Ensoniq DP/4+ refurbish -> benodigdheden qua SMD capacitors etc

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
987
Hey allemaal,

Ik heb hier al een tijdje een mint Ensoniq DP/4+. Deze bak is werkelijk nagelnieuw zowel optisch als technisch, ik heb hem open gehad en van binnen factory new, geen enkele lekkage etc. Gekocht van iemand die hem als back-up unit in een kast had staan, is max een uurtje aangeweest!

Nu lijden zo ongeveer ALLE DP/4's op den duur aan lekkende SMD capacitors die voor onherstelbare schade zorgen. Nu vind ik het gezien de uitzonderlijke staat van deze DP/4+ het wel ook juist nu het moment om het helemaal te recappen/refurbishen. Nou heb ik iemand die het soldeerwerk perfect voor me kan uitvoeren maar ik heb een lijstje nodig van benodigdheden, vooral die SMD capacitors moeten exact passen omdat ze niet hole-thru kunnen worden gemonteerd. Ook de power-unit gelijk recappen, en eventuele andere zaken vernieuwen natuurlijk, dus een zo compleet mogelijke aanpak. Iemand die dit al gedaan heeft en z'n bestellijstje wil delen?!

Hoop iets te vernemen!

Take
 
Met je lijstje kan ik je niet helpen maar ik zou zeker op fb vn de dp4 usergroup lid worden.
Ik las dat er nog een ander component is dat je beter kan upgraden.

De mijne staat in de planning maar heb een DP4 niet de plus.
 
Met je lijstje kan ik je niet helpen maar ik zou zeker op fb vn de dp4 usergroup lid worden.
Ik las dat er nog een ander component is dat je beter kan upgraden.

De mijne staat in de planning maar heb een DP4 niet de plus.
Sowieso een goede tip, ik laat m'n vraag hier ook nog even staan, ik heb gekgenoeg wat meer vertrouwen in Synthforum dan in FB, misschien onterecht hoor...
 
Zijn er helemaal geen mensen hier die hun DP/4+ volledig hebben gerecapt?! Er moeten hier genoeg eigenaren zitten zou ik zo denken die die units gaan echt naar de kloten als je geen actie onderneemt, vaak is het al te laat... Ik heb er hier twee waarvan eentje reeds is overleden.
 
Je brengt zoiets niet naar een reparateur die niet weet wat voor elko's er in moeten want als je 15 minuten googled weet je als reparateur wel genoeg hoor ... er zitten blijkbaar grofweg 3 verschillende soorten SMD caps in en het schema is dacht ik volledig beschikbaar ... als klant moet je dan normaal gewoon je portefeuille bovenhalen en het toestel brengen en gaan halen natuurlijk :D
 
Back
Top