Waar leer ik patching met de sequencer sq10 naar de korg ms reeks zoals deze yt filmpjes?

de verzameling so far (en dan heb ik t niet over bijvoorbeeld 303's en andere synths met seq)

SQ1
2* zaguencer
arp 1601 clone
SQ10
faderfox SC4 (een vergeten schatje)
dark time
koma komplex (die ik mogelijk laat gaan als ik niet into het sequencen ga, maar bespaar me aub de PM's want is niet beslist, krijgt eerst nog n kans)
vast nog n paar, mezelf kennende.

Het ontmoedigende vd sequencers is dat 't soms zo vervelend robotic klinkt dat je na 4 herhalingen gans de seq al zat bent.
 
het is goed dat je wilt leren.
maar denk niet dat het zin heeft om naar een ander te kijken en dan precies dat te kunnen doen.
Doe je eigen ding, zuig en heb plezier en zuig nog meer en heb heb plezier...er komt dan een punt dat je niet meer zuigt en je lekker je eigen ding doet.
Dit geld voor alle instrumenten.
Basis kennis oppikken wat wat precies doet en leren is natuurlijk heel handig.

Maar zo een filmpje zit een historie aan vast, maak je eigen historie en kijk niet naar anderen dat motiveert niet.
momenteel breek ik mijn brein over hoe being boiled is gedaan met de system 100, ik heb de patch deels gevonden, maar ik wil nog inzien hoe ze 't in godsnaam doen met de 104 (vermoed ik dan) want mijn handen jeuken om dat ding old skool dawless te coveren met de (ik zeg maar wat) TTSH en de korg 700S :D
Kei veel ZIN IN :D
 
Voor je iets verkoopt zou ik inderdaad goed kijken of het apparaat echt niets voor je is. Altijd jammer als je spijt krijgt van verkoop, alleen maar omdat je ergens misschien onvoldoende tijd in gestoken hebt.

Bedenk trouwens ook dat je met een sequencer niet altijd maar per se noten hoeft af te spelen he.......je kunt ze natuurlijk ook sec gebruiken als complexe modulatiegenerator. Misschien een inkoppertje, maar toch.
 
juist, en dat is uiteraard net 't dingetje :D Daarom mag ie nog wat blijven. Ik had n group op FB gestart over die komplex , jaren terug, af en toe n vers lid en geen kat deelt patches of video's ondanks ze wel lid willen zijn vd group. Juist. Boel vraagtekens ook voor mij daarbij.
 
Een tape echo, die se500, neem ik aan?



Nee, 3 rijtjes is de uitdaging niet, maar het is net al de rest die next level gaat wat me zo interessant lijkt. Als je Newueel zijn filmpje zou gezien hebben, hij maakt een track en die is echt niet 3 keer pom pom pom :D
Meerdere sequencers elkaar laten beinvloeden enz, dan plots worden de mogelijkheden groots. Ik weet enkel niet hoe :D
Klopt is een tape delay. Erg tof in combinatie.

Als je ook de SQ1 hebt, kan je al een stuk meer, omdat je dan extra lijn hebt voor modulatie en deze kan net iets meer dan de SQ10 qua sequencer modi:

En een 16 staps sequence kan je met wat knoppendraaien toch best lang leuk houden!
Hier gebruik ik wel de MS50 voor zijn multis, maar met SQ1 en SQ10 samen kan je dit prima doen en heb je nog 1 of 2 lijnen voor een "echte melodie" erbij ;)

 
ik moet me er echt in beginnen verdiepen want sta momenteel terug nergens, ben 't beetje dat ik wist alweer vergeten.
Stuur me gerust een pm over de stricte voorwaarden, altijd te overwegen.


Dank Sunny. Maar even niet, ben nog steeds niet de oude qua gezondheid.
Oke, zien je graag weer , dit weekend ook weer met mark afgesproken
Groet, beterschap !
 
