Wat in 2022 voor u

Minder werken, meer muziek maken.
Sluit ik me bij aan. Hoewel ik super slecht ben in weinig werken 😀

Mijn doelen voor 2022:

1. Album uitbrengen (gebeurt ook)
2. Regelmatig optreden
3. Minsten 12 tracks releasen (maar 24 mag ook)
4. Géén nieuwe plug-ins kopen en meer halen uit wat ik heb
5. Bewuster leven (minder nieuws, social media en tv)
6. Veel creëren, op welk vlak dan ook
7. Dankbaar zijn en blijven 🙏

Als ik dit zo teruglees, lijken ze me allemaal haalbaar.
 
Op muzikaal gebied hoop ik zelf muziek te kunnen blijven maken. Op hardware gebied hoop ik dat Roland komt met een synthesizer die even eenvoudig te bedienen is als de System 8, maar de multitimbraliteit en polyfony heeft van de meer recente Jupiter X. Oftewel: de Jupiter X zonder menus. Daar is vast geen markt voor, maar een mens mag altijd hopen.
 
Lastig, voorspellingen, wensen .. het leven gaat meestal anders dan je verwacht.

Qua muziek:
Doel is wederom/nogsteeds release waardige) tracks af te maken en die ook eens releasen. Inhoudelijk en klank kwaliteit technisch gaat het zeker vooruit. Nu de verrekte tijd en energie nog.
KraakPiep als Label live te brengen. Ben klaar met andermans beloftes en/of ignore modes. KP staat voor ruige electronica en fuckitall.
De enige synth die ik op het oog heb is de Eowave Quadrantid Swarm en ga die binnenkort scoren.

En qua leven:
Gezond, gelukkig en in controle blijven.
Meer passief inkomen genereren, zodat ik meer tijd en energie overhou voor het echte leven. En dus ook meer tijd voor muziek heb.
 
Een goed (VST) iets voor saturation. Verder ben ik helemaal blij met de huidige set-up en de paar dingen in opslag, echt een heerlijk gevoel.

Wel heb ik nog 2 sequencers vol met loops en meer uitgewerkte dingen die ik toch een keer langs moet gaan om te kijken wat de moeite waard is. Mijn goede voornemen wordt dus eerst m'n oude sequences uitwerken en minder jammen.
 
Aankopen

Ik ben er nog niet uit: of ik Koop weer een push 2 of ik ga voor een digitone of een mono synth als de crave van beringher. Wil wat hebben naast de digitakt. Maar was gisteren met max 4 live en de digitakt bezig en dan krijg je ook vette sequences met probability.

Muziek produceren

Onze 1e volledige EP wordt feb gereleased. Ik wil ook nog wat solo projecten gaan doen. Meer naar de minimal kant toe. Ik wil meer tracks gaan afmaken en releasen in meedere stylen. .

Verder hoop ik dat we allemaal gezond blijven en onze families en vrienden en collega's en we in 2022 van Corona maatregelen af zijn en weer naar feestjes kunnen gaan Defected Croatoe is geboekt.
 
Laatst gewijzigd:
Sluit ik me bij aan. Hoewel ik super slecht ben in weinig werken 😀

Mijn doelen voor 2022:

1. Album uitbrengen (gebeurt ook)
2. Regelmatig optreden
3. Minsten 12 tracks releasen (maar 24 mag ook)
4. Géén nieuwe plug-ins kopen en meer halen uit wat ik heb
5. Bewuster leven (minder nieuws, social media en tv)
6. Veel creëren, op welk vlak dan ook
7. Dankbaar zijn en blijven 🙏

Als ik dit zo teruglees, lijken ze me allemaal haalbaar.
Mooie doelen!
 
Op persoonlijk vlak hoop ik dat het een wat rustiger jaar wordt in de zorg, waar mijn vrouw werkzaam is.
Verder hopen we volgend jaar weer eens te kunnen kamperen. Vanwege de zorg voor een oude kat is het daar de afgelopen jaren niet van gekomen.

Het komende jaar wordt ook het jaar van de renovatie van het gebouw waarin ik woon en dat betekent ook van het gas af.
Die gelegenheid neem ik te baat om meteen mijn studioinrichting wat te wijzigen. Er komt een Jaspers rack bij om zo de boel wat ergonomischer in te kunnen richten.

Qua aanschaf van instrumenten heb ik geen grote uitgaven gepland.
Met de Matriarch is het wat grote aankopen wel even gedaan.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ik de Hydrasynth vervang voor de Deluxe versie, maar de enige echte verleiding zal de Behringer versie van de VCS3 zijn.
Daarnaast zal mijn modular zo nu en dan eens aangevuld worden.
Ik hoop dat ik volgend jaar nog mijn mixer kan vervangen voor een Qu-32, maar dat is eigenlijk pure luxe.

Verder heb ik dit jaar veel gedaan aan het videoclip project waar ik al een tijd mee bezig ben.
Heel veel geknutseld en de basis voor het nummer is er inmiddels ook.
Ik hoop dat ik daar volgend jaar een flink stuk verder mee kan komen en misschien zelfs voltooien.

Als ik daarnaast dan ook nog wat kilootjes kwijt kan raken hoor je mij niet mopperen. ;)
Mooi om te lezen dat je zo'n dierenvriend bent en je kat boven je vakantie kiest. Voor mij ook vanzelf sprekend.
 
