Wat gaat in de opslag ? te veel synths, te weinig plaats.

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Nu er nieuw speelgoed op komst is moet er 1 synth met toetsen in opslag.

Keuze:

1 Akai AX80
2 Yamaha AN1X
3 Casio CZ1
4 Roland JP8000
5 Fender Chroma Polaris
6 Kawai K5000S
7 Korg Wavestation ex

Verkopen krijg ik niet over mn hart. We hebben een lange geschiedenis samen.
Er moet nu wel deze week 1 in de opslag voor een jaar, heb geen ruimte meer voor nieuwe gear.

Wie helpt me kiezen ?
 
je mag die jp8000 bij mij stallen.. ik wil je best helpen :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
JP8000 verkopen en de JP6K VST kopen (werkt alleen op Windows). Ik heb hem nooit meer gemist.
 
je mag die jp8000 bij mij stallen.. ik wil je best helpen :)
Dat kan als je op een korte afstand van mij woont.
JP8000 verkopen en de JP6K VST kopen (werkt alleen op Windows). Ik heb hem nooit meer gemist.
Hardware met toetsen en veel knoppen inspireert me. Een VST irriteert me. Ook als klinkt de vst iets beter dan de hardware counterpart, het werkt niet voor mij... iedereen is anders he :biertje:
 
Yamaha AN1X lijkt mij het minst interessant en meest misbaar van jouw rijtje.
AX80 zou ik zeker niet opslaan.
 
De JP8000 zou ik altijd graag in de buurt willen hebben. Hij is zo hands-on om snel een patch te kunnen maken. De AN1x zou ik ook niet kunnen missen. Echt een heerlijke sound vind ik dat. De andere heb ik geen ervaring mee, maar wat een luxe probleem :)
 
Kun je niet rouleren met je opslag?
Ja hoor, dat doen we nu al.

De AN1X gaat in de opslag voor een poosje.
Als ik hem mis (en dat gaat gebeuren) dan is hij zo weer opgesteld.

Volgend jaar gaat de eminent310 in de opslag en dan kunnen er 6 synth uit de opslag. 8D maar dat 310 ding is zo zwaar dat het steeds uitgesteld wordt.

Ah keuzes maken die ik niet wil maken is lastig.

Dank voor jullie hulp allemaal :okdan: ga straks een sad song maken in Bm op de An1x voor hij in de flightcase gaat.
 
Zou de wavestation erin stoppen
Korg vst plugin levert alles wat hardwareversie ook heeft
 
Overlappen de AX80 en Polaris elkaar niet flink? Heb ze beide nooit onder handen gehad hoor, inschatting op basis van moment introductie en specs.
 
Ik voel me er bijna schuldig om (oh nee toch niet) maar ik moet ook rouleren. Mijn gear past niet allemaal in de studio, er staat wat in de opslag (op zolder bij mijn ouders) wat ik af en toe omwissel. Ook heb ik wat spullen bij vrienden staan waar we muziek maken.

Beetje overdreven is het wel, om meer spul te hebben dan je kan neerzetten..
maar verkopen vind ik zonde. Heb het geld niet nodig en ik krijg er zeker weten spijt van. Daarnaast is later terugkopen altijd duurder.

Kan je niet zeggen welke op stal moet, maar kan me voorstellen dat je regelmatig omwisselt. Zo moet ik mijn sh2000 binnenkort maar weer eens omwisselen met de korg 700s, die staat al een tijdje te wachten.

Ben wel benieuwd naar welke soort opslag jij en anderen hebben. Zo'n citybox is best aan de prijs op langere termijn en en garagebox is vaak te koud/warm en vochtig. Daarom gebruik ik de zolder van mijn ouders, maar dat kan ook niet voor altijd.
 
Een grote dichte kast in een niet te koude/ warme droge kamer . Dat lijkt me ideaal
 
Tja, ik sta hier heel anders in.
Opslag van spullen is in mijn ogen ( in de meeste gevallen) volkomen idioot, en al helemaal als het om muziekinstrumenten gaat. En sommige instrumenten zijn je echt heilig als je een echt muzikant bent.
Ik ben iemand die ruzie zou kunnen krijgen als iemand zonder te vragen een tik op mijn djembé geeft bv. Discussie minimaal.
Ik zorg voor mijn instrumenten alsof het mijn kinderen zijn.
Mijn instrumenten gaan niet de opslag in, die horen bespeeld te worden. Dus als ik ze niet de aandacht kan geven die ze verdienen gaan ze ergens heen waar ze dat wel krijgen en dus zeker niet in een donker eenzaam ( en soms nog vochtiger dan je lief is) hol.
Zet ze dan bij iemand die ze wel die liefde kan geven en ze gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn. Tot je er wel weer ruimte voor hebt.
En niet zo hechten aan spulletjes is ook wel prettig. Mijn setup verandert voortdurend. Behalve dus de dingen die voor mij 'heilig' zijn, die gaan gewoon nooit weg.


Als je zo gehecht bent aan die instrumenten, waarom koop je dan iets nieuws erbij zodat je met dit probleem zit ?
Als je niet iets nieuws koopt kun je al je geliefde instrumenten houden toch ?
Probleem opgelost.
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Tja, ik sta hier heel anders in…

…Als je zo gehecht bent aan die instrumenten, waarom koop je dan iets nieuws erbij zodat je met dit probleem zit ?
Als je niet iets nieuws koopt kun je al je geliefde instrumenten houden toch ?
Probleem opgelost.

Dit dus.
+1

Zelfbeheersing is soms best goed 😁
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top