Mantronix interview - king of the beatssss

Music Madness is wel mijn favoriete album van Mantronix (ooit de allereerste CD die ik kocht) en We Control The Dice is voor mij denk ik ook de beste track.
 
Hij produceerde ook het debuut album van Joyce Sims. Ook hier hoor je zijn typische stijl:


Cool.. idd heel herkenbaar.. Klinkt als het genre 'Freestyle'.. is ook uit dezelfde tijd natuurlijk...
 
Cool! Ja was het verhaal niet dat hij niet kon hebben dat MC Tee teveel in de spotlight stond.. Niet ten nadele van Mantronik hoor, want in weze is hij het genie.. Ik heb eigenlijk nooit meer iets gehoord van MC Tee..

En inderdaad.. hij was uniek met z'n sound. het klonk fris, heel technologisch met al die edits en stem samples 'mmaaaaaaaaaantrooniixxxxx' :)
En het klinkt nog steeds fris vind ik meer dan 30 jaar later..

Leuk ook dat hij niet meer weet of hij nu een sp12 of sp1200 gebruikte.. Voor hem was het gewoon een tool..

In die tijd was alle nieuw.. samplers, drumcomputers, computers in het algemeen. Hij was echt een pionier..

Beetje late reactie maar goed:
MC Tee is eruit gestapt omdat hij een carrière in de luchtmacht wilde beginnen. In zijn latere leven is hij veroordeeld als sex-offender. Dus een reünie zal je nooit meer meemaken.

Kan me niet voorstellen dat hij moeite had met dat hij niet genoeg in de spotlight stond. Het is een heel bescheiden man die juist NIET in de spotlights wil staan. Vandaar dat het producer vak hem wel lag.
Hij heeft wel wat hiphop teasers gepost die nieuw waren. Ik weet niet of hij het niveau gaat halen van vroeger. Dat vond ik zo episch. Hopelijk komt er snel wat met Just Ice uit. Ben heel benieuwd.

Wat ik alleen niet begrijp is dat hij in Zuid-Afrika is gaan wonen. (goedkoper dan Londen dat wel)
 
Wat ik alleen niet begrijp is dat hij in Zuid-Afrika is gaan wonen. (goedkoper dan Londen dat wel)

ik ben er wel eens geweest.. prachtig land, dus ik snap het wel..
 
Deze versie kon ik nog niet - is een stuk langer dan de album versie.. Hier zit weer zo'n vet signature 'stab' soundje in..

Put That Record Back On - Just-Ice
 
Back
Top