Luftrum heeft 150 wavetables gebaseerd op pads uitgebracht.
Geschikt ook voor de Modwave en serum.
Luftrum kennende zeer de moeite waard.$15
gaaf, ik heb de luftrum soundsets voor omnisphere ook ooit gekocht (zijn geweldig), dus ik twijfel er niet aan dat die wavetables ook zeer de moeite waard zijn. Bedankt voor het melden!
Zelf heb ik nu een nieuwe methode gebruikt voor het maken van wavetables, wat ik voor deze drie sounds heb gedaan is sounds geprogrammeerd in verschillende synths en daar een gigantische effect chain op gezet in een send bus channel. Vervolgens heb ik 1 noot opgenomen van die effect chain en daar wavetables van gemaakt, dat verandert de sound van de modwave enorm (met name de Fairlight tape achtige wavetables vind ik geweldig kwa sound).
Hieronder staat een demo waarin ik drie van de sounds via die methode even laat horen.
Twinkleson Fairy
Dit is een key achtige sound waarbij de wavetable is gemaakt door een piano noot door een eventide shimmering effect te gooien en die weer door te lussen naar een eventide blackhole reverb. Dus het eindresultaat was een washedout reverb waarin allerlei shimmering effecten te horen waren. Daar heb ik een wavetable van gemaakt en als je door die wavetable heen scanned dan hoor je al die pitch shifted harmonics. Door het gebruik van envelopes heb ik er vervolgens een key achtige sound van gemaakt, die je normaal niet zo snel hoort op een wavetable synth.
CMI Fairlight Choir
Dit is een koor achtige sound die ik geprogrammeerd heb op de CMI Fairlight VST. Daarin heb ik met name met de tape effecten het zo gemaakt dat de uiteindelijke sound wow en flutter achtige choirs waren. Daar heb ik weer 1 noot van gesampled en deze omgeprogrammeerd naar een wavetable. Op de modwave heb ik daar een choir achtige sound van gemaakt die een sound karakter heeft wat je in geen van de beschikbare modwave factory wavetables kunt vinden. Het is 1 van mijn meest favoriete sounds op dit moment.
Crystal Cello
De derde sound in de demo is gebaseerd op een string sound die ik geprogrammeerd heb in de prophet VS VST. Deze heb ik vervolgens via allerlei soundtoys en eventide crystals effecten compleet een eigen feeling gegeven en die wet soundtoys effect heb ik 1 noot van gesampled en die omgeprogrammeerd naar een wavetable. In de modwave heb ik vervolgens een string ensemble achtige sound geprogrammeerd waarbij deze wavetable iets speciaals toevoegt kwa sound (dat komt met name door de crystals effecten in de wavetable scanning positions). Op die manier heb je een orchestrale ensemble string sound die toch connectie houdt met dat electronische klank spectrum.