You Better Leave

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf
Horror is een veel toegepaste werkwijze in films om mensen bewust kippenvel te bezorgen maar soms gebeurt dat je ook in het echte leven als je het niet verwacht.....
Omdat ik van tegengestellingen houd heb ik dit soms lieflijk muziekstukje erbij gemaakt.



Hardware:
* MPC-One
* Virus TI2 keys

Recording:
* Bitwig Studio

Hoop dat ie een beetje bevalt
 
Laatst gewijzigd:
Mooie overgang hoor. Van bijna volksmuziek naar een triller...=):okdan:
Daar hoor ik wat... die deur ging zomaar dicht...IK ZIE EEN HAND😲....how!...schoen...😵:)
 
Heb je die clip zelf in elkaar gezet?
Ja doe ik altijd, kost best wel veel tijd maar ik vind het heerlijk om te doen. Video moest in dit geval divergeren met de muziek. Ik heb geprobeerd om daarmee een vreemde spanning te veroorzaken die je niet bij de beelden. Doe het overigens ook best vaak in de muziek zelf.

Leuk overigens dat je hem kunt waarderen:)
 
Laatst gewijzigd:
Je mag zo maar niet rondneuzen in het huis van de buren , joh... ;-)

Leuk, maar zonder de beelden blijft voor mij de muziek niet uitgadend genoeg. De sfeer en de beelden komen we goed overeen.
Ook mooie geluiden, lekkere vibe. De vocal sample gaat er ook goed bij.
Top, als geheel, dat zeker wel!
 
Dank 'Grote Oren' voor je mooie commentaar. Welk soort uitdaging mis jij?
Het schijnt overigens een echte rage te zijn om verlaten huizen op afgelegen plekken te bezoeken.
 
Knap gedaan, van medieval naar futuristisch, kon de spaceship vocals niet helemaal rijmen met de spooky video, maar dat kan aan mij liggen :)
 
Thanks Jandojando, super dat je hem leuk vond:). Ik heb geprobeerd een spanningsboog te creëren met de vocals maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat zo ervaart. Ik doe vaker dingen die niet meteen voor de hand liggen en/of afwijken van de geijkte route.
 
Niet verkeerd. Op de drums na hebben de harmonieën tot 1:30 bijna iets New Age-achtigs. Op 1:03 en verder wordt de galm op de snare meermaals afgekapt, dat vind ik niet zo mooi. Het middendeel met die vocal op de achtergrond duurt ook vrij lang. En blijkt achteraf ook niet echt een middendeel te zijn omdat er daarna niet zoveel meer komt. :P
 
Dank voor je commentaar stupide :). Ik hou me bijna nooit aan gangbare normen voor het indelen/opbouwen/uitvoeren van muziekstukken. Vind ikzelf best wel saai
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top