Nehalennia [Ambient]

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Op een foum las ik vanochtend dat een Franse ambient platenlabel (Mare Nostrum) een verzamelaar wilde uitbrengen en dat je tracks daarvoor kon inzenden. Dat leek me wel leuk, omdat het me dan een doel geeft om iets te maken. Door dat soort dingen gaat bij mij de creativiteit stromen ;-)

Gaandeweg het proces kreeg ik het idee om wat met de naam "Mare Nostrum" te doen. Al zoekende kwam ik op Nehalennia (vrouwe van de zee).

Bij mijn vorige track kreeg ik wat tips. Die heb ik bij deze track ook proberen toe te passen. Ik vind het wel een peuke track geworden :-)

Werktijd: 3 uur
Plugins: Omnisphere 2.8, Fresh Air en Raum
Wat sampletjes van Sample Radar

 
Luistert lekker weg en deze is inderdaad al wat dynamischer met meer afwisseling dan de vorige.
Ik vind het wel een peuke track geworden :-)
Vindt je het nou een leuke of een puike track geworden? :?
Oh wacht effe, je bedoelt het allebei natuurlijk. :D
 
tsjonge, wat een enorm verschil met je vorige track!

Ik ken niemand die zo snel wat tips op zo'n goede manier weet te verwerken in zijn volgende track. Ik vind dit echt geweldig gedaan!

enige dingen die ik zelf nog anders zou toe passen:
- het spelen met de dynamiek is perfect, niks meer aan doen
- ik zou ietsje minder dingen erin gooien (niet veel minder overigens, maar wel iets), nu is het een aaneenschakeling van dingen die gebeuren, soms is een klein beetje lucht ook lekker, de track kan het overigens goed hebben, dus het past wel overigens.
- en de belangrijkste, de elementen die je er nu dynamisch ingooit om het interessant te houden zou ik wat verbinden compositie gewijs met elkaar. Dus bijvoorbeeld: op een gegeven moment gooi je de klassieke zangeres als element erin, perfect, doe ik zelf ook vaak, maar nu zingt die 1 a 2 noten en houdt op (ik snap die keuze), maar ik denk dat het mooier zou zijn als je dan een derde noot in de volgende maat laat vallen die dan wegsterft in een akkoord van je achtergrond zodat het een chord structuur wordt. Zo zitten er meer van dat soort momenten in waarin je dingen wat zou aan kunnen sterken door de verbinding in de compositie.

het is niet als kritiek bedoelt, maar hooguit wat tips waarvan ik denk dat jij er wel mee overweg kan, klasse hoor, deze track!
 
tsjonge, wat een enorm verschil met je vorige track!

Ik ken niemand die zo snel wat tips op zo'n goede manier weet te verwerken in zijn volgende track. Ik vind dit echt geweldig gedaan!

enige dingen die ik zelf nog anders zou toe passen:
- het spelen met de dynamiek is perfect, niks meer aan doen
- ik zou ietsje minder dingen erin gooien (niet veel minder overigens, maar wel iets), nu is het een aaneenschakeling van dingen die gebeuren, soms is een klein beetje lucht ook lekker, de track kan het overigens goed hebben, dus het past wel overigens.
- en de belangrijkste, de elementen die je er nu dynamisch ingooit om het interessant te houden zou ik wat verbinden compositie gewijs met elkaar. Dus bijvoorbeeld: op een gegeven moment gooi je de klassieke zangeres als element erin, perfect, doe ik zelf ook vaak, maar nu zingt die 1 a 2 noten en houdt op (ik snap die keuze), maar ik denk dat het mooier zou zijn als je dan een derde noot in de volgende maat laat vallen die dan wegsterft in een akkoord van je achtergrond zodat het een chord structuur wordt. Zo zitten er meer van dat soort momenten in waarin je dingen wat zou aan kunnen sterken door de verbinding in de compositie.

het is niet als kritiek bedoelt, maar hooguit wat tips waarvan ik denk dat jij er wel mee overweg kan, klasse hoor, deze track!
Bedankt voor de kritiek. Het zijn goede tips waar ik wat mee kan, hoor. Hoe jij jouw kritiek brengt, is totaal niet storend. Dus, bedankt :-)
 
Mooi ambient nummer.
oke 455.png

Goed gelaagd.
Ooit gehoord van EastWest?
Het zijn vrij kostbare Plug-ins maar...:okdan::halleluja
 
Dit genre zegt me nix, doet me nix en probeer ik te vermijden als de pest ;-)
Maar deze heb ik toch wel even uitgehoord. Steek goed in elkaar, mooie sounds, nix aan te merken op de mix...
Toch heb je me niet overhaald om mij verder te verdiepen in dit genre, ik heb iets met meer 'drive' nodig.
SUcces nog met het nummer!
 
Back
Top