Wat gaat in de opslag ? te veel synths, te weinig plaats.

Gezien de lijst, nieuw speelgoed gelijk naar de opslag.
Of een synth uitleen starten. Als ze niet gebruikt worden gaan ze tenslotte ook hard achteruit :engel:
 
Ik heb wel redelijk wat uitgeleend aan mensen altijd. Maar lastig als je merkt dat zij het vervolgens dan ook niet gebruiken. Mijn Six~Trak vond ik terug in een tochtige schuur. Tja.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Moeilijk dit! Ik bezit toevallig dezelfde synths op de Wavestation na, die heb ik in de A/D module uitvoering. Maar kun je niet de oplossing zoeken in een andere opstelling of rack (zo'n mega Jasper ding)? Of als je een beetje handig bent en in de muur kan boren?? van die verstelbare hoek plankendragers als hieronder gebruiken. De Jaspers moet je net het geluk mee hebben dat je synths passen in de breedte.. minder efficiënt met ruimte ook door de poten die er nog naast zitten.

Maar ik zou het dus hogerop zoeken. :geslaagd:


3800753
 
Moeilijk dit! Ik bezit toevallig dezelfde synths op de Wavestation na, die heb ik in de A/D module uitvoering. Maar kun je niet de oplossing zoeken in een andere opstelling of rack (zo'n mega Jasper ding)? Of als je een beetje handig bent en in de muur kan boren?? van die verstelbare hoek plankendragers als hieronder gebruiken. De Jaspers moet je net het geluk mee hebben dat je synths passen in de breedte.. minder efficiënt met ruimte ook door de poten die er nog naast zitten.

Maar ik zou het dus hogerop zoeken. :geslaagd:


3800753
Ik heb er zelf ook een berg van het "Element" systeem. Werkt perfect. Ik heb mijn muur met drie lagen (vier kan makkelijk), twee lagen voor zitten en twee voor staand. Twee keyboards per laag met wat klein grut er tussen.

Wat is dit voor systeem?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb er zelf ook een berg van het "Element" systeem. Werkt perfect. Ik heb mijn muur met drie lagen (vier kan makkelijk), twee lagen voor zitten en twee voor staand. Twee keyboards per laag met wat klein grut er tussen.

Wat is dit voor systeem?
Ah.. 'Element systeem' dat zijn dit soort railsen toch? GAMMA | Handson rail enkel wit 200 cm (2 stuks) kopen? | plankdragers-steunen
Dit zijn de dragers op die foto: Omgezette dragers 47cm wit

Een maatje van mij heeft er nog extra gaatjes ingeboord waardoor de hoek nog wat kleiner dan 60 graden is. (Als haaks op de muur 90 graden is zegmaar). Je kunt dat profiel ook nog hoger laten doorlopen en daar waar je handen niet bij kunnen haakse dragers in hangen.. nog meer opbergruimte. :)

Enige waar je mee moet uitkijken met dit systeem is aan Gibo of Gasbeton hangen. Met teveel synths gaat ie dan echt last van de zwaartekracht krijgen.. (kracht maal arm). Dat soort niet-dragende muren zitten ook niet verankerd aan het plafond vaak.

In de ruimte bij mijn vriendin kan ik dit helaas door geluidsisolatie niet aanbrengen doen (ontkoppelende veerregels waar de muur aan hangt en zwevende vloer op Aglomer) Daar heb ik oa Jaspers van 150 cm hoog en nog een 3 etage keyboardstand nu.. maar is niet ideaal.
Ik heb ook aan Ikea-achtige oplossingen gedacht maar dan moet je die stangen tussen je vloer en plafond klemmen en met een zwevende vloer lukt dat niet. Maar dat Ikea systeem is ook heel efficiënt met ruimte.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Als ik het goed heb, zit Vic al aan een laag of 6. Als hij zegt dat het vol staat, staat het écht heel erg vol daar. :D

Als je opslag in hetzelfde huis is als je actieve collectie, lijkt het me niet zo belangrijk welke in de opslag gaat. Als je hem al snel mist, is het antwoord "één van die andere dus". :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb losse L-poten er bij, dus ook lekker veel ruimte er achter. Stekkerblokken ga ik nog onderaan de planken schroeven.
 