Als een MS-50 je te straf wordt kun je ook een tweede (Boehrg) MS-20 er naast zetten hoor. Osc en filters zijn iets anders dan op de MS50 en op de MS50 heb je een losse slew en echte ringmod maar dat is het dan ook wel. Ow, ik vergeet de multis nog!
 
ik heb een ms20 M, een ms20 mini en een ms20 mkI en een ms10. En een SQ10. Of ik genoeg multi's heb zo, geen idee, de M heeft er in elk geval n paar (die ook naar minijack gaan)
Als 't een beetje meezit mag ik weldra een ms50aan de tand voelen (wie weet testen) maar dan moet ik uiteraard eerst weten wat waar moet geprikt worden.
en opnieuw kan ik geen foto posten, weet niet waarom

Zou de MS20-M trouwens volt/oct naar Hz/Volt kunnen pompen (ik bedoel dus, de sq10 doen omzetten zodat er een andere synth kan gevoed worden die niet zoals kort hz/volt lust)
hier n link. Ik heb nog dummy holes bedenk ik net, kan er eventueel zelf nog fem. jacks in zetten voor multis :D

korg-ms-20m-kit-231180.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Daarmee moet je toch een behoorlijk eind komen! Zeker met de 2 sequencers en MS-20M met multis.
De SQ-1 kan toch ook V/oct (1v en 5v) naast Hz/oct dus daarmee zou je andere synths kunnen syncen.

Hier nog een quote uit een gesprek dat ik jaren geleden had met forumlid Enzo F. over het gebruik van de SQ-10 in combinatie met andere gear (vnl Roland). Volgens mij heb jij ook wel het e.e.a. staan ;)
Wat niet in de quote staat is dat midi wordt omgezet met een Korg KMS-30, zodat je 808/606/909 etc via sync kan laten meelopen en van daar uit verder triggeren.

De 909 / 808 heeft een trigger out. 808 heeft er drie, ACC, CP en CB. Die gebruik ik om een step op de SQ10 te triggeren. De input op de SQ10 is onder 'external control' de meest linker jack.
De SQ10 zorgt voor het in de pas lopen van bijvoorbeeld m'n MS10 /MS20 maar ook m'n gemodificeerde Monotron kan ik middels CV en Gate laten meewerken. Ook arpeggio van de Jupiter 4, Juno 60, Poly Six, SH101 kan ik met de SQ10 bedienen. Een van de triggers kan ook de sequencer van de JX3P aansturen.

Allemaal vrij beperkt maar dat is ook de uitdaging, luister maar eens naar classic house uit eind jaren tachtig of begin jaren negentig. Daarin hoor je ook vaak simpele monofone melodietjes.

De triggers die ik allemaal tot m'n beschikking heb zijn:
808: ACC, CP, CB
909: RIM
707: RIM
606: HT, LT

Totaal 7 triggers dus om het een en ander mee te triggeren. Doorgaans is 1 voor de SQ10, 1 voor seqeuncer JX3p, 1 voor sequencer SH101 en 1 voor arpeggio Jupiter 4 of Poly Six.
 
Laatst gewijzigd:
Ah dit is zo'n leerzaam topic aan het worden, waarvoor dank.
Juist, hier staat zeker ook wel wat met trig out's... heb trouwens nog wat dat midi naar trig doet (kenton spullen) en ik denk dat ik mijn monotron (whats in a name) ook gemod heb met cv gate. Of was 't midi...

Helemaal juist hoor, totaal 't doel: old skool dawless eenvoudig gepuzzel.

Nog n héérlijk filmpje hier, die man heeft een diy doosje met 4 trigs die hij kan aan uit zetten om de boel in de pas te laten lopen.

Zit je goed??

