Drumbrute slaat op hol!

Sto

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2014
Berichten
191
Locatie
aan Zee
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is met mijn Drumbrute?
Na ongeveer 10 minuten spelen gaat hij continue automatisch aan en uit, zie onderstaande video.

Drumbrute op hol!

Factory reset, firmware upgrade en een andere adapter heb ik al geprobeerd.
Het rare is, dat als de Drumbrute 10 minuten uit heeft gestaan, hij weer normaal werkt.
Alleen begint de ellende dan weer na 10 minuten spelen...

Hoor graag ideeën wat er aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ja lijkt inderdaad herstart want je ziet het versie nummer van de firmware voorbij scrollen. Heb je de kabel van de adapter gecontroleerd of daar misschien een (bijna) breuk in zit?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Ja lijkt inderdaad herstart want je ziet het versie nummer van de firmware voorbij scrollen. Heb je de kabel van de adapter gecontroleerd of daar misschien een (bijna) breuk in zit?
Meerdere verschillende adapters gebruikt, helaas geen verschil.
Dank voor de mooie tip, zou bijna denken dat er intern een los contactje zit.
Maar dan vind ik het raar dat het tijdgebonden is?Als de drumbrute 15 min uit is geweest (afgekoeld), doet hij het prima. Maar na 10 min spelen (opwarmen) begint het gedonder weer.

Helaas 2e hands gekocht, dus geen garantie. En een drumbrute is te weinig waard voor een reparatie...
 
Open doen. Misschien is t eens ie warm is een slecht soldeerpuntje. Even solderen en klaar. Door open te voorzien van spanning en wat beweging in de zaak te geven leer je veel. Print buigen bijvoorbeeld door er op te duwen (millimeter he)
Ik heb zo mijn yamaha spx hersteld. 10 soldeerpunten nabij aantikken en verholpen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Hoi Sto, die ga je waarschijnlijk toch beter bij iemand binnendoen hoor. Daar zit een Stm32F103 ARM procesor in en je moet de spanning en/of de reset pin monitoren waarschijnlijk of zowieso een degelijke loep hebben. Das allemaal smd (kleine componenten)en zo maar wat gaan doen is meestal geen goed idee dan. Spreek op voorhand met een reparateur af wat dat max mag kosten of zet hem als defect te koop en koop een nieuwe/tweedehands.
 
Update:

Contact gezocht met Arturia Support en na een aantal mails (met video) ben ik doorgestuurd naar Pro Media Connect in Nieuw Vennep.
Bij Pro Media kon ik de drumbrute opsturen of langsbrengen voor een diagnose waarvan de onderzoekskosten €15,- excl. btw waren.
Ik vond de 15 euro heel erg meevallen en aangezien Nieuw Vennep bij mij in de buurt is, heb ik de Drumbrute bij ze langsgebracht.

Na twee dagen kreeg ik bericht, de interne voeding (PCB) bleek defect.
Voeding (PCB) € 65 + arbeid € 15 = Totaal € 80 ex btw
Bij opdracht zouden de onderzoekskosten komen te vervallen.

De Drumbrute uiteraard laten repareren voor de €96,80 incl. btw.
Daarbij is direct ook het bekende noise generator probleem meegenomen.

Drumbrute werkt nu als een zonnetje!
Niet de tweedehands aankoop van het jaar gebleken voor de €200,- die ik oorspronkelijk betaald heb.
Maar ook geen rib uit mijn lijf, en stiekem toch best een leuke drumcomputer.
You win some, you lose some...
 
Back
Top