In de winter heb ik mijn 1 m2 studiootje in mijn huiskamer (omdat het daar lekker warm is). Dus rouleer ik gewoon. Leuke is dat je dan ook meer in de diepte gaat met de beschikbare instrumenten en daar de focus op legt. In de lente gaat bijna alles weer boven (mijn studio). Je hebt superleuk spul dus misschien een methodiek die ook wel bij jou past.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Overlappen de AX80 en Polaris elkaar niet flink?
Nope, ze zijn erg verschillend, ook een heel andere beleving als je er voor zit. beiden zijn best wel fun en inspirerend. de Polaris is stukken beter.

Dit dus.
+1

Zelfbeheersing is soms best goed 😁
Wordt aan gewerkt. Dat is heel erg moeilijk hoor. Hoe doe je dat? 8D
Moeilijk dit! Ik bezit toevallig dezelfde synths op de Wavestation na, die heb ik in de A/D module uitvoering. Maar kun je niet de oplossing zoeken in een andere opstelling of rack (zo'n mega Jasper ding)? Of als je een beetje handig bent en in de muur kan boren??
Dat zou makkelijk kunnen. Een grotere studio maken kan ook. Je weet toch wat er gebeurd als je meer studio ruimte crëeerd. dan komen er alleen maar meer synths. Nu heb ik een rem, geen ruimte meer is goed voor me.

Dus, geen grotere studio, maximaal 4 stukken gear per jaar. 1 stuk gear per jaar verkopen.
 
Ik rouleer ook af en toe maar de spullen die niet in de studio passen heb ik gewoon in de woonkamer staan. Zou ze niet graag in een opslag willen hebben eerlijk gezegd.

Op termijn ga ik verhuizen en krijg ik een wat grotere studio, ik ga dan ook echt goed nadenken hoe ik dat wil inrichten want ik wil het dan graag gelijk zo goed en handig mogelijk doen natuurlijk. Zit er al wel over te denken om het wat meer "modular" in te richten zodat het niet een al te vaste opstelling wordt en ik vrij makkelijk kan switchen van setup (al zullen sommige apparaten natuurlijk altijd wel tot een vaste opstelling behoren).
 
ik gebruik vaak 'andere gear' als ik bezoek heb en voor n dwaze reden synth x niet wil, dan neem ik synth y.
patchbay misprik of ergens n midi patchbay die uitstaat of nog stommer - een synth die uit staat en zo dus geen midi thru doet, blijkt later
 
Op termijn ga ik verhuizen en krijg ik een wat grotere studio, ik ga dan ook echt goed nadenken hoe ik dat wil inrichten want ik wil het dan graag gelijk zo goed en handig mogelijk doen natuurlijk.
Ah, jij wacht ook al op de hoofdprijs in de staats/postcodeloterij? IK BEN EERST!
 
Ah, jij wacht ook al op de hoofdprijs in de staats/postcodeloterij? IK BEN EERST!
Haha nee hoor, huis is al gekocht maar moet nog worden gebouwd. Evengoed is een prijs in de loterij natuurlijk welkom hoor.....desnoods deel ik wel met je :D
 
Idee: de AN1x is ook op een printplaat beschikbaar en kan in een select aantal yamaha synths gemonteerd worden. Ik weet niet wat je allemaal hebt staan maar wie weet is het een oplossing. Het heet een PLG-150AN
 
Idee: de AN1x is ook op een printplaat beschikbaar en kan in een select aantal yamaha synths gemonteerd worden. Ik weet niet wat je allemaal hebt staan maar wie weet is het een oplossing. Het heet een PLG-150AN
Thnx voor de tip.

Dat zijn de expansion boards voor oa de Yamaha Motif. Heb nog een AN200 gehad, dat was een groove box met een plg150an erin.
Heb geen Yamaha romplers, altijd al een beetje naar Korg romplers geleund.
Intussen is de JP8000 in de opslag gegaan en de Andromeda A6 is weer naar de eigenaar gegaan, heb weer plaats.
 
Back
Top