SSL heeft een nieuw paradepaard, de “BIG SIX”

Vast heel veel, maar niet alles. Ik las dit in een verhaal over de Audient ASP8024:

If necessary, an entire bay module can be replaced by unplugging a few ribbon connectors, but the design intention is really that the console can be serviced easily on-site. To that end, although all of the inherently reliable passive components (such as resistors and small-value capacitors) are surface-mount types, anything that might conceivably require replacement during the life of the console (such as electrolytic capacitors, op-amps, switches and so forth) are conventional through-hole components. Spare modules can be purchased to minimise console downtime should a fault occur, or modules can be swapped out and serviced remotely if preferred.

Zähl is volgens mij ook vooral through-hole.

Maar mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb andere prioriteiten.
 
Eerlijk gezegd met de energieprijzen zulke grote mixers moet je echt mee opletten,al zal het verbruik geoptimalizeerd zijn in vergelijking met oude consoles,als je zoiets gelijkaardig heb staan dan verzeker ik je dat je het verschil ziet op je factuur.

Ik had zo een TLaudio VTC 32 channel en je ziet zo je factuur heel vlug stijgen ,een compacte Tascam M-3700 zie je al direct een verschil,dag van vandaag moet het om van te schrikken zijn.

Is ook een reden waarom men van al die grote consoles af wil zo een SSL 9000 console bvb is gewoonweg niet meer te betalen wat dat aan stroom verbruikt.
 
Warmte management is ook een ding. Dit zet je niet zo maar even op een zolder studio, heb je sowieso dikke airco nodig.
meerdere groepen en goede aarde ook.
 
Eerlijk gezegd met de energieprijzen zulke grote mixers moet je echt mee opletten,al zal het verbruik geoptimalizeerd zijn in vergelijking met oude consoles,als je zoiets gelijkaardig heb staan dan verzeker ik je dat je het verschil ziet op je factuur.

Ik had zo een TLaudio VTC 32 channel en je ziet zo je factuur heel vlug stijgen ,een compacte Tascam M-3700 zie je al direct een verschil,dag van vandaag moet het om van te schrikken zijn.

Is ook een reden waarom men van al die grote consoles af wil zo een SSL 9000 console bvb is gewoonweg niet meer te betalen wat dat aan stroom verbruikt.
Hoeveel watt ongeveer. Toch geen duizend of zo? BVD
 
SSL Origin:

Approximate Power Consumption:
Typically <900 Watts, 1200 Watts maximum when on
 
MusicStore heeft de Origin op voorraad :D

Haha, ik weet het. Tempting.. :duivels:

Ik denk trouwens niet dat ik zo'n console bij zo'n megazaak zou kopen. Als het prijsverschil niet al te gek is liever bij een goede speciaalzaak met extra dienstverlening.
 
Ik heb die 50k net op de hypotheek gestort. 1 Jan volgend jaar van de hypotheek af, dan eens kijken, je leeft maar een keer toch Porsche kost ook geld :D
 
Hoeveel watt ongeveer. Toch geen duizend of zo? BVD
die VTC was tussen 600 en 700w

Er is ook nog met die grote consoles dat je die niet ff opzet en dan gebruikt,je moet ze een uur of twee op voorhand opzetten voor je ze kan gebruiken.

Een SSL9000 mag je zelfs niet afzetten die moet je dag en nacht oplaten,onbetaalbaar.

Ik vermoed wel dat die moderne Origin wel na een uur powerup klaar is voor gebruik
 
Laatst gewijzigd:
die VTC was tussen 600 en 700w

Er is ook nog met die grote consoles dat je die niet ff opzet en dan gebruikt,je moet ze een uur of twee op voorhand opzetten voor je ze kan gebruiken.

Een SSL9000 mag je zelfs niet afzetten die moet je dag en nacht oplaten,onbetaalbaar.

Ik vermoed wel dat die moderne Origin wel na een uur powerup klaar is voor gebruik
Dank je wel voor deze duidelijke uitleg.

Dit is wel flink inderdaad en het continu aan laten staan van apparatuur . Niets voor thuisgebruikers, dan maar in de doos mixen 😌
 
die VTC was tussen 600 en 700w

Er is ook nog met die grote consoles dat je die niet ff opzet en dan gebruikt,je moet ze een uur of twee op voorhand opzetten voor je ze kan gebruiken.

Een SSL9000 mag je zelfs niet afzetten die moet je dag en nacht oplaten,onbetaalbaar.

Ik vermoed wel dat die moderne Origin wel na een uur powerup klaar is voor gebruik
Iemand die deze kan kopen zal best wel ook de energiefactuur met de glimlach betalen :D (of heeft 50k euro aan zonnepanelen en een resem batterijen hebben , heheh)
 
Ik begrijp dat veel mensen dit soort bedragen beoordelen vanuit de hobbyhoek, maar er zijn natuurlijk ook gewoon SF-leden die hun brood verdienen in de muziekwereld. Daar zijn dit soort zaken helemaal niet zo relevant, want dat zit gewoon in je tarief verwerkt. Nou zijn budgetten absoluut niet een te verwaarlozen iets, maar iedereen heeft te maken met stijgende energiekosten, it is what it is. Aan het eind van de dag wil een klant een zo'n goed mogelijk product, het is een investering voor de lange termijn.
 
Iemand die deze kan kopen zal best wel ook de energiefactuur met de glimlach betalen :D (of heeft 50k euro aan zonnepanelen en een resem batterijen hebben , heheh)
Ik spreek meer voor studios die deze konden kopen tweedehands 20j terug ofzo,die waren blij een SSL9000 of andere grote tafel te hebben maar hielden geen rekening met het verbruik.

Je kan je inbeelden wat de factuur nu zou kosten als je dit ding een hele week aan moet laten voor een record session.
 
Gewoon wachten tot net voor hyperinflatie er is,en dan koop je hem voor 1200e nieuw ofzo.

Ik denk dat ik er twee neem dan om ze te koppelen.
 
Back
Top