Shiver (melodic downtempo)

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
463
Locatie
Amsterdam
Een weekend niet geproducet is een weekend niet geleefd. Heb in de loop van de week deze track in elkaar gedraaid, nogal trage downtempo die lekker voortkabbelt. Ben nog niet helemaal tevreden over de manier waarop de bas in de mix zit, en de relatie met de kick is ook nog niet helemaal in orde. Maar ben wel tevreden over mijn eerste gebruik van de Wavestate. Zoals altijd: alle commentaar welkom.

 
De kick mist volgens mij wat laag. En (mede daardoor) de rest van de track ook.

Verder wel een relaxt deuntje. Prima opbouw ook, die wending ergens op 2:25 komt ook op het goede moment. In totaal misschien wel een beetje minimalistisch voor mijn smaak, maar goed.
 
De kick mist volgens mij wat laag. En (mede daardoor) de rest van de track ook.

Verder wel een relaxt deuntje. Prima opbouw ook, die wending ergens op 2:25 komt ook op het goede moment. In totaal misschien wel een beetje minimalistisch voor mijn smaak, maar goed.
Ik begrijp wat je zegt over de kick - ik heb een deel van de lage frequenties eruit gehaald omdat het basje in het begin heel erg laag zit, en er interferentie was. Maar als het basje later minder prominent wordt in de lagere frequenties zou ik misschien de kick moeten aanpassen.
 
Idd, de bassdrum is wat slap (andere bass drum, of meer bass erbij.)
De bass staat vrij hoog qua pitch, en lijkt meer op een seq lijn.
Misschien een andere waveform?
Verder is het een leuke track.:okdan:
 
Ik heb de kick de Pultec treatment gegeven, de openingsbas veel minder bassy gemaakt, de brug wat opgeschoond (de timing zat niet helemaal juist), en het geheel door Ozone gejaagd. Zelfde link als voorheen.
 
Hij heeft de vibe van een game selection screen van een soort van chill-out game.

NEW GAME
CONTINUE
CONTROLS
CREDITS
EXIT
 
Ik moest bij de titel even aan een forumlid denken die ook onder de naam "Shiver" releaste. Hoe is het daar mee?
 
Hij heeft de vibe van een game selection screen van een soort van chill-out game.

NEW GAME
CONTINUE
CONTROLS
CREDITS
EXIT
Ik ben absoluut geen gamer (mijn laatste spel dat ik speelde was Wipeout op PS2): bestaan er nu ook chill-out games?
 
Dus in je eerste post (de soundcloud-player) zit de feedback van eronder verwerkt, right?

Ik zit te luisteren en denk "hè? waar hebben ze het over??" maar dan klopt dat dus :D

Lekker trekkie!
Ja, dat kan inderdaad verwarrend zijn, heb dat ook al gehad bij tracks van anderen, me echt afvragen waarover ze het hebben ;-) Maar het is anderzijds ook een teken dat de feedback wel echt gewerkt heeft.
 
Back
Top