ROLI seabord rise 49 of Keith mcMillan K-Board Pro 4 USB 48 ???

Renaud

Ingeburgerd
Lid sinds
22 januari 2012
Berichten
29
wie heeft suggesties en welke kan ik beter nemen of heeft er meer ervaring mee ?
 
Ik denk dat een Roli Seaboard nergens meer te koop is behalve misschien op marktplaats. De Keith mcMillan heeft geen poly glide, dat maakt de Seaboard toch iets unieker, hoewel je met het K-Board dan wel weer normale toetsen hebt, makkelijker voor chords dus. Ik heb zelf een seaboard block en lightpad. Er is een MPE thread hier op synthforum.
 
Ik kan de Rise 49 aanbevelen. Ik heb er veel plezier van samen met Equator 2 en eigen Max-software. Met de standaardinstellingen heb je hem redelijk snel onder de knie en daarna biedt hij veel mogelijkheden voor verder experimenteren en oefenen.

De beschikbaarheid is inderdaad al tijden zeer beperkt en hij is tweedehands doorgaans niet goedkoop.
 
Oh, een andere aanrader is de Linnstrument. Wel nog wat meer onconventioneel maar ook een erg fijn instrument.
 
Ik heb de rise ook, niet een van de andere. En heb er een haat/liefde verhouding mee. Het speelt heel kritisch, heeft regelmatig het karakter van iemand die nog niet zo goed viool kan spelen (vreselijk!) En dat dan polyfoon. Ligt natuurlijk aan mijn onkunde. Maar zo nu en dan is ie geweldig expressief en niet te evenaren met welk apparaat dan ook wat ik ken. De liefde is langzaam aan het groeien, hoe vaker ik speel. Dus het is echt een instrument waar ik in moet investeren om er voldoening uit te halen.
 
betreft Roli seaboard, zou ik hier toch mee rekening houden:

Er was hier ook nog een update over, weet natuurlijk niet wat er van waard is: [UPDATE 09/09/21: ROLI has clarified that all existing ROLI hardware and software will continue to be supported and that Seaboard will return in 2022.]
 
de 2e hands model van de rise, is idd best prijzig ja...... bedankt voor jullie info
 
Ik had er ene gevonden voor 1000euro maar ben benieuwd of dat de moeite waard is of dat ik moet wachtten tot volgend jaar dat ROLI hem opnieuw uitbrengt
 
@Renaud lijkt me veel te prijzig, Roli 2e hands schiet omhoog, 2e hands waren ze toch een tijd geleden een paar 100 euri goedkoper... maar 49 versie was sowieso niet goedkoop, kan eigenlik de nieuwprijs niet herinneren..

daarom staat er ook; zeldzaam bij, gaat de prijs flink omhoog... hoe veel Roli's last hebben van problemen, het aantal, weet ik niet. of percentage, beter gezegd.

ik ben zelf erg blij met mijn Roli Seabord Block + 2 Lightpad M blocks, nog zeer goedkoop kunnen verkrijgen, de lightpad's 2e hands, voor echt een goede prijs. die knallen nu ook omhoog.
Seabord Block, nieuw, ook goedkoop. terwijl er toen al bijna geen Roli's te verkrijgen waren..

dus ik ben zelf zeer positief over Roli, iig het werkt voor mij echt perfekt, de mogelikheden van ekspressie, wow.

Sensel Morph heeft ook zijn problemen, b.v.

en; zeker bij MPE controllers; ligt het zeer persoonlik wat je eruit kan krijgen. of het je ligt, sowieso, en dan welke het beste voor je werkt.

zeker een leercurve, maar heb op dit moment het gevoel dat ik ze kan bespelen zoals ik ze wil, en dat ik er de bandbreedte van ekspressie eruit kan halen. wat helpt, ik maak mijn eigen MPE presets/patches, wat overigens ook een leercurve had...
 
Ik zou het niet doen. Er zijn ook verhalen over toetsen die blijven hangen en de helpdesk doet momenteel nagenoeg niks. Dan kan je beter wachten maar dat is puur mijn mening
Ja daar twijfel ik ook over wat je zegt of ik dat ook echt moet doen. Zou heel graag een alternatief willen wat die mogelijkheden heeft.
 
@Renaud lijkt me veel te prijzig, Roli 2e hands schiet omhoog, 2e hands waren ze toch een tijd geleden een paar 100 euri goedkoper... maar 49 versie was sowieso niet goedkoop, kan eigenlik de nieuwprijs niet herinneren..

daarom staat er ook; zeldzaam bij, gaat de prijs flink omhoog... hoe veel Roli's last hebben van problemen, het aantal, weet ik niet. of percentage, beter gezegd.

ik ben zelf erg blij met mijn Roli Seabord Block + 2 Lightpad M blocks, nog zeer goedkoop kunnen verkrijgen, de lightpad's 2e hands, voor echt een goede prijs. die knallen nu ook omhoog.
Seabord Block, nieuw, ook goedkoop. terwijl er toen al bijna geen Roli's te verkrijgen waren..

dus ik ben zelf zeer positief over Roli, iig het werkt voor mij echt perfekt, de mogelikheden van ekspressie, wow.

