Ensoniq MR + E-Mu Morpheus

Status
Please reply by conversation.
Dat is ondertussen ook een nagejaagd ding geworden.. nooit gedacht. Ooit gehad samen met 'n Ultra Proteus en die gehouden. :)
In beperkte kringen dan..

Stond niet lang geleden een hele set op 2dehands, Morpheus,Ultra-proteus en 2000,350e voor de laatste 2 stuks,heeft ff te koop gestaan voor het verkocht was.

Editen is niet het sterkste punt op die 1U racks en je hebt alles ter beschikking in EmulatorX software..

Het zullen geen 2k JD-990's worden denk ik ..
 
De filters uit de Morpheus en Ultra Proteus zitten niet allemaal in de emulator X software.. 50 (X3) om 197 (Morpheus) om 288 (Ultra Proteus) en ik dacht dat er in de software niet dubbele frequentie settings waren.. dat is wel in de modules. En natuurlijk klinken de modules qua DA anders..
In de Ultra Proteus zit een groter sample rom. En vooral door de authentieke instrumenten. De Morpheus mist een aantal 'voice' samples die wel in de Ultra Proteus zitten..Presets in de Ultra Proteus zijn veel meer allround waar de Morpheus veel meer synth gericht is. Het editen op de unit zelf is wel 'n hel idd. :D Dan toch liever 'n TG77 maar er schijnt 'n editor te zijn. Zelf nog nooit mee gewerkt..

 
De EmuX is een VSTi he,dus je stackt en layer zoveel je maar wil,je kan dus zelf veel meer filter responses creeren als 288 ,dan krijg je het effect van subtractief en additieve synthese ,kan je met eender welke VSTi door te stacken trouwens. Ik doe het regelmatig,je hebt dan beter controle over elk deel van het soundspectrum.
 
De MR rack nog steeds gezocht... iemand?! Liefst met expansies, maar alles aanbieden maar :)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top