Schade black Friday weekend

Teenage Engineering OP-Z. Ik ben dol op mn OP-1 en was al sinds dag 1 benieuwd naar de OP-Z. En toevallig kwam er neteen goede aanbieding voorbij. Echt een tof ding is het, blij dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt
 
Was dat nou net die waar je over twijfelde, begreep ik uit dat andere draadje? :D
Yup, ik probeer mijn GAS op een (rem-)spoor :engel: te houden - temeer als het op software aankomt.
en zo krijg ik ook extra lol uit de zwarte vrijdagweken: eindeloos twijfelen, reviews kijken & lezen en de wishlist aan blijven scherpen.. totdat je er niet meer tegen kan!
Maar misschien vertel ik dan teveel.. :D

Maar wat een top plug-in qua geluid en interface.
 
Waves Abbey road chamber en plates . Ongeveer 22 euro at stuk
Relab lx480 26 euro
 
BlackFriday, tja echt iets voor consoomers. Ik heb UVI Toy Suite gekocht. :D

Voor de rest was het allemaal erg karig qua sales voor mijn gevoel, maar ik kan het mis hebben.
 
Het was iets meer dan verwacht, al stond alles wel een soort van op mijn "to buy" lijstje..

SoundToys Effect Rack
Ik zocht een goede distortion / saturation unit en kwam op Decapitator. Toen maar gelijk voor de Effect Rack gegaan waar die plugin ook in zit.

Izotope Tonal Bundle
Na jaaaarenlang Ozone 3 te hebben gebruikt was het tijd voor een upgrade. De Tonal Bundle was zeer aantrekkelijk geprijsd (zeker met de personal offer). Ben tot nu toe erg onder de indruk.

Moog Mother-32
Hier zat ik al een tijdje naar te loeren. M'n eerste babystapjes in modular. Ik had hem nog niet eerder zo goedkoop gezien, dus toen maar de trigger gepulled.

Ik vermaak me deze wintertijd wel weer! :D
 
Mini review dan in 160woorden.
Chamber: zoals waves altijd zeeeeer veel cpu +/- 26 % . Aan de ene kant super leuk aan de andere kant hoor ik wel dat “de verbastering “ uit een soort ruis ontstaat. Ik gebruik het met Microphones … gehele EMI (late50s) chain, en dan het dikste op analoge drums. Met fairchild er achter. Ik geef het een score van 92 / 100. In mono is het trouwens 15% cpu. Plates heeft bijn 32% cpu verbruik. Deze reamp ik dan maar in 100% wet en met een droge sample mix ik dit dan op twee kanalen.
 
Niet zozeer voor de aanbieding (wel 50 euro korting) maar vooral omdat het eindelijk weer beschikbaar was de Koma Elektronik Field Kit en Field Kit FX. Lekker mee experimenteren in de Kerstvakantie :)
Ik ben heel blij met m'n field kit FX, wat een heftige, spookachtige geluiden komen daaruit! De functie waar ik aanvankelijk het meeste mee dacht te gaan doen (de looper) gebruik ik uiteindelijk het minste want er zit geen sync/CV control op.. maar de 4 step sequencer daarentegen is wel weer heel muzikaal inzetbaar. Het boekje dat erbij zit met patch-ideeën is ook erg leuk trouwens. Ben benieuwd naar wat je er mee gaat maken!
 
Ik heb een update voor Kompleet 13 gekocht en FL Studio All Plugin Bundel. Kompleet 13 heb ik eigenlijk gekocht voor Raum, bleek achteraf dat ik voor €25 Raum kon kopen. Nou ja, heb dat pakket dan ook weer compleet.
 
Een oud draadje, maar wel ineens weer relevant (iig voor mij)
Mijn schade is deze.
(waarschuwing vooraf : ik ben geen toetsenist, nog een leuke weg te gaan op dat vlak)

 
Ik heb gewoon mijn normale aankopen gedaan, zaten geen black friday deals bij.
Eerlijk gezegd ben ik ook nog geen enkele deal tegengekomen die mij aansprak.
 
Een oud draadje, maar wel ineens weer relevant (iig voor mij)
Mijn schade is deze.
(waarschuwing vooraf : ik ben geen toetsenist, nog een leuke weg te gaan op dat vlak)


Klinkt zeker niet slecht, buiten de numax had dit ook een keuze kunnen zijn voor mij.
Ik weet niet in hoeverre je ambities zijn als toetsenist, maar als je verder wilt gaan, zeker technische oefeningen te doen (bv Hanon),kan voor sommigen vervelende oefeningen zijn, maar Rick Wakeman is ook zo begonnen.
 
Klinkt zeker niet slecht, buiten de numax had dit ook een keuze kunnen zijn voor mij.
Ik weet niet in hoeverre je ambities zijn als toetsenist, maar als je verder wilt gaan, zeker technische oefeningen te doen (bv Hanon),kan voor sommigen vervelende oefeningen zijn, maar Rick Wakeman is ook zo begonnen.
Ja, ik heb tussen die twee gedubt. Maar de YC73 was echt te duur voor mij.
En ik denk dat ik met dit keybed beter af ben als 'niet pianist'.

Mijn ambities reiken niet verder dan de home studio, maar dat betekent niet dat ik er geen tijd in ga stoppen.
Al moet het wel passen binnen de schaarse vrije tijd en andere hobbies, dus ik verwacht geen wonderen of grote sprongen.
Ik ben absoluut niet vies van technische oefeningen. Die doe ik ook bijna dagelijks op m'n bas, om m'n vingers in shape te houden.
Enig risico is dat je (ik) van muzikale resultaten gemotiveerd raakt. En van ellelange loopjes minder.
Maar dat kan natuurlijk in balans zijn.

Mijn plan is om een app te downloaden en zo wat structuur aan te brengen in het oefenen op m'n eigen tijd.
Hij kan 1:1 gekoppeld worden via USB op m'n iPad, dus zo wilde ik iig gaan beginnen.
Ik ben er nog niet uit welke app het wordt, dat moet ik nog ondervinden.

Oh ja, dat was m'n tweede en derde BF aanschaf.
Een camera connection kit van Apple en een Nintendo Switch spel voor de kids (om verzendkosten te besparen).
Beide in de aanbieding bij de MM :)
 
Ik ga toch ook voor de bijl, op het laatste moment. Heb een 34 inch monitor gekocht, ook voor mijn werk. En er ik een plugin die ik al lang op het oog heb: Infected Mushroom Pushervan Waves. Heb gisteren de demo gedownload en hij klinkt geweldig op kicks, dus die schaf ik nog aan. Dan mag ik van mezelf niet meer.
 
Nog niks, maar ik zit wel een beetje te twijfelen over die Trackspacer en de Arturia FX 3.
Ik heb ze allebei. Beide worden vaak en naar tevredenheid gebruikt hier.
Afhankelijk van wat je al hebt, vond ik Trackspacer z'n geld meer dan waard.
FX3 kan ik ook (voor een deel) wel met Reason eigen FX oplossen, m.u.v. Fragments en wat exotischer spul.
 
Back
Top