[Minimal] Senterfold

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
463
Locatie
Amsterdam
Dag allen, mijn laatste track. Is weer vrij minimal maar deze keer ietsje sneller dan voorheen. Drumbrute Impact en Model:cycles voor percusie, Leipzig S voor basje, Behringer Crave voor de echo-achtige geluidjes, Dreadbox Nyx voor synth, en Korg Wavestate voor de atmosferische "strings". Heb deze keer wel veel gebruik gemaakt van plugins voor productie, geen outboard. Benieuwd wat jullie ervan vinden.

 
Dit werkt best wel motiverend...
Minimal alternatieve house maken...
Zovan; Hee gaaf!
Kan ik dat ook proberen?:okdan:8)

Goed gedaan hoor.:okdan:
 
Dit werkt best wel motiverend...
Minimal alternatieve house maken...
Zovan; Hee gaaf!
Kan ik dat ook proberen?:okdan:8)

Goed gedaan hoor.:okdan:
Dank alledrie voor de feedback. Dit soort minimal is de enige techno die me vrij goed lukt. Ik zou graag eens snoeiharde techno maken, of echt vette electro, maar die komt er nooit goed uit. Dit soort minimal komt blijkbaar het makkelijkste uit mijn brein.
 
Wauw, fijne groove zeg! Brings back memories :) Konrad Black.. Guido Schneider.. Oude Pokerflat...

Klein dingetje.. De groove heeft in mijn hoofd een toonsoort, en die gaat helaas onderuit, zo tussen 1'50" en 2'20", wanneer je onthult wat de volledige melodie achter die funky stabs was... na 2'20" niks meer aan de hand, trouwens, ook niet als het af en toe weer terug komt.
 
Hmm, ikweenie, ik vind dit 1 van je mindere tracks. Ik heb de laatste tijd niet heel veel tijd gehad om hier tracks te luisteren, zag je post en dacht ah leuk, weer een coole track van Kobboi, toch maar ff luisteren. Maar ik hoor nu (naar mij idee) een heel andere sound dan je normaal neerzet, wat ik vooral mis in deze track is die fijne slepende groove die je meesterlijk neerzet in je andere tracks, dat gevoel mis ik compleet in deze track. De track zelf qua mix en zo niks op aan te merken, dat zit altijd wel snor bij jou, maar deze pakt me dus niet, sorry (maar kijk wel weer uit naar je volgende creatie ;))
 
Wauw, fijne groove zeg! Brings back memories :) Konrad Black.. Guido Schneider.. Oude Pokerflat...

Klein dingetje.. De groove heeft in mijn hoofd een toonsoort, en die gaat helaas onderuit, zo tussen 1'50" en 2'20", wanneer je onthult wat de volledige melodie achter die funky stabs was... na 2'20" niks meer aan de hand, trouwens, ook niet als het af en toe weer terug komt.
Ik ken geen van deze drie artiesten, maar het klinkt best wel goed, vooral die Konrad Black. Dank voor de referenties!

En ja, die funky stabs en de pad zitten niet in dezelfde toonaard, maar dat heb ik een beetje met opzet gedaan, om het iets scheurend/atonaals te geven. Dit is sowieso alweer een kabbelend nummer, en om het net iets meer interessant te maken heb ik dat zo ingevuld. Zal nog eens wat experimenteren met andere toonaarden (weet niet meer precies in welke ik ze gespeeld heb), en helaas is mijn muzikaal hoor niet goed genoeg om het op het oor te herkennen. Maar dank voor de feedback!
 
Hmm, ikweenie, ik vind dit 1 van je mindere tracks. Ik heb de laatste tijd niet heel veel tijd gehad om hier tracks te luisteren, zag je post en dacht ah leuk, weer een coole track van Kobboi, toch maar ff luisteren. Maar ik hoor nu (naar mij idee) een heel andere sound dan je normaal neerzet, wat ik vooral mis in deze track is die fijne slepende groove die je meesterlijk neerzet in je andere tracks, dat gevoel mis ik compleet in deze track. De track zelf qua mix en zo niks op aan te merken, dat zit altijd wel snor bij jou, maar deze pakt me dus niet, sorry (maar kijk wel weer uit naar je volgende creatie ;))
Grappig toch hoe interpretaties van muziek verschillen - ik vind dit net heel erg in de lijn liggen van die vorige kabbelende eerder minimale techno nummers. Het is zeker niet mijn beste track, daarover zijn we het eens. Volgende keer beter!
 
En ja, die funky stabs en de pad zitten niet in dezelfde toonaard, maar dat heb ik een beetje met opzet gedaan, om het iets scheurend/atonaals te geven. Dit is sowieso alweer een kabbelend nummer, en om het net iets meer interessant te maken heb ik dat zo ingevuld. Zal nog eens wat experimenteren met andere toonaarden (weet niet meer precies in welke ik ze gespeeld heb), en helaas is mijn muzikaal hoor niet goed genoeg om het op het oor te herkennen. Maar dank voor de feedback!

Ja of gewoon niet 100% erin, wat in die halve minuut gebeurt.. de rest was dik prima namelijk! Toonaarden lekker zo laten, wat mij betreft. Gewoon die melodie niet prijsgeven en blijven gebruiken als "opfrissertje", zo af en toe..
 
Die groove is zeker oké. Die atonale visite vind ik echter niet erg functioneel nu die zo ongeveer een heel eigen nummer speelt (na 2:00 enzo). Wat spaarzamer was dat w.m.b. beter geweest. Maar goed, ik ben ook geen bijzonder groot liefhebber van dit genre.
 
Ik ben ook geen kenner / fan van het genre, hoorde wel enkele toffe zaken. Ik vond de gebruikte sounds niet echt uitdagend; klonk zo'n beetje te 'preset' achtig... Zeker het stuk rond 2:30 zou een pak spannender kunnen, volgens mij, but who am I again?
 
Back
Top