Eluvium Light [Ambient]

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Aan deze track wordt nog gewerkt. Voor komende zondag moet ie af zijn, want hij is bedoeld voor het verzamelalbum van Ambient Online. Wat vinden jullie er van? Suggesties zijn welkom :-)

Uren aan gewerkt: 2 uur en 45 minuten.

Gebruikte plugins:
- Omnisphere 2.5
- NI Raum
- Fresh Air

en 1 sampeltje van Halcyon Sky

 
Wat vinden jullie er van?
Wel een track met potentie denk ik.
Suggesties zijn welkom
De track is nog wel te basic voor mijn gevoel, er gebeurt nog wat weinig wat mij betreft.
Iets wat nog wat beweging erin brengt, een hele zachte relaxte bass of percussie of misschien af en toe een paar fijne pads of zo.
 
Hola Seva Randeep,

Ik begrijp de sfeer,maar een beetje nuances zou wel leuk zijn:D
Ikzelf vind het veel hetzelfde!

Maar natuurlijk mooi gedaan.

Groeten van Andros.
 
Mooi! Knap werk. Wat zou je nog aan de mix willen doen dan? Het klinkt namelijk nu al erg goed, als je 't mij vraagt..

Tenzij je iets "mist"... en dan sluit ik me wel aan bij de overige comments..
 
Mooi! Knap werk. Wat zou je nog aan de mix willen doen dan? Het klinkt namelijk nu al erg goed, als je 't mij vraagt..

Tenzij je iets "mist"... en dan sluit ik me wel aan bij de overige comments..
Ik vind de mix soms nog een beetje rommelig klinken.

Wat betreft de uitvoering, ik kan daar idd nog wat meer aan doen. Iets meer variƫren en een basje erin.
 
mooie sfeer en als basis track vind ik hem al heel erg goed.

Omdat je zelf om suggesties vraagt, hier mijn mening:
wel mis ik wat accenten in de track om de aandacht vast te houden, dat kan al heel simpel door bijvoorbeeld een aantal keer in de track 1 of 2 noten met een aanzwellende lead sound er in te verwerken. Dat doorbreekt dan het herhalende karakter van de soundscape.

baslijn erin zou ik zelf niet doen. Wel die accenten en daar in die accenten vooral ook gaan werken met dynamiek in je track zodat het het wat meer het aanzetten van de soundscape op 1 volume gevoel doorbreekt, want nu draait die track dan om die Raum reverb wash scape waarin de melodie nu totaal niet opvalt doordat er verder geen accenten in zitten die dat benadrukken. Dat soort details gaat die track echt afmaken als je daar wat aandacht aan gaat besteden (gaat je overigens waarschijnlijk wel meer tijd kosten dan dat je er nu aan gespendeerd hebt, maar ik vind dat meestal het leukste onderdeel van het maken van een track).
 
mooie sfeer en als basis track vind ik hem al heel erg goed.

Omdat je zelf om suggesties vraagt, hier mijn mening:
wel mis ik wat accenten in de track om de aandacht vast te houden, dat kan al heel simpel door bijvoorbeeld een aantal keer in de track 1 of 2 noten met een aanzwellende lead sound er in te verwerken. Dat doorbreekt dan het herhalende karakter van de soundscape.

baslijn erin zou ik zelf niet doen. Wel die accenten en daar in die accenten vooral ook gaan werken met dynamiek in je track zodat het het wat meer het aanzetten van de soundscape op 1 volume gevoel doorbreekt, want nu draait die track dan om die Raum reverb wash scape waarin de melodie nu totaal niet opvalt doordat er verder geen accenten in zitten die dat benadrukken. Dat soort details gaat die track echt afmaken als je daar wat aandacht aan gaat besteden (gaat je overigens waarschijnlijk wel meer tijd kosten dan dat je er nu aan gespendeerd hebt, maar ik vind dat meestal het leukste onderdeel van het maken van een track).
Bedankt voor de suggesties. Ik ga er wat Indiaase accenten erin leggen. Dan doe ik mijn artiestennaam meer eer aan :-)
 
Dit is de uiteindelijke versie geworden. Ik heb er niet veel meer aan gedaan. Als je nu toch naar de track aan het luisteren bent, luister dan ook eens naar de andere inzendingen aldaar.

 
Back
Top