik heb die een tijdje mogen bespelen rond 2004. Heerlijke analoge sound met schitterende artifacts. Als hij uitkomt MOET ik heb hebben.

Leuk dat je die noemt, deze vd foto?

Ben daar toevallig destijds mee aan de gang geweest, ik kon er geen vinden, toen schema bij de Pearl importeur opgevraagd.

Het werkingsprincipe is volledig identiek aan de Boss OC-2 (en aan de pedalen van deze thread), met het verschil dat die Pearl er ook nog een octave up bij maakt.


Pearl_OC-7_vqgkvw1wmabl8wubxcfc.jpg
 
Back
Top