Gloomy - Oriental Borders

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.113
Locatie
België


De wereld is van iedereen. Iedereen zou moeten staan en gaan waar hij wil. Geen grenzen meer, want grenzen leiden tot oorlog. Geen kooien meer. Herstel alles wat jullie de laatste 150 jaar hebben kapot gemaakt. Een eigen habitat voor alles en iedereen. Het is niet moeilijk dit te verwezelijken, het kost alleen maar veel geld. Geld dat nu in de zakken zitten van de 1%. Laten we een manier vinden om dat geld terug te verdelen, zoals het hoort.

Ik heb nog een beetje hulp nodig met deze plaat. Persoonlijk denk ik dat het nogal saai is, en wat variatie kan gebruiken, maar ik weet niet hoe.

Alles suggesties zijn welkom. Met dank!

Jan
 
Hij sleept 'n beetje;
Ik zou er een sneller tweede drumloopje (percussie?) erbij doen die het nummer een beetje qua tempo en strakheid gelijk trekt.
Verder een goed nummer.:okdan:
 
Je kunt na de break (die al redelijk vol is) een tweede break maken, maar dan eentje die minder vol is. Die bouw je rustig op zodat je eindigt met een 'knal'.
 
Ik denk dat er gewoon een andere beat onder moet. Je main synthgeluid speelt 16de noten, maar je beat speelt enkel op 1/8, en dan nog vrij voorspelbare. Daardoor sleept ie zo. Je merkt het ook omdat vanaf 0:55 ongeveer, als er een klein loopje inkomt die wat andere accenten erin legt, dat er veel meer drive in de track komt. Die drive moet er al van in het begin in.

En even uit nieuwsgierigheid: waarom 150 jaar? Waarvan was 1870 het hoogtepunt?
 
Persoonlijk denk ik dat het nogal saai is, en wat variatie kan gebruiken, maar ik weet niet hoe.
Saai valt wel mee want zoals vaak in jouw tracks valt er genoeg te beleven, veel layers, een break, risers en door die vocals krijgt het een ethno randje, de track is vol genoeg denk ik.
Wat @Googol en @Kobboi zeggen over de maatvoering da's wel een idee, dat zou de track een andere vibe geven.
 
Hey guys, dank jullie voor de hartelijke en snelle antwoorden, maar ik zit vast. Ik hoor niets verkeerd aan de percussie, en als ik er iets aan verander, dan trekt het op niets meer. Ik denk dat ik de percussie zo ga laten, en op de variatie is geen opmerking.

Wat betreft 150 jaar geleden, dat was een ruwe schatting van hoe het in de wereld totaal verkeerd is gegaan.

Nogmaals dank!
 
De mensheid is al zo'n 12000 jaar geleden, met de Neolithische Revolutie, een pad ingeslagen wat eigenlijk helemaal niet bij onze soort past. Maar dat ter zijde. Het nummer klinkt goed. :)
 
Wat betreft 150 jaar geleden, dat was een ruwe schatting van hoe het in de wereld totaal verkeerd is gegaan.
Beetje off topic natuurlijk maar waarschijnlijk duidt je hier de periode aan dat de tweede industrieële revolutie op gang kwam met massaproduktie en produktielijnen waarna door oa Taylor uiteindelijk het produktieproces verder werd gerationaliseerd?
Ook werd de grens van 1 miljard bewoners in 1850 bereikt dus misschien was het ook een beetje nodig om massaproduktie te ontwikkelen?
Feit is wel dat als dit niet gebeurd was de wereld er heel anders uit had gezien natuurlijk.
En ach; wij hebben daardoor nu pc's en synthesizers waardoor we hier op een forum met elkaar er over ouwehoeren, dus is het slecht of goed; elke medaille heeft z'n keerzijde.
 
Van 'Oeleboele' naar 'ik heb een studio...' en dat binnen 13000 jaar! (ho, ja... ongeveer...:dubbel::D)

Stukje gespeculeerde verzonnen space history:
2001 a space odyssey.:okdan::halleluja
 
Er zitten genoeg interessante geluiden in, vooral de voices. Echter gaat het soms een beetje van de hak op de tak, ik mis dan een beetje de richting waar het heen moet. Verder vind ik de breakbeat een beetje sloom. Misschien ben je er al als je de bpm een stuk versneld van de hele track? Qua sound design in ieder geval weer top gedaan , hier kan je absoluut wat moois van maken!
 
Gaaf gedaan weer zeg. Het klinkt super breed en diep, maar de balans tussen laag mid en hoog vind ik wat scheef, er is veel laag en mid, d'r mist wat body in het hoog. Volgens mij kan je dat prima op vangen met een goed klinkende snare, alleen kan je die niet de hele tijd door laten gaan, dus zal er nog iets in dat frequentie gebied iets anders moeten gebeuren.
Track is zeker niet saai, maar het is meer een intro voor naar een volgende track toe. Als begin track op een album zeer goed geschikt daarna over gaan in dikke drum n bass / psy trance en dan ben je er wel. :-)
 
Het klink allemaal best wel leuk als geheel en sluit ook aan op het thema, maar ik zou zelf wat geluiden naar de achtergrond verplaatsen. Daardoor ontstaat meer ruimte voor de emotie die deze track zeker in zich heeft. Nauwelijks hoorbare geluiden zijn vaak de saus van een track. Dat zou het m.i. als geheel nog wat spannender maken. Maar het is uiteraard up to you.
 
Ja, best lastig, advies geven over een track die je met (daar ga ik van uit) liefde hebt samengesteld.
Ik zou beginnen met het ritme. Voor mijn gevoel mag die 2x zo snel.
Nu lijkt het net een lange break (wat best kan, maar het past voor mijn gevoel niet bij het tempo van de rest van je partijen. )
 
Beste heren (of dames), ik neem jullie feedback ter harte, waarvoor mijn dank. Ik neem al jullie kostbare feedback mee naar het maken van nieuwe nummers, thanks.
 
Back
Top