Purple (werk titel)

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Heb iets gedaan vandaag wat ik met jullie wil delen. Ik weet dat het Synthforum publiek een heel kwalitatief en een kritisch publiek is en absoluut geen blaadje voor de mond houdt qua meningen qua tracks. En heel belangrijk het is een belangrijke indicatie. Daarom dat ik alles als eerste hier op dit forum post. Meestal (bijna altijd eigenlijk) klopt dit wel.

De track noem ik als "werktitel" Purple maar het is maar een naam die nog zal worden gewijzigd. Maar ivm met de muziek en zeker jullie meningen en bevindingen dat is pas waardevol. En vooral deskundig.

 
"Niets is zo prettig als muziek maken,, als technisch alles werkt en je weer ni begint te synth shoppen,
maar teveel naar mijn laatste nieuwe track luisteren veranderd in een gif en geeft koppijn,"

of je gaat naar de volgende fase, een klant zoeken, en da's vaardigheid

okey,, ik dacht 'm op aiff te vragen,
maar het stereo beeld gaat niet veel beter zijn dan de mp3 vrees ik ??

En 't is iets te ambient monotoom achtig om op te space brainstormen,
maar Nick1000 tracks wil ik altijd horen,

Grtn,,
 
Mooi Jarre achtige (de Eminent sound) ambient track.:okdan:
Hier en daar wat geluidseffecten erbij doen en die dan tegenovergestelde pannen met de pad(s)
dan krijg je een nog grotere stereoveld.
 
De 'tsjilp' geluiden zijn voor mij te schel.
Het is niet mijn 'genre', dus ik mis elementen die muziek voor mij interessant maken. Maar dat zal bewust zijn (gok ik). :)
 
Na 1:00 begint het een beetje te jeuken om te gaan skippen. Dan komt er rond 2:00 iets anders maar dat is dan wat laat en dat blijft ook niet plakken.

Toch vind ik het wel een lekkere basis om uit te werken. De lage geluidskwaliteit irriteert me niet echt.
 
Ik weet dat het Synthforum publiek een heel kwalitatief en een kritisch publiek is
Ach, het een wat meer dan het andere. :D

Ik deel de meningen hierboven over de tjilpgeluiden. Verder wel oké. Zonder die geluidjes doet het me (naast JMJ idd) een beetje denken aan de Dark Side Of The Moog-serie.

Het lijkt overigens wel te clippen als een malle.
 
mooie sound.. voor mij mag de "snarzel" dan juist nog wat meer.. ik bedoel: wat is daar aan de hand, aan de rand van de abyss.. ;)
 
Ja, wat hierboven al is genoemd. Het zou kunnen zijn van een album "Jarre 1974: The Lost Tapes" ofzo.

Clippen, nogal. Rechts een DC-offset van bijna 1,5%, links meer dan 11%.
 
Merci om te luisteren allemaal. Inderdaad die "tjilpgeluiden" staan veel te hard. Had dit ook zelf opgemerkt.
 
We blijven dit natuurlijk gewoon stug "tjilpgeluiden" noemen. :D

Maar voor mij klonk het als een mp3 met slechte bitrate. Als je nou een klein beetje (of een hele bak, wie weet) galm en/of delay erachter zet (Supermassive?), geef je (mij in elk geval) nét iets meer de hint dat het opzettelijk is. :) En veel zachter in de mix, inderdaad. Die akkoorden zijn te fijnnnn, om doorheen te denderen..

Eruit halen weet ik niet. Als je dat doet, wordt het volle mep Jarre, i.p.v. een vleug.
 
Wat je ook doet, haal die tjilpgeluiden er niét uit! Dat zou echt zonde zijn, die geluiden zijn essentieel naar mijn mening. Wat minder schel, wat 'compacter' zou wel goed zijn. Puik werk, overigens. Ik denk ook wel dat dit a la GAS (Wolfgang Voigt) ook wel zou werken als een langer werk waar na 4 minuten een doffe 4/4 kick in komt.
 
Back
Top