Op muzikaal vlak ga ik een aantal tracks uitbrengen, en heb ik het voornemen om minimaal 12 volledige tracks af te maken die release waardig zijn. Betreft hard/software heb ik niks nodig. Software matig heb ik alles al, en m'n laptop doet het nog prima.

Er staat nog iets anders groot op het programma, en dat is dat ik op 1 juli voorgoed vertrek naar Alto Paraiso (Brazilië). Het zou fijn zijn als ik daar vrij snel een plek kan vinden zodat ik een setje goede monitors + sub kan aanschaffen. Leven uit een rugzak is goed te doen, maar monitors passen daar niet in :P
 
Leven uit een rugzak is goed te doen, maar monitors passen daar niet in :P
Wow.. wat een avontuur en uitdaging!! Maar ook erg gaaf natuurlijk :)

Wat betreft monitors.. Deze jongens?? IK Multimedia iLoud MTM
Zijn heel compact en gaan echt heel diep voor een monitor met deze afmetingen (down to 40hz) zoek maar eens op reviews ;)
Er is ook nog een kleinere versie trouwens maar gaat minder diep.

Qua eindmixen zou ik echt vertrouwen op hoofdtelefoons, helemaal omdat je een ruimte toch akoestisch moet behandelen.. maar wat ik tot nu toe gehoord heb van je was dik in orde. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Mooi om te lezen dat je zo'n dierenvriend bent en je kat boven je vakantie kiest. Voor mij ook vanzelf sprekend.
Het voelde ook niet als een opoffering.
Bovendien gingen we evengoed wel op vakantie, alleen sliepen we elke avond weer gewoon in eigen bed.
De afgelopen jaren dus veel in eigen land op pad geweest en Nederland als vakantieland is geen zwaktebod.
Integendeel zou ik haast willen zeggen. Ik kende al veel mooie plekken, maar heb er de laatste jaren veel nieuwe plekken ontdekt.

Helaas hebben we deze zomer (tijdens onze vakantie ;) ) afscheid moeten van haar moeten nemen, dus na ruim 21 jaar zijn we weer even katloos.
 
ja idd, Dat er weer veel normale optredens en jams zullen zijn en dat er vollop inspiratie komt.

- meer muziek, minder gear
 
Ik hoop voornamelijk dat we in 2022 weer normaal kunnen samenkomen, zonder uiteen gedreven te worden. En weer dicht bij elkaar van muziek kunnen genieten.. wat een rare tijd..

Grappig hoe verschillend mensen dit kunnen ervaren.
Uiteraard hoop ik dat het leven weer zo snel mogelijk zo 'normaal' mogelijk wordt, maar ik heb de lockdowns en andere maatregelen niet als iets heftigs ervaren eigenlijk.

Als redelijke einzellgänger heb ik zelfs wel voordelen ervaren.
Een hoop minder onnodig 'gekus en geklef', minder 'non optional social conventions' en minder drukte in winkels etc.
Natuurlijk zou ik blij zijn als we van de neusmondmaksers af mogen, maar met de avondklok was het wel lekker rustig in de buurt.

Voor mijn vrouw hoop ik dat het snel rustiger wordt in de zorg, maar voor haar komt de echte drukte pas als de reguliere zorg weer wordt ingehaald.
 
- Verder gaan met de lessen die ik volg (keyboard spelen, muziek theorie, finger drumming, sound design, mixen)
- Ik hoop eindelijk eens wat tracks helemaal af te kunnen maken (ik heb nog niet echt iets)
- Een EP'tje releasen op bandcamp (iets om naar te streven)
 
Ga weer meer hardware gebruiken voor mijn muziek in 2022, tot nu toe veel gedaan met software synths, maar de hardware trekt me toch wel weer wat meer.
 
Als redelijke einzellgänger heb ik zelfs wel voordelen ervaren.
Een hoop minder onnodig 'gekus en geklef', minder 'non optional social conventions' en minder drukte in winkels etc.

Ja, dat is wel een beetje herkenbaar. :D Maar aan de andere kant:

En weer dicht bij elkaar van muziek kunnen genieten..

Gewoon weer naar een festival kunnen zonder "gedoe", met een heleboel mensen samen genieten van muziek en een leuke tijd hebben. Zonder dat regels en maatregelen nodig zijn, en zonder de vrees dat zo'n evenement achteraf een explosie van nieuwe uitbraken veroorzaakt. :(

Oja, heb toch nog twee dingetjes op het lijstje qua hardware. De Kodamo Bitmasker, benieuwd naar wat die kan. Als je echt über-digitaal wil. De Twisted Electrons Deton8 is er al een tijdje, maar die lijkt me ook wel geinig.
 
Het eerste deel van je zin, maakt het tweede deel voor mij onmogelijk of in ieder geval een stuk lastiger. :D

Ja, we zijn allemaal net weer een beetje anders. Kan niet zeggen dat ik een 'mensen-mens' ben in het dagelijkse leven, en heb behoefte aan afzondering op z'n tijd. Nou ja, best vaak, eigenlijk. Maar op een groot festival (vooral als het een thema heeft, voor mij bijvoorbeeld dit, en ik zou graag nog 'ns naar Brazilië gaan waar je mooie psytrance-festivals hebt zoals dat) dan ben je met een boel gelijkgestemden die genieten van muziek en alles wat op zo'n festival is te beleven. Voor een paar dagen ben je in een ander wereldje, alles en iedereen met al hun gedoe en problemen, het is even heel ver weg. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top