Soundtronics M²Synth, moderne kijk op de 5U modulaire synthesizer, nu op Kickstarter

Soundtronics-M2Synth-768x510.jpg

M2Synth-System-80-678x454.jpeg
Soundtronics-M2Synth-modules.001-678x381.jpeg





`Men kan modulaire synthese in verschillende vormen in hardware onderzoeken. In 1U, 3U dus Eurorack, of 5U wat we kennen van monstersynths als de Moog Modular.
De laatste vorm is historisch ook de grootste geweest, hoewel Eurorack tegenwoordig het grote onderwerp is. 5U wordt ook altijd geassocieerd met groot en duur.
Dat klopt, een 5U modulaire synth kan al snel evenveel kosten als een kleine auto.
Een nieuwe Kickstarter-campagne van het Britse Soundtronics laat zien dat het geheel ook betaalbaarder en compacter kan. Betaalbaar in verhouding tot 5U.
De M²Synth is een full-size 5U modulaire analoge synths die de elektronische geluiden van de jaren '70 en '80 tot leven brengt, maar met een frisse kijk.`

Soundtronics M²Synth is beschikbaar voor pre-order op Kickstarter.
Het begint bij £ 1025 (+/- 1220 €) voor de System 10 en eindigt met de System 80 voor £ 6595 (+/- 7846 €) + verzendkosten + belastingen.
De verzending start in maart 2022.`


Soundtronics heeft de Kickstarter-campagne gelanceerd voor zijn M²Synth, een nieuwe 5U modulaire synthesizer die vintage geluidskenmerken combineert met modern design.
 
OORzaak je bent de meest productieve nieuwsgaarder op het forum! Heel interessant! Ik zie een aantal zaken die ik graag tegenkom in een modulair systeem, zoals meer dan twee ruissoorten en spanningsgestuurde envelopes. Het kliksysteem is handig en de uitstraling is modern. Dat 5U betaalbaar kan zijn, bewees Horst Theis jaren geleden al. Het was niet mijn eerste modulaire synthesizer, wel mijn eerste systeem, en ik heb er nog veel plezier van. M²Synth is zelfs goedkoper dan Theis, maar die bouwde wel houten zijkantjes. Als ik nu moest beginnen met modulair zou ik M²Synth serieus overwegen. Ik hoop dat ze op tijd aan alle onderdelen kunnen komen om hun planning te halen.
 
Ook al weet ik niets over modulaire systemen maar ik blijft het indrukkend vinden.:okdan::halleluja
Je moet bijna een electrician zijn om zulke systemen aan mekaar te koppelen...
Tja, die koop je niet zo maar als een Behringer...600 euro of 6000 euro...:o:
 
Prachtig spul hoor en 5U is een heel mooi formaat en de kwaliteit straalt er vanaf.
Zo'n M10 beginset voor een 1000 euro is nog niet zo gek, tenslotte is eurorack ook niet goedkoop.
Enige is wel dat je in eurorack gigantisch veel keuze hebt, da's ook wel fijn natuurlijk.
 
Back
Top