Sensel Morph heeft ook zijn problemen, b.v.

en; zeker bij MPE controllers; ligt het zeer persoonlik wat je eruit kan krijgen. of het je ligt, sowieso, en dan welke het beste voor je werkt.

zeker een leercurve, maar heb op dit moment het gevoel dat ik ze kan bespelen zoals ik ze wil, en dat ik er de bandbreedte van ekspressie eruit kan halen. wat helpt, ik maak mijn eigen MPE presets/patches, wat overigens ook een leercurve had...
Kun je 2 roliblocks gebruiken als 1? Daar zat ik ook aan te denken Namelijk.
 
Elke keer als ik zo'n thread als deze lees wordt de GAS voor dat ellendig gave toetsenbord van Lippold Haken weer opgestookt.. :duivels:

Maar zijn Mini-variant, daar zou je eventueel ook eens naar kunnen kijken: ContinuuMini — Haken Audio
 
Kun je 2 roliblocks gebruiken als 1? Daar zat ik ook aan te denken Namelijk.

yep, je kunt zelf wat instellen, maar ze worden herkend, en ze zitten otomatisch, je kunt ze in verschillende modi zetten, maar de MPE mode, staan ze netjes, hoe zeg je dat, werken ze als 1, dus kwa nootjes naast elkander....* wat erg plezierig spelen is. wel is het zo, hoe hoger de noot; ook de slide waarde gaat omhoog... het is een andere manier van spelen.
en er zijn meer modi, je kunt ook apps kopen voor de Roli's. heb ze nu niet bij de hand. maar heel fijn mee te spelen, wat linnstrument achtig, dacht ik zelfs.... maar daar kan ik me immens in vergissen, maar binnen de MPE modus, zijn er ook modi, verschillende indelingen.
je kunt er tot 6 koppelen.

de 2e hands prijs, incluis verzendkosten die ik heb er voor heb betaald, 2 verkopers, weinig tijd tussen, was zo ongeveer €90 de stuk.

ik houd het niet meer in de gaten, maar die lijken ook in prijs gestegen, of opgekocht, veel mensen kochten ook zo'n Roli Block, voor de iOS app, en waren snel uitgekeken...
beide waren en zijn in uitstekende toestand.

let op, er zijn 2 versies; de lightpad en de Lightpad M, deze laatste heeft meer 'sensoren', 225 of zoiets, wat best veel is voor zo'n klein oppervlak, reageert heel fijn, en andere wijze van inspelen, of spelen, wat me zeer bevalt, dus ik gebruik die erg vaak, naast de Seabord block. en vaak ook in combi.
de lightpad M is ook iets gevoeliger, net wat beter gemaaakt.

* wanneer ze via dezelfde usb kabel gekoppeld zijn, je kunt tot 6 blocks via 'dna' konnektoren koppelen (heeft dan wel zeker een USB 3 aansluiting nodig, voor de power), passen ze zich aan elkaar aan, zodat je niets hoeft instellen, in MPE mode, geen overlappende noten, maar uitbreiding van de 'keys'.
ik heb de Seabord Block en de 2 lightpad M blocks, apart aangesloten, de kleine roli blocks op 1 kabel, vanwege usb 2 aansluitingen, moet ik nog eens oplossing, genoeg aansluitingen op de pc zelf.

en nu heb ik pas door, dat je wellicht bedoelt; kan je 2 Roli Seabord Blocks naast elkaar gebruiken, jazeker! heb je 2 x 24; 48 keys. je kunt er zelfs dus... 3 x 24, 4 x 24...

ik laat het verhaal staan, anders gaat mijn reputatie hier eraan....

Roli Blocks, Seabord/Lightpad M, zijn te kombineren, op 1 usb kabel tot 6 dacht ik.

EDIT: een Seabord Block, zag ik nog eens voor de prijs waarvoor ik m heb aangeschaft, op marktplaats. de Searbord block lijkt veel kleiner, maar volgens de Roli website:

"The Seaboard Block is about half the size of a Seaboard RISE 25, with its 24 keywaves being roughly 80% of the size of the RISE's." en mist de 3 cc sliders, en de XY pad.

(en een Roli Lightpad M block kun je in Rise mode zetten, zodat je de 3 cc sliders en de XY pad hebt, en zelfs dan een XYZ pad....)

dus wellicht is dit de instap mogelikheid, goed toeslaan, wanneer er 1 of 2 worden aangeboden..
 
de continuum is onbetaalbaar voor de gewone hobbyist.

De ContinuuMini is goedkoper dan de Seabord Rise 49. De volledige versie is wat ik al zei: puur voor het GAS-gevoel..
 
Back
Top