SSL heeft een nieuw paradepaard, de “BIG SIX”

Ik wacht nog ff tot die 2k is.
Met de kortingen komt ie nu op 2400 - 2500.. Vind het de moeite wel om er eens mee aan de slag te gaan. Maar ze zouden zo maar verder kunnen dalen inderdaad.. :okdan:
 
Met de kortingen komt ie nu op 2400 - 2500.. Vind het de moeite wel om er eens mee aan de slag te gaan. Maar ze zouden zo maar verder kunnen dalen inderdaad.. :okdan:
Ik bedoelde eerder een tweedehands exemplaar van iemand die hem gekocht heeft en hem maar niks vind.
 
die schakelaars die zijn na enkele jaren met zekerheid stuk tenzij je er niet aankomt,dat was al zo destijds op budget studio consoles en dit zal zeker niet minder zijn op deze gezien alle schakelaars top-mount zijn op de pcb (= miniaturische schakelingen = zwakke rommel brol die stuk gaat)

Aan zulke prijs moet de hardware volgen en dat is het niet.
das wel heel speculatief.. Dat zeg je gebaseerd op wat?
je hebt dergelijke parts met een volledig sealed ontwerp die wel een degelijke lifespan hebben. Vanaf de buitenzijde zal je dat niet zien.
 
Nou.. nou... paradepaardje?.. SSL is stevig bezig in de low-end markt en dit sluit goed aan. Maar om het nou een paradepaardje van ze te noemen, nee. Ik heb zelf een SSL X-Desk en vorige week even real life naar de Big Six gekeken. De bouwkwaliteit is toch wel aanzienlijk minder bij de Big Six, maar nou is de reguliere kwaliteit van SSL natuurlijk zeer hoog. Dus ze schieten qua prijs en afwerking op de juiste doelgroep. Qua sound heb ik het idee dat de X-Desk verder gepushed kan worden, groter (duurder) klinkt. Aan de andere kant, wie met de Big Six geen goede mix of opname kan maken, kan dat ook niet met duurder spul. Dus ik denk dat SSL hier een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft geleverd.
 
Haha.. paradepaardje.. nou zie ik het pas.. de titel van de thread :D

Dan denk ik inderdaad eerder aan de SSL Origin.. of is dat dan weer een 'console instap'?
 
das wel heel speculatief.. Dat zeg je gebaseerd op wat?
je hebt dergelijke parts met een volledig sealed ontwerp die wel een degelijke lifespan hebben. Vanaf de buitenzijde zal je dat niet zien.

Ik baseer me op kennis van zaken.

Trouwens sealed heeft van geen belang voor duurzame componenten ,beste,zoals een P&G plastic conductieve fader of schakelaars met zilver contacten.

Sterker nog,sealed voor budget componenten kan alleen maar betekenen dat men de rommel die erin zit wil beschermen tegen erger,tenzij het moet voor industriele/medische of aeronautics toepassingen.

(PS: Zulke schakelaars die je aangeeft wiebelen niet zoals die op de SSL,dus zonder zelfs te zien wat het is weet ik dat het niet is wat jij denkt dat het zou kunnen zijn)
 
Laatst gewijzigd:
vet ding. Maar er zijn ook keerzijde van dit apparaat. Want de eq zijn vanaf 60 hz en geen 30 . MidbandEQ Dus is het wel een beetje zuinig ding. Aan de andere kant werkt het natuurlijk wel op bijna alles. Vaste 4 milli attack en automatically release op de compressor. Mooie is weer dat niet overal preamp opzitten en dat je voor deze andere strips dat niet betaald. Wanneer je zelf een X aantal mooie preamps hebt is dit wel juist leuk kan je palet aan sound creëren.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik wil best geloven dat je weet waarover je het hebt, ik ken je niet en weet je achtergrond niet.
Ik zelf heb in elk geval nog nooit een SSL console van dichtbij gezien of aangeraakt, dus ik weet het zeker niet. Maar ik heb soms bedenkingen bij dergelijke ongefundeerde "feiten" op het internet
Je zegt dat die knopjes "met zekerheid" na enkele jaren gebruik stuk zijn. Nu heb ik vele jaren ervaring met Soundcraft, Mackie, Ecler, A&H, zelfs Behringer en ik heb nog nooit een knopje weten kapot gaan, en zeker dat die knopjes allemaal goedkope rommel zijn. Heb ik wel geluk gehad waarschijnlijk, maar van een product in die prijsklasse vind ik het wel kras dat je "zeker" bent dat het na enkele jaren stuk is. Niet?

Hoge kwaliteit latching schakelaars surface mount is onbestaand,period,dus ja als de schakel cyclus bereikt is gaan ze stuk en dat is geen ongefundeerd feit.

(je hebt wel kwalieteit snap-in,surface mounts,eigenlijk zijn het dan pinnetjes in plaats van oogjes,dus direct op pcb te solderen maar dan zit je nog met een schakelaar van 1cm dik en,1,5cm vierkant)

Non latching is heel wat anders.

Zoals ik al eerder aangaf,koop een Mackie of die SSL ,gebruik de schakelaars nauwelijks en na 30 jaar werken ze nog probleemloos,heeft niets met geluk te maken wel met de lifetime schakel-cyclus.
 
Last edited by a moderator:
Haha.. paradepaardje.. nou zie ik het pas.. de titel van de thread :D

Dan denk ik inderdaad eerder aan de SSL Origin.. of is dat dan weer een 'console instap'?

Origin is inderdaad een 'instap console'. Daarna krijg je de AWS-serie en Duality. De Big Six is in die zin vooral een 'instap mixer' voor SSL.
 
Origin is inderdaad een 'instap console'. Daarna krijg je de AWS-serie en Duality. De Big Six is in die zin vooral een 'instap mixer' voor SSL.

Heb jij misschien ervaring met de Origin? Het lijkt me een interessant apparaat maar het was de laatste tijd wat lastiger om uit te proberen.
 
Heb jij misschien ervaring met de Origin? Het lijkt me een interessant apparaat maar het was de laatste tijd wat lastiger om uit te proberen.
Nee helaas ook nog niet, maar daar hoop ik dit jaar nog wel verandering in te brengen :)
 
:D die beginnen bij 80K€

Zijn serieuze bedragen.
Matrix2 18k€ of zo, spaar ik nog wel bij elkaar, maar 50k€+ is een hoop geld.

Ik heb een KORG MW2408 voor de leuk erbij gekocht, is 1/3 van de B-SIX
Ik werk zelf met Sigma & Nucleus2 en SSL Alphalinks via MADI, dus een analog mixer is gewoon voor te peilen en een beetje jammen.
Ik zou niet terug willen naar een B-6 en een stap hoger loop je gelijk leeg. XL Desk moet ook nog vol met 500 units. Dan misschien API the Box.
 
Laatst gewijzigd:
Audient is mixed through-hole.. dan zal SSL toch... Hun 500's zijn wel SMD. Hmmm, misschien kunnen we het hier zien. Goed opletten:

 
Back
Top