Kom maar op met die feedback

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.800
Locatie
Velserbroek
Er is weer een nieuwe 2 Man Riot track, deze in samenwerking met forumlid @metatron en hij is meteen ook de naamgever voor deze track.

 
Dit lijkt wel
(ik kom niet op de band naam) maar het is een videoclip,
dat gaat over robothonden die door de woestijn een race houden,
met futuristische gangsters... :okdan:

Verder goed gedaan.
No comment.
 
Dit lijkt wel
(ik kom niet op de band naam) maar het is een videoclip,
dat gaat over robothonden die door de woestijn een race houden,
met futuristische gangsters... :okdan:

Verder goed gedaan.
No comment.Bekijk bijlage 3817252


Haha gevonden via Google op basis van jouw beschrijving. Niet de eerste keer dat de track vibes van SHM oproept bij iemand. Misschien moeten we hem naar Spinnin' Records sturen. 😎
 
Toffe track, knap gedaan. Alle elementen van het genre kun je wel afvinken.
Vind die korte drum fills tijdens de break een leuke toevoeging.
Qua melodie vind ik 'm zeker OK, maar ik denk wel dat dat het (enige) punt is waar winst valt te behalen. M.i. moet dat spannender kunnen en minder generiek. De rest van de track valt zo perfect binnen het genre, dat melodie eigenlijk de enige manier is om verder uit te blinken en te onderscheiden van soortgelijke muziek.
 
Toffe track, knap gedaan. Alle elementen van het genre kun je wel afvinken.
Vind die korte drum fills tijdens de break een leuke toevoeging.
Qua melodie vind ik 'm zeker OK, maar ik denk wel dat dat het (enige) punt is waar winst valt te behalen. M.i. moet dat spannender kunnen en minder generiek. De rest van de track valt zo perfect binnen het genre, dat melodie eigenlijk de enige manier is om verder uit te blinken en te onderscheiden van soortgelijke muziek.
Dat blijft altijd een uitdaging. @bombario maakt daar ook altijd een punt van, maar ik vind het moeilijk om bij een melodie origineel te zijn "om het origineel zijn". Ik vind het heerlijk als een progressie gewoon lekker de theorie volgt en zonder al te veel poespas weer op de grond komt (de melodie is trouwens van de hand van @metatron).

De originaliteit heb ik daarom in deze track op andere vlakken gezocht:
- Sound design van de lead in de break voordat het filter open gaat "jengelt" een beetje, dat schuurt wat.
- Filter gaat abrupt open, begeleid door dikke drumfills.

En verder is het inderdaad trance wat vrij goed binnen het genre past. :)
 
Ik vind het moeilijk om bij een melodie origineel te zijn "om het origineel zijn". Ik vind het heerlijk als een progressie gewoon lekker de theorie volgt en zonder al te veel poespas weer op de grond komt.
90% mag ook gewoon de basis volgen. Dat doet bijna iedereen. Maar in die laatste 10% hoor je vaak waarin de hits zich onderscheiden van de 'gewone' nummers. Ze hebben iets eigens, iets dat vertrouwt maar toch net even anders klinkt.

Dat vind ik trouwens ook zo goed aan Ed Sheeran. Hij gebruikt vaak eenvoudige en voorspelbare akkoordprogressies, maar zijn zanglijnen maken het uniek. Die laatste 10% dus 😉
 
Goed gemaakt, dikke track!


als ik er al wat over zou moeten zeggen:
..die mooie lange euphorische trance melodie gaat lekker maar eindigd op 3:55

ik zou het wel vet vinden als hij door blijft gaan maar dat die 'hardere' beginmelodie er overheen wordt gespeeld/weer terugkomt ipv netjes als blokje er na zoals nu. Dat zou het nog effe wat verder opstuwen..
 


Haha gevonden via Google op basis van jouw beschrijving. Niet de eerste keer dat de track vibes van SHM oproept bij iemand. Misschien moeten we hem naar Spinnin' Records sturen. 😎

Swedish House Mafia/Greyhound

Ja, dat nummer...

en jou track:
Misschien een beetje the Prodigy toevoegen. (Zonder dat de trance verzuipt)
Daar wordt het nummer, denk ik, wat steviger door (drumloops/gitaarloops/bassloops):okdan:
 
Goed gemaakt, dikke track!


als ik er al wat over zou moeten zeggen:
..die mooie lange euphorische trance melodie gaat lekker maar eindigd op 3:55

ik zou het wel vet vinden als hij door blijft gaan maar dat die 'hardere' beginmelodie er overheen wordt gespeeld/weer terugkomt ipv netjes als blokje er na zoals nu. Dat zou het nog effe wat verder opstuwen..
Leuke tip, maar dat werkt helaas niet zo in het genre. Vanaf 3:55 is het moment dat de DJ de volgende plaat start (met de fader nog helemaal dicht) en langzaam gaat inmixen. Het is een ongeschreven regel dat je vanaf dat moment stopt met de progressie zodat de 2 platen zo strak mogelijk in elkaar over kunnen vloeien.
 
Met dit soort vergelijkingen heb ik nogal wat moeite:
is het een mix? of is het een eigengemaakt nummer...
En BPM's zijn tegenwoordig (ook bij DJ's) auto synchroon te mixen.
(Mits je van vinyl houd)
Maar het is idd heel moeilijk om iets anders te gebruiken
en/of te mixen wat je voornamelijk gewend bent...

Experimenteren (behalve live dan) doet wonderen:okdan:
 
Back
Top