Nehalennia [Ambient]

Ook deze is heel mooi. Omni heeft dan ook van die mooie soundscapes, kan je perfect dit soort tracks mee maken.
Ze zijn ook heel makkelijk in Omnisphere te maken. Ik ben momenteel bezig om wat geluiden daarin te maken. Wat ik ooit met Alchemy deed, wil ik weer met Omnisphere gaan doen.
 
Ik ben helemaal niet into ambient maar vind deze track afwisselend genoeg om gefascineerd te blijven luisteren, dat is super goed gedaan. Ben geen fan van de alt in het midden van het nummer, maar dat is puur een kwestie van smaak.
 
Als het begin van een progrock track:
Het stuk dat Rick Wright speelt waarna de rest van Pink Floyd invalt :)
Aha. Je verwacht iets dat gaat knallen, meer energie. Ambient moet een beetje voort blijven kabbelen. En om dan nog de luisteraar te kunnen blijven boeien, is een kunst.
 
Update: Mare Nostrum wilde deze track niet. Ik heb 'm zelf maar uitgebracht. Het staat nu op mijn album La RĂªverie.


 
Aha. Je verwacht iets dat gaat knallen, meer energie. Ambient moet een beetje voort blijven kabbelen. En om dan nog de luisteraar te kunnen blijven boeien, is een kunst.
Na een knallende party thuis komen en een ambient plaat opzetten...Haaa...:peukie::z Lekker rustig...

En ambient is idd lange en langzame opdoemende paden die de hele song interessant moet blijven bij de luisteraar... en dat valt voor de maker nog niet mee...
soms zijn de paden zo mooi, gaaf en bewegelijk dat het moeilijk is om een andere patch te kiezen/overschakelen...:o::koffie:
 
Back
Top