 
De SQ-10 is traploos dus in principe kun je ook V/Oct synths aansturen. Het grootste 'probleem' is de trigger, met een SQ10 kun je niet direct een Roland of zo triggeren. Dan heb je een MS-02 (of -03) kastje nodig. Voordeel is wel dat je daar dan weer lekker naar op zoek kan gaan! Een beetje techneut kan zo'n trigger omvormer ook wel maken met anderhalve transistor en diode. Ik heb dat voor mijn SQ-10 door Maarten van Artefatcs laten doen.
 
je bedoelt misschien v of s trigger? Ik heb zo'n kabel(s) gekocht destijds en ben alweer vergeten waarom ook alweer haha

o ik had 't ergens opgeschreven, dat was om de cr78 te proggen (S-trig)

CR-78 te programmeren via een andere sequencer. Bijvoorbeeld de Korg Electribe of een MC303 oid. Daarnaast heb je een midi naar cv converter nodig zoals bv de Kenton Pro Solo.

Manier van werken: sluit de midi uit van de externe sequencer in op de midi in van de converter. Vervolgens sluit je de gate, deze moet inverted zijn dus een S-Trig ipv een V-Trig,...
 
Welke kenton heb je ? Die werkt wslk perfect om het evt vanuit enkele midi apparaten te syncen.

Had ooit een add on voor de sq10 op het oog waar ook sync op zat. Heb ik nooit meer gekocht, weet zo snel ff de naam niet meer.

Ik heb onlangs tijdens het kopen/ophalen van een w30 bij iemand geleerd hoe je zelf een (volca) trig naar dinsync kabel kan maken.
Mini jack naar sync24 kabel diy tip recht sleeve links
Erg handig met je sq1.
 
ik heb oa de pro solo mkII en de pro 2000 (mkii?) die vanzelf weg weet met de CS en MS reeks. Dat werkt.
ik heb trouwens ook nog een OCD.CV dus mogelijkheden bij de vleet. Vergeten we nog of de A-01 wat kan of de SBX-1
Maar liefst doe ik eens een eilandje in de studio cv/gate los vh daw en midi verhaal, als projectje / leerdingetje
Lekker analoog prikken in n poly bak voor arp enz. Maar vermoedlijk best heel klein beginnen. Ruimte is nog zo iets...
 
Ik heb geen idee wat de ms50 allemaal doet maar zag gisteren dat er mss een oplossing is voor pakweg 500 euro om m te "vervangen" door zijn baby broertje, ik moet t zelf nog bekijken:

 
Pro solo en 2000 zijn topbakken 👍

Zo'n eilandje hebt ik ook. Werkt ideaal, alhoewel ik er nog te weinig achter heb gestaan de laatste tijd.
Wel leuk met wat analoge fx erbij, een juno 6 voor de nodige arpjes en een kawai k1 voor wat heldere pads er overheen (met de hand gespeeld)
IMG_20211126_174704.jpg
 
jaja, ziet er prima uit :D
Ik had de polysix even er onder staan... aan fx heb ik zelfs nog niet gedacht (ze nabij te zetten)
Ben me alvast beginnen informeren om mijn revox A77 (of B77) te modden zodat ie cv in heeft wat de tape echo speed dan tweaked. (o jee off topic) want een SE500 ga ik laten passeren.
Ik kan geen foto's hier posten voor een of andere reden - ik probeer nog n keer mijn eerder eilandje

Hier wat gekul van deze zomer. Insipred by DAF: de regel was 'er zijn geen regels'

 
Laatst gewijzigd:
jaja, ziet er prima uit :D
Ik had de polysix even er onder staan... aan fx heb ik zelfs nog niet gedacht (ze nabij te zetten)
Ben me alvast beginnen informeren om mijn revox A77 (of B77) te modden zodat ie cv in heeft wat de tape echo speed dan tweaked. (o jee off topic) want een SE500 ga ik laten passeren.
Sorry kon t niet laten een kiekje te plaatsen :D

Een a77 of b77 modden voor cv in? Is dat niet een beetje zonde van de revox? Is een goedkopere Sony of Akai daar niet handiger voor.
Ben zelf nogal tape echo fanaat, dus bij gebrek aan beter, gewoon doen ;)

Vaag dat je geen fotos kan plaatsen trouwens..
 
Back
Top