[Disco Funk] Threat My Heart

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
Eindelijk weer eens een track klaar.
Ik heb hiervoor weer enkel samples gebruikt dus niets zelf ingespeeld.

ik hoop dat jullie het zal bekoren.
Ik hoop van jullie nog aanvullingen te ontvangen om deze track te verbeteren.



115 bpm Emin

aanvulling 8 december:
Het gaat om technische feedback op deze track.
 
Het zou ook een mix kunnen zijn van allerlei Disco/vocal libraries.:okdan:
Dit is een heel leuk stukje disco 70' wat je bij elkaar geplakt...
Zo kun je de hele hit lijst van de jaren 70 coveren (mixen en plakken).
50 i.png
Leuk op parties!:okdan:
 
Een betere uitro:
Eindigen met een cymbel crash (het meest voorkomende einde van dit soort muziek)
Of een voice-over die als een radio DJ het nummer afkondigt...
'N roffel die naar de laatste 909 bass drum beat gaat en zo eindigt.
Een riedel die het het nummer af maakt...
Een reversed cymbel crash doet ook wonderen.
óf uitfaden. :okdan:
 
Een betere uitro:
Eindigen met een cymbel crash (het meest voorkomende einde van dit soort muziek)
Of een voice-over die als een radio DJ het nummer afkondigt...
'N roffel die naar de laatste 909 bass drum beat gaat en zo eindigt.
Een riedel die het het nummer af maakt...
Een reversed cymbel crash doet ook wonderen.
óf uitfaden. :okdan:

Ok.. het wordt dan de cymbal crash denk ik. Dank voor de tips
 
Leuke track!
Dank :)

Heb wel het idee dat de drums iets overheersen en een beetje statisch zijn. Wellicht wat (meer) compressie erop?

Wauw, wat een verschil! Het hele nummer valt ineen keer helemaal goed inelkaar. Bam!
zelfde linkje

De reden dat ik er geen compressie op had was omdat het label waar ik het uitbreng had gevraagd geen compressie te gebruiken.
Ik denk dat dat geldt voor de algehele track. Op het drumkanaal moet gewoon compressie. Dank voor deze tip!
 
Cymbal crash is nu op het eind.. heel eerlijk vind ik het nu een beetje mosterd na de maaltijd. Wat vind jij?
zelfde linkje
De outro vind ik wat zwak en de drums zouden wel gelayerd mogen worden met een echt akoestisch drumstel. Dit is echt zo'n drumcomputer crash die het geheel geen recht doet.

Verder vind ik het een geweldig nummer, het heeft sfeer, de vocals zijn ook echt spot on!
 
Leuke track, maar wel veel in hetzelfde sfeertje. Daardoor is hij niet echt verrassend.

Ook een persoonlijke noot, maar je begint er zelf al over 😁 Ik zou nog wel wat van jezelf toevoegen. Knippen en plakken is leuk, maar iets unieks is leuker. Kun je er niet een solootje overheen spelen? Zelf een zanglijntje inzingen? Of een extra beatje programmeren?
 
De outro vind ik wat zwak en de drums zouden wel gelayerd mogen worden met een echt akoestisch drumstel. Dit is echt zo'n drumcomputer crash die het geheel geen recht doet.

Dit zie je toch verkeerd, de drums zijn akoustisc en de crash komt van een echt drumstel en is echt gedrumd. De beats zijn wel gequantized waardoor het wat statischer klinkt. Zonder Quantize klinkt het te rommelig. Hoe kan ik het outtro berter maken? Eerlijk gezegd vind ik het zelf niet verkeerd zo.

Verder vind ik het een geweldig nummer, het heeft sfeer, de vocals zijn ook echt spot on!

Dank! ik vind hem zelf ook top. Krijg soms kippevel als ik er naar luister, dat heb ik niet vaak bij mijn eigen nummers 🔥
 
Leuke track, maar wel veel in hetzelfde sfeertje. Daardoor is hij niet echt verrassend.

Dit vind ik zelf ook. Ik heb expres een 70's nummer van gemaakt. Het is het soort muziek waarmee ik ben opgegroeid en waar ik van hou. Ik heb wel ideeën voor een modernere versie. Wellicht maak ik een 2e variant. Ik had daar al aan gedacht maar na jouw opmerking ga ik het waarschijnlijk ook echt doen. Dus dank!
 
Dit zie je toch verkeerd, de drums zijn akoustisc en de crash komt van een echt drumstel en is echt gedrumd. De beats zijn wel gequantized waardoor het wat statischer klinkt. Zonder Quantize klinkt het te rommelig.
Ja oké de sounds zijn akoestisch en die zijn dan ook top! Wat ik echter liever zou horen is een akoestische drum er overheen die hetzelfde speelt als wat er al is.
Hoe kan ik het outtro berter maken? Eerlijk gezegd vind ik het zelf niet verkeerd zo.
Probeer eens te eindigen met de kick onder de crash, dan klinkt het vermoedelijk al beter. Wat mooi zou zijn denk ik is heel subtiel wat solerende livedrums over de outro.
 
Back
Top