[Space funk] She Dozes Off In Style.

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
483
Locatie
Amsterdam
Beste forummers,

Mijn laatste track. De basis is een sequence op de Behringer Crave, en wat geimproviseer met de Drumbrute Impact. En op het eind komt er de Leipzig bij, wat is dat toch een heerlijk scheurend ding. Alle commentaar / bedenkingen uiteraard welkom.

 
Ik heb trouwens ontdekt dat mijn Crave een lichte ruis heeft op de filter. Vooral bij lage filter frequentie hoor je het. Als iemand een Crave heeft waar ie echt van af wil en die dit euvel niet heeft: DM me. Vind het een erg leuke synth, vooral de sequencer geeft heel erg veel mogelijkheden.
 
ik ben en beetje ambivalent… aan de ene kant schuurt ie voor me en tegelijkertijd denk ik dat ik dat wel lekker vind😏

in ieder geval vind ik het lekker in elkaar gezet!
 
Dank Gloomy en Robi voor de mooie woorden! En, Luctae, als ik vragen mag, wat is het precies dat schuurt? De combinatie van basje en Leipzig in tweede helft vh nummer, of ook al tevoren?
 
Jazeker mag je dat vragen 😎

Ik heb hem nogmaals beluister (nu in mijn studio). Ik denk dat een mooie 16e noten baslijn met een redelijk korte release en het filter geknepen wel lekker zou zijn. Ik denk dat dan de ritmische balans in de track lekkerder in het gehoor ligt. Je hebt nu een beat die ik op zich vet vind, maar het gevoel geeft de rem erop te hebben. Daarnaast mis ik net een waar laagje laag... Als je dat zou combineren zou ik dat in ieder geval wel vet vinden!
 
Leuk stukkie, vrij droog maar wordt opgevangen door de random sequence (Leipzig ?)
Dus eerst het loopje van Behringer Crave, daarna de Drumbrute Impact en uiteindelijk de Leipzig (sound met rev)
Als ik het fout heb mag je het zeggen.
Goed gedaan hoor.
 
Dus eerst het loopje van Behringer Crave, daarna de Drumbrute Impact en uiteindelijk de Leipzig (sound met rev)
Ja, helemaal correct - er zit ook nog wel even een An1x tussen (square sound die twee keer herhaald wordt). De ritmische variaties in de Crave loop komen er in de door de assign uitgang te linken aan vca env, hierdoor ontstaan er kleine variaties in het ritme, heel subtiel maar houdt het wel wat interessanter.
 
Ik heb hem nogmaals beluister (nu in mijn studio). Ik denk dat een mooie 16e noten baslijn met een redelijk korte release en het filter geknepen wel lekker zou zijn. Ik denk dat dan de ritmische balans in de track lekkerder in het gehoor ligt. Je hebt nu een beat die ik op zich vet vind, maar het gevoel geeft de rem erop te hebben. Daarnaast mis ik net een waar laagje laag... Als je dat zou combineren zou ik dat in ieder geval wel vet vinden!
Ik heb gisterenavond wat dingetjes uitgeprobeerd, en 16de basnoten waren te druk in combinatie met die Craveloop. Maar omdat je gelijk hebt dat er een diepere laag ontbrak heb ik er nu een soort minimalistische discobasje onder gezet. Heb ook het tempo ietsje opgetrokken en de kick wat gefinetuned. Ben benieuwd of je het beter vindt nu.

Zelfde link als voorheen. Deze versie is nu wel niet gemasterd want ik ben door mijn drie Soundcloudmasters heen, dus het zal wel wat stiller klinken dan de vorige versie.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de drums en de bass ten opzichte van elkaar heel erg lekker, maar de rest blijft niet echt goed plakken.
 
Heul vet! Maar hij is misschien net niet quirky genoeg..

Als je nou eens het arrangement precies zo laat, maar het geheel gewoon een flinke scheut swing geeft? Gaat 'ie wat lekkerder van hobbelen en krijgt het geheel wat meer stuwende groove, gaat de rem (eens met @Luctae) er wat meer af.

Misschien.

Maar proberen waard.
 
Hi,

ik heb er even wat pittige saus over gegooid en wat body/karakter aan het geheel gegeven(tis lage kwalitiet mp3 en compleet op headphones gedaan) :doei:

 
Bah wat lekker. 8) Gecontroleerd ongeduldig haha. Cymbals erbij, beter. En de overall sound nu.. damn.. dik als de neten.

Kan zo op een zwarte plak :dj:
 
Laatst gewijzigd:
Heul vet! Maar hij is misschien net niet quirky genoeg..

Als je nou eens het arrangement precies zo laat, maar het geheel gewoon een flinke scheut swing geeft? Gaat 'ie wat lekkerder van hobbelen en krijgt het geheel wat meer stuwende groove, gaat de rem (eens met @Luctae) er wat meer af.

Misschien.

Maar proberen waard.
Op de Crave bas zit swing, en op de drumbrute zat er aanvankelijk ook wat swing, maar dat vond ik niet zo goed werken en dus heb ik die eraf gehaald... Ik vind swing trouwens een moeilijk ding om echt goed te krijgen. Als ik iets echt funky wil dan speel ik het in zonder te quantizen, werkt beter voor mij.
 
Hi,

ik heb er even wat pittige saus over gegooit en wat body/karakter aan het geheel gegeven(tis lage kwalitiet mp3 en compleet op headphones gedaan) :doei:
Dank je wel, en het klinkt inderdaad meer "in your face" maar ook wel weer wat te schreeuwerig. Ik zou graag een balans vinden tussen in your face en geluidskwaliteit. En het verlies van diepte vind ik soms ook spijtig (al is deze track niet echt een track met veel diepte).
 
Back
Top