Waar leer ik patching met de sequencer sq10 naar de korg ms reeks zoals deze yt filmpjes?

ik heb een boel A77's en B77's dus geen probleem, ik had er eentje gemod zodat ik 'm kan sturen met een B77 remote (die ik zelf bouwde)
filmpje hier

als ik nu een spanning 't werk kan laten doen ipv mijn hand aan die knop... Was een 50 euro A77 trouwens...





dit was de laatste off topic :)

ik zou niet weten hoe je een akai of sony voorziet van speed mod... Had ze beiden staan, Sony ging naar n vriend, het staat hier nog vol genoeg.
 
Het grootste 'probleem' is de trigger, met een SQ10 kun je niet direct een Roland of zo triggeren. Dan heb je een MS-02 (of -03) kastje nodig.
Volgens mij kan je ook dat met de MS-50 oplossen trouwens....ik meen met behulp van de inverter, voltage supply en de adding amplifier/mixer. Weet het niet precies meer maar zoiets staat me wel bij in ieder geval. Ik probeerde toen mijn M5 te sequencen met de SQ-10 en volgens mij was dat prima gelukt toen (maar het is al weer wat jaartjes geleden :)).
 
Dat is ook wat....ben een beetje aan het googelen op "Korg MS-50", kom ik al heel snel het draadje tegen waarin ik had uitgelegd hoe het zit met het converteren van gate/triggers met behulp van de MS-50 :D
Die post was van juli 2009 zag ik, dus inderdaad al een tijdje terug. Hieronder een kopie :)



Vandaag weer 2 dingen ontdekt met m'n MS-50......beetje genant dat ik er zo laat achterkom, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :o:

Punt 1: de adding amplifier (mixer) is dus ook geschikt voor control voltages, en niet alleen maar audio. Geen idee waarom ik dat al die tijd dacht, maar okee.

Punt 2 heeft een beetje met punt 1 te maken: ik kan de MS-50 wel degelijk volledig integreren met bijvoorbeeld de M5, zonder dat ik daar een MS-02 interface voor nodig heb. Ik zat altijd met die gate / trigger, die afwijkt van veel andere spullen omdat hij als het ware omgekeerd (negatief) werkt. Dus in plaats van dat de gate opengaat van 0 naar 5 volt zoals bij de Macbeth, staat er bij de MS-serie altijd 5 volt op en als deze ineens terugvalt naar 0 volt gaat de gate open.

Dit is achteraf simpel op te lossen met de inverter en de adding amplifier :) De MS-02 die ik graag wilde hebben is niet meer zo nodig dus (nog wel handig hoor, maar je ziet ze bijna niet).

Het Hz/Volt verhaal is verder niet zo'n probleem bij de MS-50 omdat je bij deze tevens kan kiezen voor V/Oct.

Nou, hopelijk hebben meer mensen hier wat aan maar het kan ook zijn dat ik gewoon een beetje achterliep hiermee :dubbel:
 
jaja, ziet er prima uit :D
Ik had de polysix even er onder staan... aan fx heb ik zelfs nog niet gedacht (ze nabij te zetten)
Ben me alvast beginnen informeren om mijn revox A77 (of B77) te modden zodat ie cv in heeft wat de tape echo speed dan tweaked. (o jee off topic) want een SE500 ga ik laten passeren.
Ik kan geen foto's hier posten voor een of andere reden - ik probeer nog n keer mijn eerder eilandje

Hier wat gekul van deze zomer. Insipred by DAF: de regel was 'er zijn geen regels'


Voor de b77 hoef je niet veel te modden , er zijn kastjes die je achterin kan aansluiten waarmee je de snelheid kan varieeren
Voor de a77 weet ik niet of dat kan
 
Ik heb zo n kastjes… ik moet enkel nog n manier vinden om een spanning t tweak werk te laten doen ipv mezelf. En de laatste a77 heeft zelfde board als de b77 qua capstan speed dus die heb ik ook n stekker gegeven zoals n b77 heeft.
 
Ergens een proefritje met een MS 50... Later deden we meer synth sounds en dat bleek instant 80's EBM - Amen!!
Jammer heb ik dat niet gefilmd...

 
hehe nee, ik had 't gehoopt maar de man deed geen voorstel, ik denk dat ie er zelf mee aan de slag gaat, niks mis mee :D
 
Meanwhile, back in the jungle... :D

De koma Komplex is de deur uit, had geen zin in al die minijacks...
De eerste weken krijgt dit eiland alvast geen aandacht. Eerst me toeleggen op de collapril.
Jammer dat (is et de leeftijd?) dat beetje ervaring zo snel vervliegt. Ik had al wat patching gedaan dat tof was, maar ben alweer totaal vergeten wat de denkwereld er achter was. Volgende keren doe ik een video waar ik 't in vertel (voor mezelf)

Droom nog wat verder over tape delays met CV...
Hmm terwijl ik dit type bedenk ik net dat ik nog wat heb met tape & cv. Maar dat is geen echo toepassing. Ach, we zien wel.



IMG_2561.JPG
 
Back
Top