Exp2Rad - New beat of wat?

The Big Ear

Ouwe rot
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
693
Locatie
Augusta GA USA


Ik kreeg recent een vraag om eens een poging te doen om een 'new beat' achtig iets te doen.
10 minuten naar New beat - this is belgium of ziets op spotify geluisterd en...
Makkie dacht ik, dus 48uur later heb ik deze af.

Wat denken jullie, moet ik mij omscholen van mijn duistere zelf naar een commerciele rotzooi maker?
;-)
Allicht niet, maar was wel eens tof om te doen.
enjoy!
 
wat ik denk? Dat heeft een beetje naast newbeat gelegen maar te ver er af :)

die breaks zijn te kaal en lang en de percussie is te gevarieerd. Ik zou er wat meer samples in zwieren :) En die filter is nogal euh late 90's - decennium te laat. Tempo lijkt ook te hoog ookal zit het ergens rond de 120 bpm

maar mits wat toewijding zeker een goeie zaak, ik voel potentie!
had wel luisterplezier. Gewoon doen, en niet voor de commerciele NB gaan maar de echte harde kern classics.

bryllyant, snowy red, eighty eight, zsa zsa laboum, zoiets? Mis nog een uberclassic in die lijst op Spotify maar kom er nog wel n keer op
 
Eigenlijk is de tijd rijp voor een New Beat revival, er is wel ruimte om Trap te combineren met New Beat, denk ik. Je slaagt er ook goed in om een aantal genre-kenmerken goed te reproduceren: het gebruik van de voice sample is heel NB (maar de echo erop is dan weer te gesofisticeerd om uit die tijd te stammen), de melodielijn die er op 0:17 in komt is puur Confetti's, ... Wat dat laatste betreft, zou ik wel de amp attack ietsje trager maken, dat gaat het minder snappy maken. En ook mist de track nu een baslaag, die toch echt belangrijk is voor NB - je hebt heel veel mid range, en een simpel repetitief basje die de kick wat benadrukt zal het lijzige van NB beter benaderen.
 
ja, deze zou goed tussen mijn New Beat collectie passen, en het zou me nog niet opvallen dat het tempo te hoog is, ik vond hem leuk. :)
 
Ik weet nie wat New beat is maar het lijkt veel op cyberpunk achtige jaren 87/90 sound met een beetje funky.8):okdan:
Wel gaaf gedaan.:okdan:
 
Back
Top