[Disco Funk] Threat My Heart

Iemand anders nog iets op- of aan te merken? Vooral technisch in de mix alles oké?
Ik vind hem zelf goed zo maar ik heb nog wel eens goede tips gekregen voordat ik iets naar mastering wilde sturen dus ik vraag maar :)
 
Klink lekker poppy. vocals doen me denken aan latere Roisin Murphy. sterker nog, het hele stijltje is een beetje late '00's roisin murphy, hercules & love affair, robyn. Persoonlijk vind ik dat er net een tikkie teveel lange hall-reverb op de vocals zit. maken het een beetje te euro-house gladjes. Probeer eens te spelen met wat kortere room reverbs en bijv. je pre-delay settings op een creatievere manier te gebruiken om de vocals iets van een weird randje te geven.
 
Klink lekker poppy. vocals doen me denken aan latere Roisin Murphy. sterker nog, het hele stijltje is een beetje late '00's roisin murphy, hercules & love affair, robyn. Persoonlijk vind ik dat er net een tikkie teveel lange hall-reverb op de vocals zit. maken het een beetje te euro-house gladjes. Probeer eens te spelen met wat kortere room reverbs en bijv. je pre-delay settings op een creatievere manier te gebruiken om de vocals iets van een weird randje te geven.

Goeie tip! Heb de decay van de reverb wat terug gebracht en wat warmere settings. Ook kortere pre-dalay

balans staat erg naar links. zou stem sowieso in het MIDDEN zetten.

Hmm.. vocals staan netjes in het midden. Misschien komt het door de delay? Alleen die staat ook gecentreerd
 
misschien we gewoon wat reverb en delay erop ipv een widener? vind de vocal er sowieso niet helemaal lekker inzitten.
 
Het is jouw track, maar een vocal hoort IMHO gewoon in het midden, upfront voor de muziek.
 
Veel beter zo!!
Als ik nog 2 eq dingen mag toevoegen:
- ik snap dat je de vocal flink door een low-pass gehaald hebt, maar misschien nét iets te veel. Ik mis was body aan de onderkant.
- er zit een beetje een vervelende resonante frequentie in de high mids (hoorbaar op woorden als 'give' en 'time' in het refrein). Merk ik vooral op airpods en computer speakers. Check die nog even en misschien 1 a 2 db cutten
 
Veel beter zo!!
Als ik nog 2 eq dingen mag toevoegen:
- ik snap dat je de vocal flink door een low-pass gehaald hebt, maar misschien nét iets te veel. Ik mis was body aan de onderkant.
- er zit een beetje een vervelende resonante frequentie in de high mids (hoorbaar op woorden als 'give' en 'time' in het refrein). Merk ik vooral op airpods en computer speakers. Check die nog even en misschien 1 a 2 db cutten

Dank voor de tips. wederom aangepast. En er is ook een radio versie:

 
Weer veel te lang bezig hiermee. Ierdere keer als ik een klein dingetje verander is de hele mix anders en kan ik alles weer opnieuw instellen inclusief alle EQ's. Al 2 keer de hele mix van de grond af opnieuw afgesteld. De ene keer omdat alles steeds zachter werd en de 2e keer omdat alles steeds harder werd. Nu lijkt het me alles goed in balans. Mixing engineer lijkt me geen beroep voor mij maar het hoort nu eenmaal bij electronisch muziek maken. Ik vind het wel gaaf om te doen maar erg intendsief werk. Het nummer zelf maak ik vaak in een avondje klaar maar dan komt het afwerken waarmee ik soms een maand bezig ben. Dan heb ik ook nog de neiging perfectionistisch te zijn. Het is mooi zo, Ik gooi hem er uit :)
 
meer body op de stem is leuk,maar nu is de stem niet coherent meer in de mix,er was al te weinig klaarheid int hoog nu met die low boost is de stem helemaal detached van de rest.

De mix was op een bepaalt punt het best ,hoe meer je dan gaat kloten ,hoe slechter het terug wordt
 
Weer veel te lang bezig hiermee. Ierdere keer als ik een klein dingetje verander is de hele mix anders en kan ik alles weer opnieuw instellen inclusief alle EQ's. Al 2 keer de hele mix van de grond af opnieuw afgesteld. De ene keer omdat alles steeds zachter werd en de 2e keer omdat alles steeds harder werd. Nu lijkt het me alles goed in balans. Mixing engineer lijkt me geen beroep voor mij maar het hoort nu eenmaal bij electronisch muziek maken. Ik vind het wel gaaf om te doen maar erg intendsief werk. Het nummer zelf maak ik vaak in een avondje klaar maar dan komt het afwerken waarmee ik soms een maand bezig ben. Dan heb ik ook nog de neiging perfectionistisch te zijn. Het is mooi zo, Ik gooi hem er uit :)
Heel herkenbaar Modus.Been there done that.Tis soms heel frustrerend proces waar veel producers mee worstelen.
Je tracks is eigenlijk qua compositie enzo helmaal goed idd.Waar het beetje misgaat is de mix.De snare ,hihats,kick en zo die de beat en swing van de track bepalen komen hier niet goed door.
De kick klintk ook niet als je de juiste.Probeer een andere.Misschien de beat bepalende elementen als grondvest bouwen en daarom heen de rest.Moeilijk teverwoorden wat ik bedoel maar haal de beat naar voren in je mix.
 
of zie de beat als de bodem van de pizza....en rest zijn de ingredienten...want als de bodem van de pizza niet lekker is kunnen de rest van de elementen nog zo goed zijn...de pizza gaat in de prullebak:D
 
Back
Top