Error Instruments Korsakov, multi-algorithm oscillator/drum voice voor Eurorack

Error-Instruments-Korsakov-.001-678x381.jpeg

"Korsakov is een multi-algoritme-oscillator die kan worden gebruikt als een veelzijdige oscillator of als een drumsvoice.
Er is audio-uitgang en drum in / uit, zodat je flexibel kunt zijn over hoe je het gebruikt.
Net als de knotsgekke Game Cat Synth heeft Korsakov ook een joystick waarmee je geluiden direct kunt bedienen.
Dan heb je ook pitch- en mod-bedieningselementen en grote knoppen voor de snelheid.
Precies daaronder heb je een schakelaar voor het aanpassen van de snelheid."

De module heeft zeven verschillende ingebouwde digitale geluiden met de mogelijkheid om ze op twee verschillende snelheden af te spelen.
U krijgt dus 14 timbres die beschikbaar zijn als klassiek oscillatorsignaal of als drum-/percussief geluid.
U kunt kiezen uit deze zeven algoritmen:
Wave LFO, een blokgolf met een LFO die op en neer gaat.
FM-synthesizer geeft je verschillende frequenties met wat "lucht" in de geluiden
Drone FM-synthesizer gemaakt voor rijke filmische dronegeluiden
Crush-modulatie: lo-fi crush-geluiden met een beetje bitreductie
Basic OSC: een "basis" oscillator in een filter om baslijnen in acid-stijl te maken
Chiptune OSC produceert harmonisch-rijke, verpletterende geluiden die zijn geïnspireerd door gamegeluiden uit de jaren 80 en 90 van de SID-chip (Commodore 64)
Wavetable step generator geeft je verschillende soorten golven met verschillende stappen."

Error Instruments Korsakov is nu beschikbaar voor een introductieprijs van 199€ (reg. 275€) + verzendkosten.


 
Jammer dat veel van die modules een joystick hebben die net als een gamepad terugspring in de center positie. Zo'n joystick als op de VCS3 lijkt mij interessanter: die blijft staan in de positie waar je 'm inzet.
 
Lovely chap, maar zijn modules zijn altíjd knotsgek. Knotsgek kan ik zelf ook patchen. Geen nieuwe module voor nodig.
 
Wel een aantal sounds met karakter vind ik.

Jammer dat veel van die modules een joystick hebben die net als een gamepad terugspring in de center positie. Zo'n joystick als op de VCS3 lijkt mij interessanter: die blijft staan in de positie waar je 'm inzet.
Ja mee eens, ook het "pookje" vind ik niet handig, je kan idd beter zo'n andere hebben die je vaak tegenkomt, misschien ie die er wel op te zetten?
 
Back
Top